Forum Onderwerp - Watervallen (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Eefje 09.10.2012 07:37
Hallo mede forumgangers,
Ik heb een vraagje, volgend jaar willen wij val de nuria bezoeken en weten dat er daar twee watervallen moeten zijn.
Zijn er mensen op dit forum die weten waar er ook mooie watervallen te zien zijn in noord spanje, Wij staan in de baai van Rosas, dus van daar uit wel op redelijke afstand. Ook staat er een bezoek aan monserat in de planning dus die omgeving mag ook.
Alvast bedankt voor de moeite.
Eefje

Geplaatst door: bernadette 09.10.2012 16:52
Wij zijn in Valle de Nuria geweest. Het is er erg mooi.
We hebben de trein naar boven genomen. We hebben boven alles bekeken en zijn daarna te voet weer naar beneden gegaan. Er is een prima kaart te krijgen met de wandelroute terug. (boven bij de VVV gehaald) Je loopt grotendeels langs de Riu Nuria. Daar zitten watervallen in. Houd er wel rekening mee dat het van Nuria naar Quealbs ongeveer 4 uur lopen is.
Een iets kortere wandeling vind je bij Campdevanol. Bij camping Pirinenc start een route naar El Torrent de la Tosca. Een heerlijk plekje in de schaduw. Je kan er zwemmen onder de waterval. Ga daar alleen niet in het weekend naar toe. Dan is het er hartstikke druk. Op verschillende plaatsen langs die rivier kan je zwemmen.
Een andere waterval vind je in de buurt van Castellar n´Hug. De Fons del Llobregat. Het is hier heel toeristisch. Groot parkeerterrein, ook voor bussen en veel souvenirwinkels.

Geplaatst door: eefje 10.10.2012 07:28
Goedemorgen Bernadette,
Heel erg bedankt voor je reactie. Ben er superblij mee.
Zal gelijk alles noteren in mijn schriftje. Zijn die watervallen die je tegenkomt als je naar beneden wandeld de moeite waard, of zijn er meer spectaculaire andere watervallen.
Nog een vraagje, waar zijn jullie op het treintje naar val de nuria gestapt? Nogmaals bedankt voor de genomen moeite en tips blijven natuurlijk welkom. Ook wat betreft mooie wandelingen in catalonie.
groetjes eefje

Geplaatst door: bernadette 11.10.2012 12:17
Wij zijn in Ribes de Freser op de trein gestapt. Daarna van boven naar Queralbs gelopen. Daar de trein weer genomen naar Ribes.
Volgens mij kan je met de auto tot aan Queralbs rijden.
Wij hebben boven niet gezocht naar watervallen. Ze zullen er vast zijn. Onderweg naar beneden zijn het kleine watervallen, niet heel spectaculair. (maar ik weet niet wat jouw criterium is)
Heb je de website van Nuria al bekeken. Daar staan ook kaartjes op met wandelingen. Misschien kan je daar watervallen op ontdekken.
http://www.valldenuria.com/website_valldenuria/cat/senderisme_traveses.asp

Succes met plannen maken. Dat is altijd al heel erg leuk.
Bernadette

Geplaatst door: Eefje 12.10.2012 13:34
Bernadette wederom bedankt. Ja er worden hier al veel sites bezocht en plannen gemaakt. Voorpret is idd net zo leuk.
groetjes eefje