Forum Onderwerp - zout water (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: mike 01.07.2012 20:20
Vroeger (25 jaar geleden) kwam er uit de kranen in Spanje zout water. Dus douchen ging wel, maar voor het poetsen van je tanden of koffie/thee zetten moest je flessen water kopen. Is dit nog steeds zo?

Geplaatst door: ® Wil 01.07.2012 22:56
In principe moet je nog steeds flessen water kopen.

Er kom dan wel geen zout water uit de kraan, maar men adviseert als drinkwater flessen te nemen.

Om eten te bereiden zou het kunnen zeggen ze omdat het water dan toch gekookt word.

Maar wij en met ons de meeste mensen koken/bereiden het voedsel met flessen water.

Bij de Lidl in spanje koop je 5 liter flessen voor nog geen 50 cent. Dus in de 3 weken dat wij er zijn gebruiken wij gemiddeld één tot anderhalve fles van 5 liter per dag.

Voor dat relatief laag bedrag spelen wij op safe.

Geplaatst door: Robbert - Jan 05.07.2012 20:20
Wij drinken inderdaad niet het water wat uit de kraan komt, maar wel voor het eten en onze tanden te poetsen gebruikt.

En nog nooit ziek geweest!!!

Jannegie 06.07.2012 19:25
Inderdaad, koffie, thee metflessenwater. Koken, wassen,afwassen, tandenpoetsen met kraanwater. Kraanwater zit voor mijn gevoel meer chloorsmaak als het water in de grote flessen en in Nederland. En verderd: ook nog nooit ziek geweest door het drinken van flessenwater.

Geplaatst door: ® Wil 07.07.2012 12:56
Natuurlijk poets ik ook mijn tanden gewoon met het water daar uit de kraan, maar mijn mede kampeerders vinden aan het eten en drinken met kraan water een smaakje zitten, ik zelf heb er geen enkele moeite mee, maar waarom zal ik voor zo'n laag bedrag dan geen water kopen voor bijvoorbeeld de koffie of het bereiden van het eten.

Als ik met die dingen in de drie weken dat we weg zijn flessen water gebruikt en slechts enkele euro's kwijt ben en dan spreek je echt maar over enkele euro's maar dan voor de andere personen bij onze caravan het bij smaakje kan voorkomen waarom dan niet.......

Geplaatst door: Car2 08.07.2012 08:08
Inderdaad, het water heeft een heel klein beetje een chloorsmaakje. Maar veel minder dan zwembadwater ;-)
Waarschijnlijk wordt dat toegevoegd om de laatste bacteriën te doden.
De eerste keer had ik ook de spaghetti met kraanwater gekookt, daarna niet weer. Ook aan de spaghetti proefde je restanten van het chloor.

Geplaatst door: Sandra 27.07.2012 09:39
Ook wij spelen op safe, altijd water uit flessen. Zelfs onze hond krijgt geen water uit de kraan. Eén keer geprobeerd, hond ziek. Weet niet of dat nou echt door het leidingwater komt, maar vond het wel toevallig. Dus voor de zekerheid: flessenwater.

daphne 27.07.2012 13:15
Wij gebruiken ook altijd flessenwater, voor koffie/thee en koken. Maar mijn hond niet hoor, die drinkt ook uit sloten en rivieren, dus die kan best tegen kraanwater ;)

Dit jaar vond ik de geur van het kraanwater echt vies en overheersend. Zelfs tijdens het douchen rook je het heel erg.

Geplaatst door: ® Fontebona 31.07.2012 18:18
Ik woon in Asturias, Noord-Spanje. Hier, en ik geloof overal in Spanje, heeft het leidingwater een lichte chloorsmaak. Ik drink het wel, hoewel liever niet. Maar ik ben dan ook bevoorrecht met een eigen bron.