Forum Onderwerp - in 1 dag naar empuria rijden (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: sam 08.08.2012 10:36
Is het te doen om in 1 dag naar empuriabrava te rijden.
Wij rijden zonder caravan en 4 volwassenen de afstand is ongeveer 1350km.
Is er iemand die dit weleens heeft gedaan en hoelang doe je er dan ongeveer over.
groet Sam

Geplaatst door: Car2 08.08.2012 14:17
Nee, ook niet met 2 bestuurders.
Waarom niet, daarom niet:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120806_00249391
We hebben hotel gezocht, douchen eten slapen, zodat je uitgerust verder kunt.

John 08.08.2012 21:28
Alles kan. Of het verstandig is, is veel betere vraag.
Op tijd en genoeg pauzeren is zeer belangrijk in dergelijk lange ritten. Ik zeg neem een hotelletje onderweg voor een paar tientjes en je bent de volgende dag weer fris en monter op weg.

Geplaatst door: johan 08.08.2012 22:52
Ja dat kan,

4 volwassenen = 350 km per persoon rijden.

Kun je af en toe ff benen strekken en chauffeur wisselen
Ik zie geen probleem.

Geplaatst door: ® Wil 09.08.2012 16:46
Makkelijk te doen, rij nu al jaren in één keer naar Blanes toe en dat is nog een 80 km verder, 's middags vertrokken, om de paar uur even benen strekken wat eten en dergelijke en
's morgens rond 7.00 uur aangekomen, en dan rij ik alleen.

Ook weleens van Castello D 'Empuries ( ligt naast Empurio )in één keer gereden naar huis met caravan er achter, 's morgens vertrokken en 's nachts thuis, was een behoorlijke klus dat wel, maar zonder caravan naar spanje rijden in één keer is al pineauts , en als je met meerdere kunt rijden gewoon een lachertje.
Echt de mensen die ik zonder caravan op de camping heb zien arriveren hebben allemaal in één stuk gereden.

Geplaatst door: Peter 09.08.2012 23:59
Wij zijn net terug vanuit Spanje (voor ons 1500km) en dat ging in 1 keer prima via de route du soleil. Wij hadden overigens dan wel het geluk dat het niet druk was. We rijden overigens niet 's nachts, want dat rijdt niet fijn.
Heen hebben wij wel met een overnachting gereden en ik moet zeggen dat is wel een stukje fijner. Het is in 1 keer wel te doen, maar stop gewoon even op een parkeerplek als je wat vermoeid bent, dat is het belangrijkste!!

Geplaatst door: jan 12.08.2012 22:00
Met meerdere chauffeurs is het goed te doen.
Maar verder vind ik heel gevaarlijk om te zeggen dat het te doen is.
Je zult het zelf moeten ervaren en moet vooral tov. andere campeerders geen macho gedrag gaan worden.
Wij zijn heen in één dag gegaan maar door de bosbranden moesten we overnachten.
Terug hebben we boven Parijs overnacht.
Goed bevallen en voor herhaling vatbaar omdat je meestal te laat van de camping vertrekt zodat je na 16a17 rijden in het donker thuis komt wat zeer gevaarlijk is.

Geplaatst door: EvD 14.08.2012 09:17
De vakantie start wanneer je thuis de deur uitstapt. Wijzelf rijden niet in 1x, maar stoppen rond 5 uur, zoeken een hotel, eten in een restaurant, douchen en gaan lekker slapen. De volgende ochtend ontbijten en fit weer door. En dan ben je nog in het begin van de middag in Spanje!

Geplaatst door: Bibi 14.08.2012 23:00
Het antwoord ligt aan heel veel dingen.
En is voor iedereen verschillend.
Wij rijden ook in 1x MAAR als we maar enigsinds merken dat we moe worden stoppen we. Het is tot nu toe 1x voor gekomen dat we een hotel hebben genomen.We rijden om zijn beurten en stoppen regelmatig.
Als jullie met 4 chaufeurs zijn dan moet het zeker kennen lijkt mij. Maar kijk naar de personen: hoe lang kan die rijden, wanneer gaat wie rijden, drukke punten enz. de weg goed doornemen.

Zoals ik dus al zeg het is zo persoonlijk maar rijd aub niet verder als je maar enigsinds merkt dat jet consetratie verminderd.

Norbert 14.08.2012 23:30
geen enkel probleem dit in één keer te doen. heb dit meerdere keren gedaan. de vraag is alleen of je het leuk vind om 12-15 uur in de auto te zitten.

Geplaatst door: sam 15.08.2012 09:44
ik denk dat we het toch in 1 keer gaan proberen volgens de meeste moet dat wel lukken we zijn met 2 chauffeurs en zelf hadden we ook al het idee dat dit haalbaar is.
maar als we moe worden dan stoppen we gewoon en zoeken ergens een slaapplaats.

groet sam

Geplaatst door: Bibi 15.08.2012 19:36
Goed voornemen. Mocht je beslissen om op een parkeerplaatst te gaan slapen. Kies dan een veilige. We hebben 3x van mensen gehoord dat ze waren overvallen/inbraak.