Forum Onderwerp - trailerhelling (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: bel 20.06.2012 19:22
wij gaan op vakantie naar empuriabrava nu vragen wij ons af of er ook een plaats is waar je makkelijk met een rubberboot in het water kan komen want het lijkt ons erg leuk om daar door de kanalen te varen.weet iemand misschien een trailerhelling of steigertje waar je te water kunt met een rubberboot wat ik weet zijn er alleen maar zeer hoge kanten en daar stap je niet zo makkelijk vanaf in je bootje.van het strand zou misschien ook kunnen maar dat is eigenlijk niet de bedoeling omdat dat vrij zwaar is om met een trailer door het zand heen te duwen.
misschien eeft iemand hier een goeie tip voor ons.
groetjes bel

Geplaatst door: ® Wil 20.06.2012 20:24
Wij hebben verschillende jaren daar vakantie gehad, en ondanks dat ik geen ervaring heb met (rubber)bootjes heb ik wel eens gezien dat er mensen in het nabije Rosas met een gemotoriseerd rubberboot het water in gingen en vandaar uit naar Empuriobrava vaarden
Vanaf Rosas kan je Empuriobrava zien liggen, en bij het strand van Rosas is er op het smalle gedeelte van het strand een gelegenheid om dit soort boten te water te laten.
Verder meen ik me te herinneren dat je richting het vliegveld en dan weer net iets richting de zee ook een dergelijke plek heb.
Dit laatste dacht ik me te herinneren maar weet dat niet 100% zeker meer.
Het is al weer aardig wat jaartjes geleden dat wij hier stonden.
Wel gaan we af en toe nog weleens naar Empurio toe maar dan niet om de plaats helemaal door te rijden om te kijken hoe het ook alweer was daar.

Veel succes.

Geplaatst door: Bibi 21.06.2012 13:44
Wij zijn met een gehuurd bootje de kanalen door gevaren. En daar kan je geen bootje te water laten via een helling. Langs die kanalen staan allemaal villa's en liggen er jachten. Ik denk dat je via de haven het wel kan doen. Daar zijn we niet geweest. Als ik er iets over kan vinden dan plaats ik het nog wel even.

Geplaatst door: Bibi 21.06.2012 13:53
Heb je hier wat aan?

http://www.marinaempuriabrava.com/english/index.html


Dit is van de ANWB
Trailerhellingen
U kunt op veel plaatsen een boot te water laten. Vakk kan dat ook van het strand. Let er wel op dat u vanaf het strand te water mag, dat is niet overal toegestaan. Hieronder staan enkele plaatsen waar u een trailerhelling kunt vinden

Costa Brava; Port Bou, Puerto de la Selva, Rosas, Ampuriabrava, La Escala, Estartit, Aigua Brava, Llafranch, Palamos, San Feliu de Guixols, Cala Canyellas en Blanes.

Costa Dorada; Arenys de Mar, El Balis, Premia de Mar, Masnou. Badalona, Barcelona, Garraf, Sitges, Villanueva y Geltru, Torredembarra, Tarragona, Salou, Cambrils, Ametla de Mar, La Ampolla, Amposta en San Carlos de la Rapita.

Costa del Azahar; Vinaroz, Benicarlo, Peniscola, Castellon de la Plana, Burriana, Valencia, Perello, Cullera en Gandia.

Costa Blanca; Denia, Jávea, Morayra, Basetes, Mascarat, Marymontana, Altea, Benidorm, Villajoyosa, San Juan en Alicante.

Geplaatst door: bel 22.06.2012 09:45
alvast bedankt voor de reactie's,
maar ik bedoel dus gewoon een plaats waar je makkelijk bij de kanalen kunt komen en waar je dan je bootje te water kunt laten.de site die je kunt vinden bij de anwb is dus iets te overdreven voor een rubberbootje.
maar nogmaals bedankt voor het meedenken.Ik hoop dat er nog meer tips komen.
groetjes Bel

Geplaatst door: Bibi 22.06.2012 14:40
Bedoel je een gewoon opblaas rubberbootje? Als je daar mee in de kanalen mag, dan kanje die bij de opstapplaats waar de huurbootjes liggen makkelijk te water laten. Daar is een gras kade, met lage instap.

Wat voor soort boot heb je het over dan? Ik dacht 1 met een motortje.

Geplaatst door: bel 25.06.2012 09:18
ik bedoel een rubberboot met buitenboordmotor.
Deze kun je over het algemeen wel makkelijk in het water laten maar als de kade's te hoog zijn lukt dat niet zo makkelijk omdat de boot toch zo'n 70 kilo weegt.Samen lukt dat nog wel maar als de kant dan erg hoog is krijg je de moter e.d erg lastig in de boot.
groetjes bel.

Geplaatst door: Barb 26.06.2012 21:52
http://www.empuriaport.com/puer1gb.htm Hier staat meer info over de haven. Er staat dat er een slipway(scheepshelling) is, maar ik weet niet wat een careening slipway is zoals er nu staat. Misschien kun je ze een mailtje sturen?

Geplaatst door: bel 24.07.2012 09:53
helaas nog geen goede plek gevonden maar misschien ontdekken we er zelf nog wel 1.
we blijven in ieder geval zoeken.
groetjes bel.