Forum Onderwerp - route via orleans limoges toulouse narbonne (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Eefje 03.06.2012 16:00
Hallo medeforumgangers, voor mij de eerste keer Spanje ipv Frankrijk, en mijn vraag is of iemand de route via orleans limoge toulouse narbonne rijd naar spanje ipv de route de soleil en dan met name met caravan en hoe dat bevalt. En dan doel ik op drukte, hoogteverschillen, overnachtingscampings, tol ect.
Ik las dat Millau een flinke helling heeft, maar hoe is dat op deze route. Of rijd dit veel minder snel als de route du soleil??
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes Eefje

Geplaatst door: ® Wil 03.06.2012 19:01
Wij hebben via brug Milau ook gereden vanaf parijs.
Lekker rustige weg, uiteindelijk sneller gereden dat is wel zo, maar de beklimmingen vragen veel van de auto met caravan.

Deze route is met veel bergen en we merkten dat we niet de enigste waren die met de caravan de benodigde problemen hadden.

Uiteindelijk bij de brug aangekomen was deze beklimming daarin tegen minder dan verwacht.

Wel de afdaling die is behoorlijk steil en daar is het eigenlijk alleen maar op de motor afremmen.

Auto's die op de remmen afremde ( zagen er een paar) die hadden kokende remmen en zag je de rook met zwarte walmen uit de wielen komen.

Dus als je deze route neemt, geen zware caravan t.o.v. de auto, en bij de afdaling op de motor remmen anders gegarandeerd problemen.

Succes met je keuze.

Voor ons één keer en nooit meer, gewoon Route d"Soleil

Geplaatst door: eefje 03.06.2012 20:12
Hallo Wil,
Hebben jullie toevallig ook de route limoges toulouse gereden?
Want idd de route via Millau had ik al afgeschreven. Maar weet niet of er iemand is die deze route rijd.
groetjes eefje

donald 03.06.2012 21:05
Omdat er in Frankrijk file werd voorspeld tussen Montpellier en Lyon zijn wij vorig jaar uit Spanje zo terug gereden.
Route is ons zeer goed bevallen, rustig geen grote hoogte verschillen en de tol is ongeveer hetzelfde. Voordeel vind ik ook dat je op de terug weg niet meer door de Ardennen hoeft. Alles staat of valt natuurlijk wel hoe je Parijs voorbij komt. Jaar ervoor via Millau terug gereden maar is niet onze route. Met al dat klimmen (1200meter hoogte) en dalen schiet het (voor ons gevoel) niet op.
Wij gaan denk ik heen via Lyon en terug via Toulouse. Alleen weet ik nog niet of ik via Brussel of Luik ga rijden. Kijk gewoon op moment van vertrek hoe het met de (verwachte) files staat.

link drukte voorspeller: http://www.vinci-autoroutes.com/service-info-trafic-temps-reel-@/108/view-42-service.html

Geplaatst door: ® mari 03.06.2012 22:19
Wij hebben de route via Toulouse (A20) inmiddels 6 keer gereden.
Het is welliswaar iets langer dan de route de soleil, maar dat haal je in tijd weer in, het rijdt zeer relaxed en er is weinig hoogteverschil. Van drukte rond Parijs hebben nooit echt veel last gehad, we passeren Parijs altijd op werkdagen tussen 10.00 en 15.00 uur.

Geplaatst door: Eefje 04.06.2012 22:30
Ik had nog een vraagje, zijn er ook voldoende overnachtingscampings aan deze route gelegen ? En donald waarom besluit je heen toch via Lyon te rijden?
In ieder geval alvast wer bedankt voor jullie moeite.
groetjes Eefje

daphne 05.06.2012 00:06
Die route is wel een hele saaie route. Vooral dat laatste stuk Toulouse- Narbonne.
Mijn persoonlijke voorkeursroute is toch wel Clermond-F- Millau - Narbonne, maar daar moet je je wel goed bij voelen en zeker zijn van je combinatie.

