Forum Onderwerp - camping gezocht (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: britt 18.09.2012 10:25
Hallo,

Wij zijn dit jaar naar Italie geweest en volgend jaar willen we graag naar spanje met onze twee jonge kinderen.
Heeft iemand een idee welke camping ons het beste ligt?

We zoeken een camping op wandelafstand van de zee, en met een winkelboulevard ook op wandelafstand. Het maakt niet echt uit waar in spanje maar niet helemaal in het zuiden omdat we met de wagen gaan. Ook gaan we volgend jaar niet met de tent maar zouden we graag een chalet of zo willen huren.

Hopelijk kan iemand ons hier helpen want er is zoveel keuze en niet echt ervaring met Spanje.

Oh ja, graag niet te veel nachtlawaai van feestende jongeren.

Groetjes Britt

Geplaatst door: jan 18.09.2012 13:36
Mischien dat camping Salata in Roses iets voor jullie is.
Heb er niet zelf gestaan maar wel bezocht.
Zag er leuk uit en midden in het centrum van st Magrarita.
Ps. St Magrarita ligt tegen Roses aan.

Geplaatst door: Joop 18.09.2012 22:19
Camping Eurocamping in Sant Antoni de Calogne. Hele leuke camping. Zowel het strand als de boulevard is op loopafstand. Het is wel een redelijk grote camping, maar wel een gezellige camping.
Het was ons eerste jaar in Spanje en wat ons betreft een echte aanrader deze camping. Wij waren zelf met eigen caravan. De plaatsen van de huuraccommodaties zijn allemaal mooi, de kampeerplekken zijn ook mooi alleen niet allemaal even groot al kan wel gewoon alles erop.

Geplaatst door: Bibi 19.09.2012 17:13
@Joop, zijn er langs de boulevard restaurantjes of moet je dan helemaal naar het dorpkern?

Geplaatst door: Joop 19.09.2012 18:23
De boulevard is op 10 minuutjes lopen en daar heb je voornamelijk restaurantjes, niet heel veel winkeltjes, maar wel wat en wat barretjes/terrasjes.
Tegen over de camping heb je ook al gelijk restaurantjes en dicht bij de ingang heb je gelijk de Lidl.
Het strand bij de camping is ook erg mooi en verder is het leuk om een keer naar Platja d'aro en Palamos te gaan, deze plaatsjes vonden wij erg leuk.
Het zijn allemaal wel van die toeristenplaatsjes, heel gezellig, maar niet die mooie oude stadjes, al vind je dat wel als je echt de dorpkernen in gaat!
Al met al een aanrader.

Geplaatst door: miranda 19.09.2012 18:34
eurocamping heeft totaal geen sfeer

Geplaatst door: Bibi 19.09.2012 23:15
@Joop, bedankt. Ja ik ken de plaastjes wel en de camping heb ik van de voorkant al een paar keer gezien. Maar we waren vanaf Palamos nog niet eerder heel de boulevard uit geweest richting platja. Maar toch was ik benieuwd hoe het daar is.

Geplaatst door: britt 21.09.2012 10:39
Wat denken jullie van camping Valldaro?

We willen ook graag een accomodatie huren, kunnen we dat het best doen via de camping zelf of een andere verhuurder zoals vacanssoleil? Wat is het beste, we willen wel voor een dag of tien gaan en heb al gemerkt als je bij de camping zelf huurt dat het dan met weken moet ipv dagen.
Bedankt alvast

Geplaatst door: Bibi 21.09.2012 17:22
Valdaro ben ik geweest en 1 tip als je een tent wil huren van Vacansoleil dan raad ik je dat af. Ze staan echt verschrikkelijk. Op zoover heb ik er foto's van op staan.
Ook is de camping niet op loop afstand van het strand.
En metde auto er na toe is niet echt handig.
Weinig parkeerruimte en betaald.
Voor jonge kinderen is er niet echt veel te beleven op de camping.
Wij komen zelf nu al een aantal jaar op Castell Montgri in L'Estartit. Deze ligt wel op loop afstand van het dorp en naar het strand. Je kan er ook makkelijk met de auto na toe groot en gratis parkeerplaatsen. In L'estartit liggen nog meer campings maar wij houden van een camping met veel mogelijkheden. Hij is groot maar je merkt er niet veel van want het is verdeeld zeg maar. Bij platja d'aro liggen nog 2 andere leuke campings die wel gelijk aan een baai liggen. Gogo en nog 1 weet ff de naam niet. Wil je nog wat weten vraag dan gerust. Ik ken de kust lijn daar best aardig nu.

Geplaatst door: Jolanda 22.09.2012 22:41
Voordeel van het boeken bij Vacansoleil is dat je elke dag mag aankomen en vertrekken. Zo komen wij altijd op maandag aan zodat we zondags kunnen vertrekken en terug op donderdags of vrijdags. Ideale reisdagen en je hoeft niet op die drukke zaterdag te rijden.
Camping International de Calogne is ook echt een aanrader en gezellig.

