Forum Onderwerp - wegenkaart (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Eva 14.07.2012 23:18
Net als vorig jaar gaan we weer naar Spanje (Costa Brava). Vorig jaar bleek dat de kaart (Aldi of Action ofzo) die ik gekocht had niet heel geweldig was en onze navigatie (ingebouwd van Toyota) ook alleen maar de belangrijkere wegen kende. Uiteindelijk hebben we alles wel gevonden, maar we hebben toch wel behoefte aan een goede kaart.

Wie heeft er tips voor een goede kaart van Noord-Spanje of Costa Brava?

Geplaatst door: BJ 15.07.2012 11:14
Eva, ik zou gewoon een kaart in Spanje kopen. Je navigatie brengt je via hoofdwegen toch wel naar je bestemming? De kaart gebruiken we puur om dagtrips uit te stippelen.

Geplaatst door: Stori 15.07.2012 12:01
Koop het kaartenboek (ingebonden met spiraal)van Michelin, heb je gelijk alle detailkaarten van Spanje, ook van de wegen naar je kampplek. Er zijn geen betere kaarten voor mij. En ik begrijp je ongenoegen over de navigatie van Toyota, wij hebben hetzelfde probleem, gewoon heel slechte kaarten. Kent zelf een buurgemeente hier in Vlaanderen met 30.000 inwoners (toch geen kleintje) gewoon niet.

Geplaatst door: caravaner 15.07.2012 21:47
anwbkaarten met toegangsroutes ophalen(frankrijk en spanje), voor leden gratis. Een detailkaart van n.o. Spanje kopen.

Geplaatst door: ® Fontebona 31.07.2012 17:55
De kaart van o.a. Cataluña

http://www.casadellibro.com/libro-mapa-de-carreteras-cataluna-aragon-la-rioja-y-baleares-2005-200-6-1400000-mapa-total/9788497762397/1017410

bevalt ons erg goed en is bestand tegen spatwater en slijtage. Dan kan je nog eens vaker en wat verderop in Spanje op vakantie.

Veel plezier aan de Costa Brava!

Astrid Nitrauw,
Camping Fontebona

Geplaatst door: Eva 01.08.2012 22:05
Dank voor alle tips. Ik ga morgen bij de ANWB neuzen en anders kijk ik in Spanje naar de kaart die Astrid aanbeveelt. De camping zullen we eerst wel bereiken;-)

Geplaatst door: johan 02.08.2012 17:35
Idd een michelin kaart in boekvorm, werkt perfect.

Wij komen net van spanje terug dus spreek uit ervaring.

Blijft een super land

daphne 03.08.2012 00:18
Wij hebben de genoemde Michelingids van Spanje/Portugal. En de anwb-kaart met aanbevolen doorgaande routes.

Maar wij hebben ook bij het toeristisch infopunt een detailkaart van de Costabrava gekocht (3 euro) waar ook toeristische trekpleisters op vermeld staan. Meteen ook gratis wandelroutes meegenomen en ons over andere wetenswaardigheden laten informeren.