Forum Onderwerp - camping Mas San Josep en ov naar Barcelona (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Jose 17.04.2012 21:27
Hallo
Wij gaan dit jaar naar Camping Mas San Josep in Santa Christina d'Aro. Heeft er iemand ervaring met openbaar vervoer vanaf deze camping (station in de nabijheid) naar Barcelona?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Gr. José

Geplaatst door: Joke 18.04.2012 13:26
In de vlakbij Santa Christina d'Aro gelegen plaats Platja d'Aro is een busstation. Daarvandaan kan je met een lijnbus naar Barcelona. Afhankelijk van het tijdstip doe je er ongeveer 1,5 tot 2 uur over. Kijk maar eens op www.sarfa.com
Sarfa is de busmaatschappij in de regio. Je kan op hun site zoeken op vertrekplaats/bestemming.

Chantal 18.04.2012 19:55
Hai,

Makkelijker is nog even met de auto naar figueres en daar op de trein stappen, je kan dan zo uitstappen op de ramblas. Ideaal. Is niet duur en er gaan veel Treinen. Parkeren in Figeuras is ook niet moeilijk. Waarschijnlijk is er ook wel een busverbinding naar een grote stad waar je op de trein kan stappen.
Succes.

Geplaatst door: Joke 18.04.2012 21:06
Van Santa Christina naar Figueres is ongeveer 50 km naar het noorden, terwijl Barcelona ca 100 km ten zuiden van Santa Christina ligt. Lijkt me niet handig om eerst 50 km de verkeerde kant op te gaan. Als je toch liever met de trein gaat kan je beter naar Gerona rijden en daar de trein nemen. Maar als je de bus neemt: die stopt ook midden in Barcelona, en het is een comfortabele touringcar.

chantal 20.04.2012 19:42
Daarom schreef ik ook dat er een andere grote stad is waar je op de trein kan stappen..... :-) De georganiseerde bustours naar Barca zijn belachelijk duur en helemaal niet nodig. En niet alle "gewone" bussen richting Barca zijn luxe touring cars.... Als het warm is, wat nog wel eens wil gebeuren in Spanje is confortabel reizen het meest prettig. Bepaal zelf wat je prettig vindt, trouwens met de eigen auto is het ook heel goed te doen. Veel mensen durven dat niet aan maar wij hebben hier geen enkel probleem mee onder vonden en alles staat goed aangegeven.

Geplaatst door: Joke 21.04.2012 11:36
Inderdaad, zo'n georganiseerde busreis zou ik ook niet doen.
Voor de langere afstanden heb ik alleen luxe touringscars gezien bij de busstations (familie is er mee naar Barcelona geweest vanuit Palafrugell), maar ik weet niet 100% zeker dat er geen eenvoudigere bussen rijden.
Het voordeel van de bus vindt ik dat de 1e bus al tegen 09.00 u. vertrekt, en daarna ongeveer ieder uur. De trein gaat volgens mij maar 4 x per dag: de 1e om kwart voor 11, de 2e rond half 2, en dan nog 2 's avonds (zie www.renfe.com).
De bus doet er 1,5 à 2 uur over, de trein gemiddeld 5 kwartier.
De bus kost ongeveer 14 euro, de trein ca 20 euro.
En met de auto is inderdaad het makkelijkst :-)

Geplaatst door: Bibi 21.04.2012 19:11
Het dichtsbij Santa Christina d'aro ligt CALDES DE MALAVELLA.
Het is dus niet nodig om naar Gerona te rijden.
Wij pakken ook vaak een dorp dichtbij waar de trein stopt.
En gaan zo ook naar Barcalona. Ik heb hieronder de snelste trein gepakt en het station in Barcelona gekozen waar je midden in het centrum uitkomt dan.Reistijd 1.11 uur.Prijs Turista: 9.10
Turista Child: 5.45 enkele reis.


*CALDES DE MALAVELLA 08.57 08.57
*SILS 09.02 09.02
*MACANET-MASSANES 09.08 09.08
*SANT CELONI 09.20 09.21
*BARCELONA-CLOT-ARAGO 09.58 09.58
*BARCELONA-PASSEIG DE GRACIA 10.04 10.05

Geplaatst door: Jose 08.05.2012 13:27
Ok, bedankt voor jullie reacties tot zover. Ik voel persoonlijk inderdaad wel wat voor een trein die ons tot in het centrum brengt. Auto kan wellicht ook tot aan de rand van Barcelona en dan van daar uit verder met trein, bus of metro. Ik zal daar nog eens in duiken. We komen er vast wel :) Verdere tips & trucs blijven zeker welkom!