Geplaatst door: britt 23.09.2012 13:04
Hoe is de omgeving van camping international de calogne? Kan je te voet naar een stad of winkelstraten? Zijn nog nooit in Spanje geweest, dus we kennen er ook nie veel. Ben precies aan het zoeken naar een speld in een hooiberg. Vorig jaar naar Cavallino in Italie geweest maar daar verveelden we ons dood, moesten daar alles met de auto doen.

Geplaatst door: Bibi 23.09.2012 13:53
Dit is 1 van de 2 campings die ik bedoelde.
Je kan niet lopend naar het stadje.
Of je moet over een pad en dat is een uur lopen.
De camping waar jij het over heb in italie is ook en grote, is dat geen probleem? Dan zou ik je toch onze favoriete camping aanraden, Castell montgri.Ik heb een facebook van de camping. Met alle organisaties er op staan. En daar zitten meerdere bij waar je door de weeks kan aankomen. Verder liggen er campings in Blanes dichtbij het dorp en L'Escala. Ik heb het dan over loop afstand.L'estartit is een niet al te groot stadje waar van alles te doen is. Maar het is er nog geen lloret de mar zeg maar, met uitbundig feestende jeugd en drukte. De stranden zijn fijn zand en lopen heel geleidelijk af in zee. Er is een wandelboulevard maar hier zitten geen directe winkels aan. Maar dicht tegen elkaar aan.Er is een klein permanet kermis Jocs genaamd. En veel restaurantjes en winkeltjes. Verder zijn er grote supermarkten en de lidl. Ook is er iedere donderdag een grote markt. Op het strand kan jewaterfietsen huren, banana rijden en nog meer. Ik weet hoe oud de kinderen zijn maar de camping heeft 3 zwembaden, 1 met glijbanen stijle en zo'n slinger. En kids club en trampolines en een bios.Voetbalveld, tennis en midgetgolf. Ieder avond kids disco op het grote terras. Is dit wat je zoekt of totaal niet?

Geplaatst door: britt 25.09.2012 12:29
zal eens op de facebook pagina kijken misschien is het wel wat wij zoeken. Tegen dan zijn onze kindjes 3 en 6 jaar. 1 van de zaken die we zeker willen zijn winkels en restaurants op wandelafstand en een tof stadje. We willen ook wel eens met de auto weg gaan maar niet elke dag.
Ga zeker die facebook checken.
Bedankt voor al de moeite die u al gedaan heeft.

Geplaatst door: ® Wil 27.09.2012 14:13
Er zijn in Spanje zoveel campings de ene nog groter dan de andere de andere heeft weer grotere plaatsen, zo heeft ieder zijn voorkeur.
Als ik onze voorkeur doorgeeft en zal vertellen wat wij een absolute afrader vinden krijg je altijd weer de benodigde kritiek.
Wij zijn na verschillende campings bezocht te hebben uiteindelijk in Blanes terecht gekomen op camping Bella-Terra en verblijven hier nu al heel wat jaartjes.
Deze camping is verzorgd en schoon ligt gunstig ten opzichte van strand boulevard en winkels, allemaal aangrenzend of op loopafstand. Verder ligt het in het rustige gedeelte van Blanes waardoor je geen hinder ondervind van de discotheken en uitgaande jeugd.
Wil je even naar de drukte toe, ongeveer 5 km van Blanes ligt Lorret D'Mare waar je uren winkels kan bezoeken.
De prijzen van deze camping liggen zeker t.o.v. de rest in Spanje in de middenmoot/laagste klasse.

Wat zeker een voordeel is, is het feit dat je Playa D"Aro voorbij ben, en dus de baai van Rosas voorbij en dan heb je geen hinder van de wind die soms hard tot stormachtig is, en daar regelmatig zijn kop op steek.

Deze wind zal je nooit aantreffen in Blanes.

En deze camping heeft een zeer groot aanbod van chalets en mobile homes

Geplaatst door: Joke 27.09.2012 16:51
@ Wil,
Bella Terra een goedkope camping vergeleken met de rest van Spanje? Ik vond persoonlijk Bella Terra voor een gezin met 2 kinderen al duur in vergelijking met campings die wij in Frankrijk hebben gehad.
Bella Terra is overigens wel een mooie camping in een rustig gedeelte van Blanes. Blanes zelf vonden wij niet heel mooi, maar over de boulevard richting het oude gedeelte is wel mooi!

Geplaatst door: ® Wil 27.09.2012 18:41
Joke.....

als je de tarieven van verschillende campings vergelijkt dan zitten ze bij de lage tarieven, we krijgen nog steeds ieder jaar van campings uit het verleden post thuis gestuurd, en dan zijn ze toch de goedkoopste.

