Forum Onderwerp - Strengere regels zwembaden. (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: ® Wil 08.07.2012 21:01
Zo een week voor we weer naar spanje vertrekken zit ik zoals ieder jaar even te kijken op internet over van alles en nog wat in Spanje.

Dit doe ik eigenlijk ieder jaar om te kijken wat er evt. veranderd is, wat er meer of minder is dan andere jaren het weer, wijzigingen in de wetgeving etc. etc.

Na effe gegoogled te hebben en diverse forums gelezen te hebben kwam ik er eigenlijk achter dat er op heel veel campings strenge(re) regels zijn rondom de zwembaden t.o.v. vroeger.
Zo leest ik dat het overal inmiddels verboden is om te roken op de zwembad terreinen, wat ik best kan begrijpen, bij sommige zwembaden is het inmiddels verboden om te eten en te drinken, opzicht vind ik het al vreemd dat drinken bij sommige campings rond het zwembad verboden is.

Maar op de camping waar wij al jaren staan was het ons al opgevallen dat de regels van zwembad speelgoed zoals ballen, waterpistolen, bodyboards, duikstokjes en vul maar in verboden is geworden.
Nu leest ik dat dit op heel veel campings en hotels in Spanje het geval is, en dat dit komt door de catalaanse overheid, die omwille van ongevalletjes, verwondingen en dergelijke strenge regels heeft ingevoerd een aantal jaren geleden.

Is dit alleen in catalonië , of is dit in heel Spanje zo ??

Zijn er nu echt zoveel ongelukjes gebeurd in het verleden om de regels rond de zwembaden zo aan te scherpen, en wat heeft eten en drinken rondom een zwembad nu met onveilig te maken ??

Geplaatst door: Eva 08.07.2012 22:48
Ik heb even gekeken op de site van de camping waar wij heen gaan, maar daar staat niks op over regels. Voor wat betreft eten en drinken lijkt mij dat dat gaat om hygiene en rotzooi. Mensen ruimen toch heel vaak hun troep niet op en dat betekent extra schoonmaken van terrein plus zwembad. Het scheelt ook wespen als er niet overal zoetigheid geknoeid wordt.

Geplaatst door: ® Wil 08.07.2012 23:08
Bij de site van onze camping staat ook niets vermeld, maar als ik zo rond leest zie ik dat het behoorlijk streng is geworden.

Ik vind het altijd leuk om even het e.e.a. te lezen, ook over campings waar we in het verleden kwamen en dan lees ik dat het ook op deze campings zo streng is geworden.

Dus op een site zal je niet veel terug vinden, alleen op de camping zelf moeten ervaren.

Geplaatst door: jan 09.07.2012 08:30
Scheeld vaak een hoop wespen en ander ongedierte.
Vind dan ook dat het zwembad de bar moet sluiten die vaak tegen het zwembad aan zit, om zo de omzet te kunnen verhogen.
Ook de speeltjes in het zwembad verbieden alleen in een peuterbad is dit toegestaan voor de kleineren(dwz geen pubers in dat bad).
Zelf juig ik dit toe omdat er altijd mensen zijn die aan het zwembad liggen te zuipen met gevolgen vandien.

Geplaatst door: Eva 09.07.2012 20:44
Als ik kijk op de foto's van onze camping dan zie ik geen speelgoed in het bad. Dus misschien dat dat idd niet mag. We gaan er echter voor het eerst heen dus de echte ervaring gaan we nog opdoen. Ik hoop voor de kids dat er toch wel íets mag (zoals opduiken) waarmee je een ander niet zo in de weg zit. dat van waterpistolen en ballen snap ik ergens ook wel. Ik zwem zelf bijna nooit, maar je zult maar zo'n straal of bal in je gezicht krijgen.

Geplaatst door: Emma 10.07.2012 13:29
Ik vind het niet erg dat speelgoed in het zwembad verboden is, de zwembaden in Spanje zijn al niet heel groot over het algemeen en daardoor is het altijd al aardig druk in het zwembad en met ballen en banden erin wordt het er niet beter op.
Ik vind een ijsje eten bij het zwembad of even wat drinken best kunnen! Maar blijkbaar zijn er mensen die hun rotzooi laten liggen en dan wordt het terecht verboden.