Forum Onderwerp - Weinig interesse of vragen. (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: ® Wil 30.05.2012 12:16
Ik volg al jaren het forum op Spanje-Camping en merk op dat er juist in aanloop tot de naderende vakantie weinig tot geen nieuwe onderwerpen verschijnen en dat de antwoorden op de vragen van mensen ook weinig gegeven worden.

Komt dit doordat iedereen wel zo'n beetje alles over Spanje weet of is de belangstelling er niet ?

Op camping-frankrijk is het bijvoorbeeld veel drukker en verschijnen dagelijks nieuwe berichten, vragen etc etc.

Ook daar valt het op dat het minder is dan voorgaande jaren maar toch staat het daar niet zo stil als hier.
Wel worden daar vaker oudere onderwerpen, bijvoorbeeld uit 2009, 2010 of 2011 naar voren gehaald of nieuw leven ingeblazen.

Of is het dit jaar stilte voor de storm en komt het pas veel later op gang.

Of word het toch een sterfhuis constructie (forum) ????

Geplaatst door: Bibi 30.05.2012 17:19
Mij is het al langer opgevallen dat er weinig over Spanje word gevraagd of verteld. Ik had meer het idee dat mensen het niet wilde delen. Beetje bang dat het te vol word daar.
Maar Ik kan er helemaal naast zitten. Het is nu tuurlijk al heel vroeg boeken wil je nog een mooi plek hebben.

Ik daarin tegen ben gek op forums.
Vind dat je daar vaak de echte antwoorden krijg. Die vind je niet in een folder ofzo.
De ervaringen zeggen ook vaak meer dan wat voor geschotel in de media.

Wel is het vaak zo dat de zelfde vragen terug blijven komen en ze dan wel 10x in het forum staan. Ik heb opgemerkt dat het zoeken naar iets in het forum toch niet zo helder is.
Er zou een functie moeten zijn dat je meerdere woorden in zou kunnen voeren dan selecteerd het makkelijker.

Geplaatst door: Jack 30.05.2012 20:16
Nou, ik denk dat spanje meer beperkt is met campings aan de Costa Brava en nog een paar aan de Costa Dorada. En dus ook een bepaalde minimum afstand.
In Frankrijk zijn er veel meer campings, verpreid over een heel groot gebied. En makkelijker bereikbaar omdat je er sneller bent.
Daarom denk ik dat camping-frankrijk.nl veel populairder is.

Geplaatst door: Marinajl 30.05.2012 22:05
Je hebt helemaal gelijk Wil. Wij trekken al een aantal jaren door het Spaanse binnenland, maar alle vragen en reacties gaan altijd over de kust. Spanje is zo groot en mooi maar men komt niet verder dan de eerste 200 km voorbij Frankrijk. Jammer. Er komen ook weinig interessante campings voorbij voor ons.
Dit jaar slaan we overigens een jaartje over: we gaan naar Argentinië, maar daar spreken ze ook Spaans ;)

Het Frankrijk forum volg ik ook, maar dat gaat alsmaar over hetzelfde.

Geplaatst door: Stori 30.05.2012 22:22
Hetzelfde heb je eigenlijk met Italie, men beperkt zich tot "de meren" of hooguit Toscane en over de rest vind je bijna niks.
Voor een stukje begrijp ik het wel, met 3 kinderen verzonnen wij het ook niet om 2000 km te gaan rijden (alhoewel één keer Portugal met de caravan en 6000 km op de teller, was niet voor herhaling vatbaar) Nu, met 2 volwassenen, hebben we de caravan ingeruild voor een snelle vouwwagen in opzetten en rijden. Maar op de campings aan de kust kom je in Spanje bijna alleen langverblijvers tegen en die nemen niet deel aan forums.
En de kust is voor mij in het voorjaar een noodzaak ivm hooikoorts.
Maar de laatste 3 jaren was het weer in het voorjaar slecht tot zeer slecht. Net terug van 12 dagen vakantie en 4 dagen zon op de teller. Ik ga me toch eens bezinnen wat we volgend voorjaar gaan doen. Overigens scheen de zon hier harder dan 1700 km van huis.
En anders moeten de vaste klanten hier ook maar eens starten met vragen over eten op de eerste overnachtingscamping, wat klaar te maken op de skottelbraai, of je een zwemshort aan mag ed :) Leven in de brouwerij gegarandeerd.

Geplaatst door: Anita 31.05.2012 07:58
Ik kijk bijna alle dagen wel even of er ook wat nieuws op het Spanje forum staat. De meeste vragen op het forum gaat over het zoeken van een camping aan de kust, voor kinderen, zonder disco, groot zwembad etc. etc. De antwoorden op deze vragen zijn meestal wel terug te vinden in vorige berichten.

Misschien dat de meeste kampeerders nu wel weten wat ze wel of niet kunnen halen bij een supermarkt.

Ik zou het jammer vinden als het Spanje forum stopt. Ondanks dat wij dit jaar naar Kroatie gaan blijf ik deze site volgen.

Smûke 24.06.2012 18:56
Ik kijk elke dag wel even op dit forum,en vind
de vragen en de reacties vaak wel interessant al
moet ik eerlijk bekennen dat ik zelf bijna nooit reageer.
Ja soms als er iemand een vraag stelt waar ik
een antwoord op kan geven doe ik dat.

groetjes

Geplaatst door: Jan 25.06.2012 08:37
Denk dat het grote verschil met Frankrijk tov. Spanje de campeer ervaring is.
Wanneer men besluit om na Spanje te gaan heeft men er vaak al een aantal jaren Frankrijk op zitten.
Ja, en wat moeten deze mensen nog leren wat camperen aangaat.
Maar of we hier nu zitten te wachtenop die onzinnige vragen over het weer en klimaat zit niemand op te wachten.
Wel denk ik dat iemand een ervaring of een mening heeft deze gewoon kan plaatsen omdat dit voor anderen weer een andere kijk op zijn eigen mening kan geven, waardoor er een leuke discussie kan onstaan.
Let wel, met de nadruk op leuk, want dat is op camping-frankrijk soms ver te zoeken.

Smûke 26.06.2012 20:40
Ja ben ik helemaal met je eens Jan.
Misschien zou het ook wel een aanvulling zijn dat je een
foto kan plaatsen van een ervaring of gewoon van iets dat
je met de anderen hier op het forum wilt delen.

groetjes

Remy 01.07.2012 17:07
Ik lees nog vaak op dit forum jullie hebben me goed geholpen met mijn keuze wij zitten nu op laguna camping schitterend en voor de hond waar mijn vraag vooral over ging die vind het geweldig hier.
Bedankt voor de informatie!!