Forum Onderwerp - Op de Bonnefooi (Gesloten voor reacties)

Davy 18.06.2012 22:43
Ben ff zo brutaal en plaats hier het zelfde berichtje als bij het Frankrijk-forum.

Zoals al aangekondigd gaan we dit jaar met onze vouwwagen naar Penestin ZW Bretagne. We hebben voor 1 week gereserveerd met optie op verlengin (bevestiging van de Camping), maar mijn vrouw zit hier nu elke dag het weer in de gaten te houden. Ze wil heel graag warmte hebben en geen regen meer hebben zoals vorig jaar. We waren toen in Oost Duitsland bij Chemnitz.
Ik heb haar al gezegd, dat als het weer tegen zit we naar het zuiden rijden. Wat ik al vanaf het begin wilde.

Nu mijn vraag is het wel raadzaam, om op goed geluk naar het zuiden te vertrekken? Zuid-Frankrijk of zelfs Spanje.
We hebben gereserveerd vanaf 30/06 t/m 07/07 in Penestin en wilden pas de 23ste terug thuis zijn.
Kennen jullie Campings (aan zee) die toch wel altijd plek hebben?
Tips voor Frankrijk en Spanje zijn welkom.

1 Camping heeft onze voorkeur, maar weten niet of het kan :
http://www.campingrifort.com/2_0/index.php?docid=14


Alvast bedankt voor jullie hulp.

Geplaatst door: Lisa 19.06.2012 01:12
Dat lukt zeker. Wij gaan de laatste jaren bijna altijd op de bonnefooi en kunnen eigenlijk overal wel terecht. Zelfs op de populaire campings....Ik hoop dat jullie mooi weer krijgen, anders inderdaad lekker naar het zuiden gaan. De dordogne is nog goed te rijden in 1 dag van Bretagne en een mooi gebied en vaak stuk beter weer!

Geplaatst door: jan 19.06.2012 10:20
Door omstandigheden hebben wij vorig jaar de camping in Frankrijk moet annuleren, maar op een andere datum zijn we naar Spanje gegaan, omdat het weer in Frankrijk toen bar en boos was.
Zijn op zondag ochtend vertrokken en heb zaterdagmiddag nog een camping kunnen reserveren omdat iemand geannuleerd had.
Ben ongeveer een week bezig geweest(bellen,Mailen etc.)om nog een plek te krijgen.
Toen ik eenmaal gereseveerd had kwam de rust in mij terug.
Moet er zelf niet aan denken om met dit onderbuik gevoel 1500km te moeten rijden.
Dat anderen zo een plek krijgen verbaast me altijd weer maar leuk voor hun.
Alleen moet je jezelf afvragen of je zo wilt vertrekken, of dat je op safe gaat zoals ik hierboven heb geschreven.
Echter wanneer ik de datum's van jullie vertrek zie zou het heel goed kunnen.
Wat je wel kunt doen is verschillende campings mailen met de vraag of er plek is, weet je gelijk of je kans maakt.

Geplaatst door: ® Wil 19.06.2012 14:23
Davy...

Het is best wel mogelijk om een camping op de bonnefooi te vinden.
Moet wel zeggen dat de periode dat jullie gaan midden NL vakantie krijgen, dus dan beginnen de campings voller te raken,de kans om gelijk boven aan in Spanje dus van Rosas t/m Girona een plekje te vinden zal moeilijker zijn, dan bijvoorbeeld vanaf Playa d 'aro.
Reden dat de meeste mensen niet veel verder willen reizen, dit terwijl je 50/60 KM verder rijd je makkelijker op de Bonne Fooi iets zal vinden. En bijkomende voordeel is dat het weer daar altijd een stuk stabieler is.
Dus meer kans op droog weer stabielere warme temperatuur en gegarandeerd windvrij.

Geplaatst door: Bibi 19.06.2012 17:43
Ik zou een lijstje maken met campings waar je voorkeur naar uitgaat als je naar het zuiden wil vertrekken.
Kies dan campings die dicht bij elkaar liggen dat is makkelijker om van de 1 naar de ander te gaan mochten ze vol zitten.
Ook kan je dan de route alvast uitwerken en voorbereiden.
Ook kan je tuurlijk vanuit Bretagne bellen naar de campings, maar uit mijn ervaring is het zo als je belt er vaak nee word gezegd terwijl er wel plaatst is maar deze vrij is voor mensen die aan de receptie komen.

Geplaatst door: Bibi 19.06.2012 17:46
Vergeet nog wat. Wij komen al een aantal jaar in L estarit waar de camping van jullie voorkeur ligt en daar is altijd wel ergens een plaats.Er zijn daar meerdere campings ook 1 le molin (de molen)ik schrijf het fout. daar kan je niet eens reserveren. Camping gelijk aan zee zonder zwembad.

Davy 24.06.2012 13:11
Bedankt voor jullie reacties.

zijn er campings die ook altijd plek hebben tussen Roses en Platja d'Aro?
Liefst met Zwembad en niet te duur.
Alvast bedankt.

Smuke 24.06.2012 13:21
In Platja d'Aro op camping Vall d' Aro
heb je twee mooie zwembaden en er is
altijd wel plaats.

Groetjes

Davy 24.06.2012 14:01
Bedankt, maar op Zoover zijn de recenties niet bepaald goed.

Iemand nod idee's?

Geplaatst door: ® Wil 24.06.2012 14:41
Kijk eens bij deze site op de campings bij 50 laatste meningen.
Kijk eens bij BellaTerra in Blanes.

Recenties zijn bijna allemaal positief tot zeer postief

Davy 24.06.2012 15:26
Wilde je niet boos maken, maar we kijken altijd op Zoover.

Blanes is toch te ver. Heb net met mijn vrouw gesproken en haar voorkeur ligt toch in of rond L'estartit.

Geplaatst door: Bibi 24.06.2012 19:25
Dan zal ik toch alle campings in die omgeving op papier zetten en nu al nagaan of je daar zo terecht kan en bij welke er nu nog plaats is. En dan als je daar heen wil gaan ff bellen dat je er aan komt of er plaats is.

Davy 23.07.2012 22:13
Zo net 2 dagen terug uit Spanje. Nadat we toch heel wat regen hadden in Penestin zijn we toch doorgereden naar Spanje.
We hebben 2 heerlijke weken op de camping Rifort L'estartit gehad. Zoals jullie al schreven is de persoonlijke ervaring het waardevolste en ik moet zeggen "Wat een geweldige camping".
We hebben ook besloten om volgend jaar gelijk 3 weken terug te gaan. Daar heb je namelijk nog het gevoel om gast te zijn. Heb ook nog de 50jarig bestaan van de camping mogen meemaken. Geweldig gewoon.
Nogmaals bedankt voor jullie hulp.