Forum Onderwerp - Camping tussen L'escala en Tossa de Mar gezocht. (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Yo! 18.04.2012 10:21
Wie kan mij helpen aan het volgende.
Wij zijn op zoek naar een camping vanaf L'escala tot zo'n beetje aan Tossa de Mar.
De camping moet plaatsen hebben die groot genoeg zijn voor onze kampeermiddelen (tent van 7,5 mtr/4,1 mtr, 2persoons bijzettentje en een bagagewagen).
Bij voorkeur een centrale parkeerplaats voor de auto's zodat je niet constant tegen je auto zit te kijken.
Daarnaast voldoende Nederlandse kids in de leeftijd van 7 t/m 12 jr.
Als laatste wens een zwembad dat groot genoeg is voor alle campinggasten.

Alvast dank voor jullie info

Geplaatst door: Yo! 18.04.2012 21:13
Is er niemand die een idee/advies heeft?

Geplaatst door: Bibi 19.04.2012 09:50
Er zijn veel campings in het stuk waar jullie iets zoeken.
Ik denk dat je het best ze allemaal even kan bekijken. Op zich heeft iedere camping wel een zwembad die voldoet aan de camping.
En er zijn veel campings voor de leeftijd van jullie kinderen.
Alleen de grote van de plaatsen verschild nogal. Veelal heb je 75-80m tot je beschikking. Soms lang gerek andere weer breed dus denk dat je daarom het best alle campings even kan bekijken.

Geplaatst door: Yo! 19.04.2012 11:51
Hoi Bibi,

Dank voor je antwoord. Wij komen al wat jaren in Spanje.
Toch heb ik deze vraag gesteld, omdat we een nieuwe tent hebben aangeschaft. Nu hebben we dus ervaring met de afmetingen van de staanplaatsen. We hebben dus ook op campings gestaan, waar we met onze huidige kampeermiddelen echt niet passen. Echter hebben we nog nooit gekampeerd in het gebied vanaf L'escala tot aan Tossa de Mar. Het voornaamste wat we dus eigenlijk zoeken is een camping met plaatsen van een behoorlijke afmeting. Nu weet ik dat we geen plaatsen van 100m (zoals soms in Franrijk) hoeven te verwachten. Ik wil echter voorkomen dat we op een camping terecht komen met een staanplaats van zo'n 60m zoals we al eens hebben mee gemaakt.

Ik zal mijn vraag iets specifieker stellen.
Wie kan iets vertellen over de staanplaatsen op de volgende campings.
- La Siesta (Calella de Palafrugell)
- Playa Brava (Pals)
- Interpals (Pals)
- Can Marti (Tossa de Mar)

Hartelijk dank voor de antwoorden.

Geplaatst door: Jack 26.04.2012 18:22
Hoi Yo,

Dit is wel het mooiste stuk vd Costa Brava, met zijn vele baaitjes.
Campings met aparte parkeerplekken zijn dun bezaaid in Spanje.
-La Siësta is een vrij luxe grote camping op loopafstand van het strand. Wel is het een steile weg.
De plaatsen zijn tussen de 70 á 80m2.
Enig nadeel is wel de openluchtdisco, die voor behoorlijk wat geluidsoverlast zorgt.
-Playa Brava in Platja de Pals ligt aan het strand en heeft plaatsen van 80 á 90m2.
-Interpals ligt ook in Platja de Pals en is terrasvormig aangelegd in een dennenbos. Op loopafstand van het strand met ook een steile weg. De plaatsen zijn 60 á 80m2. heel wisselend.
-Can Marti ligt net buiten Tossa de Mar en ook op (vlakke) loopafstand van het strand. Plaatsen zijn tussen 70 en 80m2.
Alle campings zijn ongeveer even groot, dwz 500 plaatsen met mooie zwembaden. Het kleinste is op Interpals.
Grotere plekken heb je op El Defin Verde (kampeerfabriek), Mas Sant Josep (leuk) en Cypsela (ook leuk).
Succes...

Geplaatst door: Yo! 27.04.2012 08:41
Hoi Jack,

Dank voor je antwoord.
Waarschijnlijk kiezen we voor Playa Brava. Ben je daar zelf al eens geweest? Blijkbaar is er nogal verschil in de plaatsen en kun je deze niet op voorhand reserveren. Kun je (naar jouw mening) aangeven wat de beste plaatsen zijn en of deze camping geschikt is voor kinderen van 7 t/m 12 jaar.

Alvast dank.

Groet.

Geplaatst door: Jack 27.04.2012 12:41
Hoi Yo,

Playa Brava is een goede keuze, denk ik.
Wij zijn daar alleen een keer wezen kijken.
Volgens mij zijn in het midden en achteraan op de camping de betere plekken, vooral wat betreft schaduw.
Voor kinderen van die leeftijd goed, al zitten er ook veel kids die ouder zijn.
Succes!

Geplaatst door: frans 27.04.2012 15:02
Beste Yo,

De zone O zijn de grootste plekken langs de rivier met schaduw, maar deze plaatsen zijn meestal al bezet in het hoogseizoen.

Zone P zijn mooie plekken maar weinig of geen schaduw en windgevoelig. Ik heb al een menige luifel of voortent aan de haal zien gaan.

Fijne vakantie aldaar

frans

Geplaatst door: Yo! 27.04.2012 23:58
Hoi Frans,

Als ik de plattegrond van de camping bekijk, geeft deze aan dat de plaatsten in zone N ook 100 m2 zijn. Kun jij aangeven of dit klopt?
Begrijp dat je daar minder last hebt van geluid, wind en de muggen. Allemaal niet erg maar mooi meegenomen. Waar het dus met name om gaat zijn de afmetingen van de plaatsen in zone N. Indien deze plaatsen ook 100 m2 zijn, dan gaan we voor die optie.
Hoop iets van je te vernemen.
Zal deze vraag ook algemeen op het forum plaatsen.

Alvast bedankt.