Geplaatst door: donald 05.06.2012 20:11
Campings zijn er genoeg:

http://www.frankrijkonderweg.nl/campings/campings.aspx

En waarom heen toch via Lyon? meer uit gewoonte en omdat we nog nooit noemens waardige op file hebben gehad.
Verder zijn in de ochtend Antwerpen en Brussel nogal berucht

Maar mocht blijken dat er veel op onthoud via Lyon wordt voorspeld dan rij ik gewoon anders.

Geplaatst door: jan v z 05.06.2012 22:19
Hallo Eefje, ik heb deze vraag een tijd geleden ook gesteld maar dan op camping frankrijk,
Topic nr 32593 (andere route naar het zuiden).
Heb hier een hoop reactie's op gekregen en ga waarschijnlijk deze route rijden met een tussenstop in Cahors op een camping.

Geplaatst door: Mark 06.06.2012 00:47
Wij hebben 1 keer gereden via Parijs- Vierzon- Limoge- Toulouse en we vonden het werkelijk niets. Wat was dit een eindeloze saaie route.
Via Luxemburg- Dijon- Lyon- Orange ging veel sneller en wij kiezen daarom voor deze route. Wij hebben ook nog nooit echt files gehad op de Route du soleil (of het moet door ongeval zijn).

Geplaatst door: Eefje 06.06.2012 13:42
Jan bedankt voor de link ik ga hem zeker nalezen. Tot zover alvast bedankt iedereen voor de moeite. Ik denk dat we deze route toch maar een keer meoten proberen.
Groetjes Eefje

Geplaatst door: CHA 07.06.2012 19:42
Wij nemen deze route richting en vanaf Spanje ook al een jaar of zes. Prima te doen, rustig, veel parkeerplaatsen onderweg en voldoende grotere plaatsen voor overnachting.

Het eerste stukje vanaf Orleans is inderdaad een rechte vlakke streep door graanvelden. Vergelijk dit met de "saaiheid" van het Rhônedal na Lyon. Daarna rijd je de "Dordogne" in waar onderweg voldoende te zien is. Na Toulouse is het zien van Carcassone altijd weer speciaal. En natuurlijk het opeens opdoemen van de Middellandse Zee.

Iedere keer valt toch weer de "drukte" op wanneer je bij Narbonne de route dus soleil op rijdt richting Perpignan.

Wij rijden de route NL->toulouse altijd op zondag en rijden maandag verder richting Spanje.

Geplaatst door: Jurgen 07.06.2012 23:37
Wij hebben 1 maal via Vierzon- Limoges- Toulouse gereden. Het is niet rustiger dan via Route Du Soleil, vooral het eerste stuk tot Limoges is zeker niet rustiger dan via Route Du Soleil en bij Parijs juist drukker.
Het stuk na Limoges is wel rustig en kun je goed doorrijden. Wij vinden persoonlijk de route via Parijs- Vierzon- Limoges- Toulouse niets en zijn via deze route vanuit Den Haag ook langer onderweg. Al met al kiezen wij nu sowieso altijd voor de Route Du Soleil, gaat sneller. Daarnaast hebben wij geen last van de drukte, wij vermijden heen de vrijdag + zaterdag en terug hebben wij eigenlijk alle dagen gereden (ook zaterdags) en gaat altijd prima!

Geplaatst door: Ellen 13.06.2012 18:02
Wij rijden de laatste jaren altijd via Luxemburg- Dijon- Lyon- Orange- Perpignan naar Spanje. Fijne route zonder problemen. Heen rijden wij vaak op zondags+ maandag en terug vaak op zaterdag (+ zondag, terug proberen we soms in 1 keer terug te rijden al vinden we dat vanuit Spanje soms wat ver). Nooit problemen gehad op deze route en gaat altijd erg snel.
Naar Dordogne weleens gereden via Lile- Parijs- Vierzon- Limoges en eerlijk gezegd vinden wij dit een drukkere route en minder fijn rijden.