Forum Onderwerp - Baaien, heuvels en groen! (Gesloten voor reacties)

Elly 20.03.2006 14:40
Wij willen eind juni voor het eerst naar Spanje. We zoeken een levendige camping met zwembad aan de kust. We willen niet verder dan Barcelona.
We houden van leuke stadjes, baaitjes, veel groen (bossen) en liefst een heuvelachtige omgeving. (We zien soms luchtfoto's van campings en dan zie je dat de omgeving zo vlak is en dat er zo veel hoogbouw in de buurt van de camping staat. Dit vinden we dus niet zo geslaagd.)
Wie heeft tips voor ons, evt. een naam van een camping of anders in de buurt van welk dorp/stad?

Ellen 20.03.2006 21:47
Ik zou zeggen direct over de grens,begin Costa Brava,liggen schilderachtige plaatsjes,bergachtig ,baaien.Meer richting Barcelona,dus lijn naar beneden kom je op een gegeven moment bij Salou,Malgrat de Mar daar beginnen een beetje de plaatsen met vele hoogbouw-hotels.Wat ik als tip gaf heb je te kust en te keur Campings van groot naar klein.Toreille de Montgri CAMPING El Delfin Verde is heel populair,veel te doen,aan het strand,staat goed aangeschreven,zelf vonden het wij erg massaal,Las Palmeras in Sant Pere Pescador,is ook fantastisch,niet zo massaal,maar heeft in 2005 prijs ANWB gekregen schijnt dat er nu veel Nederlanders opafgaan

Geplaatst door: bibi 20.03.2006 21:55
camping castell montgri. estartit. 10 min lopen van strand en winkels/ restaurants. veel te doen in directe omgeving.ook leuke baaitjes op niet al te ver rijden.

tineke 23.03.2006 17:57
Met 4 baaien en evenveel strandjes, midden in het bos gelegen tegen een heuvel aan en het schattige Tossa del Mar op 3 km afstand is Cala Llevado misschien iets voor jullie. Er is voldoende te doen, maar het is geen massa vermaak camping zoals Castel Montgrit.Het is maar net hoe levendig je het wil hebben.

Geplaatst door: Gina 24.03.2006 20:29
Wij gaan nu voor het tweede jaar naar Empuria Brava, camping International Amberes. Het ligt niet zo ver van Rosas en er is enorm veel te zien in de omgeving. Op de camping is een zwembad en het strand ligt naast de camping. Voor het stadje moet je wel wat stappen.

yvonne 09.05.2006 13:13
denk eens aan de noord spaanse kust aan de atlantische oceaan, hier vind je alles wat je zoekt, alleen is het er wat minderwarm, voor een leuke camping kun je me mailen

Geplaatst door: monique 12.05.2006 11:10
rond het plaatsje begur liggen erge leuke baaien.
wij stonden vorig jaar op een camping in pals en dan is het niet zo ver rijden naar een baai in de buurt.

inge 28.05.2006 16:56
Ik weet de ideale, meest schilderachtige, heuvelachtige camping zijn : camping Treumal in Playa d'Aro. Een paar jaar geleden stonden wij erop en als je de trapjes naar beneden gaat naar het strand, waan je je echt in een postkaart ! Schitterende baai, wit strand, paar palmbomen... Gewoon waow. Deze camping is een oud landgoed met veel bomen op een heuvel en omdat dit een oud landgoed is geweest, kon alles in zo'n mooie staat bewaard blijven. Camping ligt ook rustig, niet in het centrum van Playa d'Aro maar je kan 's avonds perfect naar het levendige centrum gaan. Er zijn ook een paar Nederlandse pubs, sfeer verzekerd !