Vergelijking, wij zouden als we weer naar camping Laguna zouden gaan we ruim 400,- meer kwijt zijn geweest in 3 weken

De tarieven in Spanje zijn niet explosief hoog, maar in Frankrijk zijn er meer campings die goedkoper zijn dat is een feit maar toen wij ooit nadat we in Frankrijk verschillende jaren hebben gestaan naar Spanje gingen waren de tarieven in Spanje goedkoper dan de campings die wij ooit bezochten daar.
Maar dat heb natuurlijk ook deels te maken met wat voor soort camping je bezoekt.

Er zijn natuurlijk veel verschillen tussen een camping met 80 plaatsen een zwembad van 10 bij 10 en een receptie, of een camping met een aantal honderd plaatsen, restaurant erbij zwembad met glijbanen sportvelden recreatiebar etc.
Hier zit natuurlijk veel verschil in qua prijs en dat verschil zie je veel in Frankrijk.

Verder is Bella-Terra inderdaad een mooie verzorgde camping en inderdaad langs de boulevard lopen richting Oud Blanes is inderdaad mooi en vanaf de haven omhoog richting het kasteel op de berg (weet niet of jullie dat gedaan hebben) dat is hele mooie omgeving met de botanische tuin, het uitzicht vanaf de berg over Blanes en de middelandse zee.

Gelijk(2km) achter de botanische tuinen ligt Santa Christina en daar heb je een mooi vrij toegankelijk park waar je als je daar een liefhebber van bent van de natuur kan genieten.

Misschien is het gedeelte Blanes zeg maar vanaf de rotondes bij de Mc Donalds, BurgerKing, Lidl etc tot aan de campings minder mooi, maar de echte charmes van Blanes vind je toch in Oud Blanes en de berg/Santa Christina.

Joke 27.09.2012 22:00
@ Wil wij zijn dit jaar voor het eerst naar camping Laguna geweest daar was het erg hondvriendelijk wat ik ook zocht!
Hoe is dat op camping Bella tera in Blanes? Kun je me dat vertellen? Mag de hond daar ook mee op het strand?

Geplaatst door: Bibi 28.09.2012 10:30
@Wil, sorry dat ik er iets over wil zeggen en bij voorhand wil ik geen welles nietes uit gaan lokken.
Maar ik ben het echt niet eens over de wind.
Ik kom nu al 6 jaar in L'Estartit en heb de wind pas 1x mee gemaakt.Ik ben het met je eens dat de wind er is maar die beperkt zich veelal in de baai van Roses.
Afgelopen seizoen toen wij er waren hebben we het zelfs mee gemaakt dat we naar Platja gingen naar het aqua park en stadje, en toen was daar zo'n harde wind dat je niet op de boulevard kon lopen. Terwijl het die dag in L'Estartit niet zo was geweest.

Wat ik uiteindelijk wil zeggen is dat het niet een standaart iets is wat daar heel de zomer voor komt. Het kan voorkomen ja en je kan het treffen als je er dan net bent. Maar het is niet iets waar mensen van moeten schrikken.

Grt, Bibi

Geplaatst door: ® Wil 29.09.2012 13:23
De wind..........

Er is hierover al zovaak wat geschreven, en een welles nietes discusie zit ik ook niet op te wachten, maar toen wij jaren geleden voor het eerst naar Spanje gingen kregen we na ongeveer 3 dagen een windwaarschuwing op de camping, mensen begonnen allemaal massaal stormbanden te plaatsen, en wij kregen te horen van de mensen die daar al jaren kwamen dit is een regelmatig verschijnsel en heet TRAMANTANO dat betekend 3 dagen stormachtige wind tot storm en komt minimaal één keer per vakantie voor tot soms wel eens een aantal keren per maand.

En inderdaad wij hebben alle jaren dat wij in het noordelijke gedeelte gekampeerd hebben deze storm mee gemaakt.
En als je dan het e.e.a. leest, opzoek op officiele sites dan is dit inderdaad een normaal verschijnsel rondom de baai van Rosas, en de baai van Rosas loopt Rosas tot Playa D'Aro.

En daar beneden is de baai voorbij, en is wind vrijwel nooit hier aanwezig.

Ik wist nog dat wij voor de eerste keer naar Blanes gingen en stormbanden wilden plaatsen omdat we dit gewend waren, waarop er ons verteld word, loop de hele camping maar rond, deze zal je niet zien.
En inderdaad niemand had stormbanden, en al die jaren dat wij hier nu staan nog nooit een stormband hoeven plaatsen omdat er nooit wind staat.

Ook is de neerslag in al die jaren vrijwel 0,00 geweest.
Alleen in 2011 regen gehad, maar toen stond heel Spanje op zijn kop qua weer.

Geplaatst door: Yvon 29.09.2012 18:40
@Wil, volgens mij loopt de baai van Roses van Roses to Escala.
Estartit, Palamos etc, er liggen echt nog veel plaatsjes tussen de baai van Roses en Playa d' Aro.

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2