Forum Onderwerp - weer in spanje noord (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: iepje 02.07.2012 09:04
hallo wij zijn normaal italie gangers nu voor het eerst na spanje weet niet wat voor een weer type daar zo is ,nu vandaag b.v.=nu 2 juli. maar 18 gr terwijl italie rond 30 gr zit.heb nu wel een beetje spijt dacht dat het er ook wel warmer was.ga pas 21 juli dus hoop dat het dat goed weer is daarzo, ga na las dunas.

Geplaatst door: Bibi 02.07.2012 10:58
De antwoorden zullen verschillend zijn die je hier gaat krijgen.
Ik kan je mijn ervaringen van afgelopen 5 jaar geven.
Wij zijn altijd de laatste 2 weken van jullie en de 1x 2 weken van augustus daar verbleven.
Hebben 1x (vorig jaar) slecht weer gehad voor de Spaanse normen.
Bewolking en 1 dag echt veel regen. Maar temperatuur van gemiddeld 25 tot 29 graden. Al de jaren ervoor heerlijk warm zonnig weer gehad. We hebben ook maar 1x in die 5 jaar de tramatana wind gehad. Nu is het er erg warm hoor! Ik weet niet waar je die 18 graden heb gezien. Maar wij horen alleen maar dat het er erg warm is.

Geplaatst door: ® Wil 02.07.2012 11:24
We komen al jaren in Spanje.

Altijd temperaturen van 25 tot ruim 30 graden gehad.

Wel is het weer gelijk over de grens ( Baai van Rosas ) minder stabiel.

Dus wind en toch wel zo nu en dan regen.

Ga je iets verder Spanje in vanaf Playa D'Aro is het weer een stuk stabieler, de baai van Rosas loopt van bovenin bij Rosas tot Playa D'Aro.

Wij staan inmiddels jaren in Blanes en alleen vorig jaar minder weer gehad dan voorgaande jaren, twee keer regen gehad terwijl jaren daarvoor nooit regen gehad en wind hebben we daar nooit gehad.

In het hoger gelegen Castello D'Empuries (bij Empurio Brava) hebben wij ook verschillende jaren gestaan en altijd wel wind en regen gehad, maar wel altijd 25 graden en meer.

Ik volg al weken het weer in Spanje en met name rond de streek waar wij staan en daar is het al weken lang 25 graden en hoger.

Dus waar jij de temperatuur van 18 graden vandaan haalt begrijp ik niet.

Geplaatst door: Ries 05.07.2012 00:47
Over het algemeen heb je beter weer in Spanje dan in Italie is mijn ervaring!
Het is nu ook gewoon prachtig weer in Spanje. Veel plezier, camping Las Dunas is een mooie camping, wel erg groot moet ik zeggen. Wij hadden fietsen bij ons en dat vonden wij eigenlijk wel fijn en handig.

Geplaatst door: frans 05.07.2012 16:10
Kreeg net bericht van vriendin en ze mailde veel wind, maar dat is bekent aan de Costa.
WIL verleden jaar in de maand juni was het weer verschrikkelijk slecht aan de Costa, vandaar dat we dit jaar naar Frankrijk zijn geweest

Geplaatst door: ® Wil 05.07.2012 16:52
Frans...

Vorig jaar was inderdaad minder dan wat we ooit meegemaakt hebben.

We spraken een ondernemer in Loret en die vertelde dat het voor het eerst in 25 jaar zo bewolk en koele temperaturen.

We hebben zelf in Blanes 2 gigantische regenbuien gehad maar verder is het in de drie weken dat wij er waren droog gehouden.

Verder naar het noorden van Spanje daar hebben we vernomen dat het dagen lang heeft geregend.

En Mbt tot dat er nu veel wind is in Spanje, dan zitten deze mensen bijna gegarandeerd in de baai van Rosas, dus zoals zo vaak omschreven van Rosas tot net boven Playa D'aro, daar is (harde)wind heel normaal.

Daarom kiezen wij al jaren voor enige tientallen km's verder rijden maar wel gegarandeerd wind vrij.

daphne 05.07.2012 17:03
Wij zitten nu in op La Balena Allegre (de buurcamping van Las Dunas) het is de afgelopen dagen tussen de 26 en 33 graden geweest.
Tijdens de heenreis afgelopen weekend was het in Frankrijk heel slecht weer. Ter hoogte van Millau 9 graden!

De mensen die hier de afgelopen 3 weken zaten zijn verschrikkelijk bruin geworden, dus met dat weer zal het hier ook wel goed hebben gezeten. Geen zorgen, lekker naar Las Dunas gaan, tis een leuke camping. Wij hebben er vorig jaar gezeten.

Geplaatst door: Robbert - Jan 05.07.2012 20:19
Nou wij gaan al jaren naar Rosas en die harde wind is er dan ook alleen maar wanneer de tramantana aanwezig is.

Voor de rest altijd uitstekend weer gehad en altijd ongeveer 28gr

Wel was het zo dat het vorig jaar het mindere weer was!

Groetjes
Rj

Geplaatst door: Car2 05.07.2012 22:08
18 graden? Dat is vermoedelijk de nachttemperatuur

Geplaatst door: Bibi 05.07.2012 22:29
IK wil toch ook nog wat zeggen over de wind.
Wij komen al 5 jaar in noord Spanje l'estartit.
En telkens in de bouwvak weken.
En we hebben tot nu toe nog maar 1 keer die wind 2 dagen gehad.
Dus ben het er niet mee eens dat in dit gebied de wind een minder iets is.

Geplaatst door: Car2 05.07.2012 23:04
@iepje
Wees gerust, je gaat op Las Dunas nog snakken naar een bewolkte dag ;-)
Fijne vakantie