Forum Onderwerp - hoe pakken we de auto in? (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Brenda 06.06.2012 12:58
Hallo mensen,

Al jaren komen wij (gezin met kinderen in de leeftijd 7 tot 11)met veel plezier in spanje.

Alleen gaan we dit jaar met een tent ipv de caravan.. Hoe gaan we alles in onze Volvo gepropt krijgen?

Heeft iemand tips, hoe we dat het beste aan kunnen pakken?

We gaan trouwens in juli 20 dagen naar Pineda de mar!

Alvast bedankt!

Geplaatst door: Peter 06.06.2012 15:34
Dakkoffer erop.

Geplaatst door: Henk 06.06.2012 18:28
Stuur een e-mail naar China, Volvo is een chinees product sinds een paar jaar, en die chinesen weten wel raad met hoe vul ik een chinese auto.
Gewoon met rommel zoals de chinese allemaal maken.

Geplaatst door: jan 06.06.2012 18:32
Gewoon een bagagewagen.
Wilde er zelf ook nooit aan maar mijn mondeo wagon was zo vol dat het onverantwoord was om zo 1500km te rijden.
Nu een bagagewagen en moet zeggen dat dit mij 100% is meegevallen.
Ook het verbruik was minimaal 9.0ltr per 100km met wagen dit is nu 9.1 ltr.
Ps. heb nog steeds een dakkoffer op dak wat ach je hebt hem toch en als je naar het strant gaat is het ook wel weer makkelijk.

Geplaatst door: ® Wil 06.06.2012 19:51
Een dakkoffer, wilde zo'n ding nooit op de auto hebben.
Hoefde ook niet want de caravan werd volgestouwd.
Maar de caravan staat nu een paar jaar in spanje gestald, dus wat doe je dan, om toch het e.e.a. mee te nemen.

heb gezocht op Internet en vond een adres in Utrecht waar ze in vele soorten en maten verkochten.

We hebben één van de grootste genomen die ze verkochten, en was inclusief de dakdragers voor op de railing nog geen € 200,- kwijt.
Zeer degelijk afsluitbaar met sleutel slot en klembeugels.

Als je eens wist wat er allemaal in kan, echt verdomde makkelijk en verbruik is nauwelijks meer dan zonder.

Een bagage wagen er achter is echt geen optie, ik wil gewoon lekker niets er achter de auto.

Achter in de auto (station) lekker voor de grote spullen, en kleding (voor zover mee gaat)en dergelijke dus de kleinere dingen boven in de koffer.

Echt wilde zo'n ding nooit op mijn auto hebben, maar sinds ik 'm gebruik heb. Geweldig !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst door: jan 06.06.2012 22:56
Ja Wil, je bent net zo eigenwijs als ik met mijn bagagewagen haha.

Geplaatst door: Bibi 06.06.2012 23:11
Wij hebben jaren ervaring in tent kamperen. En nemen dan alles mee in een 5 deurs auto met dakkoffer.
Mensen staan echt te kijken van komt dat allemaal uit die auto!!
En we zitten niet eens volgepropt.
Tip leg alles zo veel mogelijk plat.
De tent niet in een rol maar als een laken plat vouwen over de bodem van je achterbak.De tafel rechtop tegen de achterbank. Zo bouw je ook veiligheid het is een extra versteviging voor je spullen. De stokken leg je tegen de verlaagde rand waar je klep dicht gaat en dan ga je op de tent dakpan gewijs je stoelen om en om stapelen. Tussen de stoelen ontstaat ruimte door de stangen. Daar leg je de hangkastjes stroomkabels luchtbedden pompje enz enz. in de ruimte die je dan nog over hab kan je opvullen met gasfles ect.
In de dakkoffer een tas met handdoeken en lakens, en 1 tas met servies bestek enz. en kleding tassen. hier ook het kooktoestel plat op de bodem en water koker pannen en koffiezet app mee opvullen.Slaapzakken 2 op de achterbank daar kunnen de kinderen op zitten. Het is even puzzelen maar echt het gaat lukken.
Succes.

Geplaatst door: Brenda 07.06.2012 09:15
Bedankt voor de reacties!

Een bagagewagen is geen optie omdat we op deze auto geen trekhaak hebben.

Wel zijn we volop aan het rondkijken voor een dakkoffer.

Met de caravan kregen we idd altijd alles heel makkelijk mee incl fietsen van de kinderen.

Ik ga eens kijken of ik de zaak in utrecht op internet kan vinden.

Nog meer tips zijn meerdan welkom!

Geplaatst door: jan 07.06.2012 10:57
Wanneer je een dakkoffer moet hebben, ga dan voor een topbox 580.
Dit is een hele ruime koffer die in verschillende merken word aangeboden.
Hij word gemaakt door jetbag.
Tule had hem ook in de verkoop, en halfords verkoopt deze onder de naam topbox.
Gewoon hetzelde product alleen de naam is anders, maar veel ruimte voor net geld.

Geplaatst door: ® Wil 07.06.2012 18:11
Het bedrijf in Utrecht kun je vinden onder.

www.sorent.nl

Geplaatst door: Brenda 15.06.2012 10:33
Inmiddels hebben we een dakkoffer en dragers aangeschaft, in de komende weken gaan we de auto een keer proef inpakken, kunnen we zien wat er wel of niet mee kan!

Geplaatst door: caravaner 23.06.2012 23:20
Alleen de spullen die netjes blijven moeten (kleding) bij elkaar in koffer of tas doen en de rest zoveel mogelijk in kleine tasje doen die kan je dan makkelijker overal tussen stoppen

Geplaatst door: Sandra 28.06.2012 10:05
Haha ... ik durf het bijna niet te zeggen, maar wij, gezin 2 volw. 1 kind en 1 hond, rijden in een stationwagen, mét dakkoffer én aanhangwagen.

Geplaatst door: jan 29.06.2012 09:43
Je mag het rustig zeggen Sandra.
Wij nl. ook, maar dan zonder hond, maar wel drie kinderen.
Vind het een zaligheid om niet de laatste dag alles erin te moeten passen.
Gewoon opvouwen die hap, en thuis zien we wel weer verder.
En wat een ander zegt, lekker maling aan hebben.

Geplaatst door: daphne 29.06.2012 22:21
Ik heb geen inpakadvies voor de auto. We hebben een caravan. Maar één advies wil ik je wel meegeven. Houdt een tas met zwemkleding voor de kinderen apart. Als je op de camping aankomt, eerst lekker zwemmen met de kinderen alvorens je alles gaat opzetten.

Geplaatst door: Bo 30.06.2012 16:18
Ook wij kamperen met tent en alles er op en eraan. we hebben wel maar 1 kind dus zij zit op 1/3 stoel. naast haar is de bank naar beneden geklapt en daar staat dan (of ligt eigenlijk) een koffer met daarop een XXL tas. Recht achter haar stoel een koelkastje. Onder het koelkastje ligt het tenttapijt en daaronder bij het resevewiel zo veel mogelijk wegstoppen in allerlei gaatjes schoenen, slippers en evt. speelgoed. Voor het koelkastje ( die trouwens ook vol staat met diverse artikelen} staan 2 kratten op elkaar met keukengerei en diverse. Naast het koelkastje rechte dozen met oa kooktoestel en 1 stoel. Alle gaten weer opgevuld met van alles. Boven in de dakkoffer gaat de tent met 2 stoelen. En alles gaat erin! En wij kamperen echt luxe!
Maar op een gegeven moment na een jaar of 2 dan pak je het iedere keer hetzelfde in. Het is een kwestie van goed organiseren! Succes!