Forum Onderwerp - typisch Spaans in de supermarkt (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Eva 26.06.2012 22:11
Ik ben wel benieuwd wat jullie voor typisch Spaanse lekkere dingen kopen in de supermarkt. Er zijn vast verrassende lekkernijen verstopt in blikjes of pakjes waarvan je niet eens vermoedt dat het lekker is. Dan kun je heel simpel van alles kopen en veel misschien weer weggooien. Of gewoon eens vragen aan anderen wat zij aanbevelen. Dus bij deze!

Geplaatst door: bel 26.06.2012 22:59
Tinto de verano!

i.p.v. Sangria echt een lekker zomerdrankje voor bij de barbeqeu of zo.
ze verkopen het in elke supermarkt zelfs de lidl verkoopt het in spanje.

groetjes bel

Geplaatst door: johan 27.06.2012 06:34
Worst.... Gedroogde.. Echt lekker.

Geplaatst door: Car2 28.06.2012 09:48
Spaanse seranoham op de markt.
Wordt ter plekke voor je gesneden, meestal met de hand+mes, hmmm

Gepaneerde gebakken camenbert. Ze liggen voorbereid in de vriezer.

Geplaatst door: BJ 29.06.2012 21:35
Churros, vaak te verkrijgen op markten.

Geplaatst door: Eva 08.07.2012 22:35
ja de churros van de markt vinden wij ook erg lekker! En onze kids staan altijd likkebaardend bij het schap met voorverpakte cakejes en donuts enzo. Zelf word ik blij van de manchego kazen, heerlijk los of op een stuk brood.

Geplaatst door: Marinajl 11.07.2012 04:10
Campesina chips! Een heerlijke variant die helaas in NL niet te krijgen is, lijkt op bolognese, maar dan iets zoeter.
En natuurlijk inktvisringen. in de vriezer, hoeven alleen nog maar even gefrituurd te worden.

Geplaatst door: Sandra 23.07.2012 13:32
Of je eigen Sangria maken: rode wijn, Fanta Naranja Zero, en fruit naar keuze. Het kan ook tussen m'n oren zitten, maar de Fanta Naranja Zero vind ik in Spanje véél lekkerder, net als het fruit.

Geplaatst door: Bibi 14.08.2012 22:39
O heb weer van die lekkere dingen op.
Bij lidl hadden ze van die rollen ham, maar die verkopen ze in alle supermarkten wel.
Bij de CP bakker creme croissants, en belegde baguette met rauweham, kaas en tom.ketchup.

Geplaatst door: EvD 15.08.2012 14:13
Inderdaad, de ham. Bij de versafdeling in de supermarkt snijden ze hem voor je. Kost amper wat en is zooo lekker. En mijn kinderen zweren bij de magdalena-cakejes!

Geplaatst door: Anne 15.08.2012 21:22
Of het typisch Spaans is weet ik niet...maar wij kopen voor in de salade altijd pipa de gira-sol. Ik denk dat het zonnebloempitten zijn maar dan gepeld en ongezouten. Wij gebruiken ze ipv pijnboompitten in de salade. Kosten 1,99 voor 250 gram. Veel goedkoper dan pijnboompitten en net zo lekker.

Geplaatst door: Annies 15.08.2012 21:26
Pinchokruiden. Zo lekker om sateetjes mee te maken van kipfile.

Geplaatst door: Nina 19.08.2012 02:06
Spaanse kroketten mmm, met ham of pollo, vandaag teruggekomen en heb wat zakjes in mn vriezer meegenomen, de kruidenkaas (crefee) van de lidl met olijvensmaak, ook heerlijk :) en wat tortillas de patattas meegenomen :)