Forum Onderwerp - Camping Bella Terra in Blanes (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Emma 10.07.2012 13:32
Wij vertrekken 29 juli naar camping Bella Terra om daar met onze caravan 30 juli aan te komen. We gaan met een dochter van 15 en een zoon van 17. Zij willen eventueel wel uit in Blanes is dit voor hen goed te doen? Of is mijn dochter daar toch wel te jong voor? En is het goed te lopen, niet onveilig?
Wij hebben er in ieder geval veel zin in.

Geplaatst door: ® Wil 10.07.2012 18:04
Hallo Emma,

Wij gaan a.s. weekend ook naar Bella-Terra toe, en wanneer jullie komen gaan wij al weer bijna naar huis.

Wij staan al jaren op deze camping en onze kinderen die inmiddels ouder zijn en niet meer mee gaan gingen niet zo vaak naar Blanes toe, zij verbleven meer op de camping zelf of directe omgeving.

Onze dochter van 16 jaar die nog wel mee gaat, ook die ga niet naar de Blanese discotheken toe, wat overigens het grotendeels van haar leeftijds genoten ook niet doen.

Op zicht gaan vooral de jongeren die met de jongeren reizen naar het uitgaans gebied, dit ligt overigens niet aangrenzend aan de campings.

Mbt tot de veiligheid en lopen vanaf de camping naar het uitgaansgebied daar durf ik nog bijna garant voor te staan dat dit veilig is, de dichts bijzijnde disco is Salsa-Vega (voorheen Las-Vegas) ligt op nog geen 10 minuten lopen vanaf de camping.

Dit was tot voor kort de discotheek waar je één keer geweest moest zijn wanneer je aan de costa was.
Deze is 2 of 3 jaar geleden overgenomen en sinds dien wat minder in trek. wel bekend van TV o.a. OH-OH-CHERSOO (Opnames waren toen ook in Blanes) en andere tv programmas.

Sinds enige jaren zijn er een aantal grotere discotheken bijgekomen welke nog verder van de campings af liggen.

Meer richting de Arena en oud Blanes.

15 jaar zal best wel moeilijk worden om binnen te komen, de ondergrens ligt bij 16 jaar en bij sommige 18 jaar.

Ook verschild het per gelegenheid, mag je bij de ene zo binnenlopen, zijn er weer andere waarbij ze bij twijfel overbitterlijk nee zeggen.

Zolang je rustig doe in Blanes zal je ook geen enkele problemen ondervinden in Blanes met de Politie, maar wanneer je in het uitgaansgebied over de streep gaat, zijn ze niet vriendelijk.

Maar dat geld eigenlijk wel zo'n beetje overal in Spanje.

Geplaatst door: jan 10.07.2012 21:24
Ik ben er zelf een aantal jaren geleden als vrijgezel met vrienden geweest.
Klopt volledig wat Will schrijft.
Wat de leeftijd van je kinderen betreft, dit past beter in Blanes, omdat daar de gemiddelde leeftijd lager ligt dan bv. Calella of Loret.
Zelf zou ik met deze gezins samenstelling ook voor deze camping kiezen.