Forum Onderwerp - Oudere meningen (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Pepe 13.10.2012 09:13
Hallo,

Ik zie bij de meeste campings alleen maar oudere meningen staan.
Niets van 2011 of 2012.
Wat is hier de reden van ?

Geplaatst door: jan 15.10.2012 11:23
Ik denk dat de vakantieganger die naar Spanje gaat vaak naar de zelfde camping gaat.
Kan dan ook wel begrijpen dat die geen mening meer geeft

Geplaatst door: Pepe 15.10.2012 15:24
Jan,

Daar zit wat in.
Maar wel jammer. Want in een aantal jaren kan er best veel veranderen.

Geplaatst door: Bibi 15.10.2012 23:02
Ik zal mijn mening eens plaatsen.
Waarom ik dat niet eerder heb gedaan? Ik weet het niet.

John 16.10.2012 08:38
Mij valt dit inderdaad ook op.
Tevens wordt er op het forum veel minder besproken en ook veel minder beantwoord in vergelijking met het Frankrijk forum.
Nu moet ik zeggen dat ik volgens mij ook nog nooit een mening van een camping heb achter gelaten.
Ga daar nu mee aan de slag en hoop dat velen zullen volgen.

Geplaatst door: Bibi 16.10.2012 15:52
Vergelijken met Frankrijk forum dat gaat niet denk.
Frankrijk is een breder land waar gekampeerd word door veel Nederlanders. Er komen ook veel nederlanders in Spanje maar niet zo verspreid als in Frankrijk. Ook moet ik zeggen dat ik op het frankrijk forum veel de zelfde vragen voorbij zie komen.

Geplaatst door: Pepe 08.11.2012 17:54
Jammer dat deze site niet leeft.
En ja, het klopt over de Frankrijk site. Veel dezelfde mensen en dezelfde onderwerpen.
Maar daar ook gelezen dat het Spanje publiek minder is dan het Frankrijk publiek. Is dat zo?

Geplaatst door: John 08.11.2012 20:11
@Pepe, wat bedoel je met de vraag dat het Spanje-publiek minder is?
Dat hier minder mensen naar toe gaan op vakantie in vergelijking met Spanje? Dat klopt volgens wel, met name met betrekking tot vakantie vieren op de camping.

gr,
John

Geplaatst door: Pepe 08.11.2012 20:35
@John,

Nee dat bedoelde ik niet.
Ik lees daar dat er een ander (volgens hun minder)publiek komt.
Andre Hazes en Broodje Kootje publiek.
Niet dat ik dat erg vindt. Maar het werd zo specifiek genoemd.

Geplaatst door: Bibi 08.11.2012 23:41
Ik vind dat zo afgezaagd. Wij komen nu al heel wat jaartjes in Spanje maar wat wij daar zien is dat veel Nederlanders daar juist heel erg op hun eigen zijn. En dat er toch wel veel mensen zijn die meer geld besteden aan hun vakantie als in Frankrijk. Er word ook vaker iets gehuurd dan met eigen kampeermiddel.
Ik zeg niet dat er het soort mensen (pff wat zeg ik dit liever niet)waar u het over heeft niet zijn maar waar zijn die er niet. Die zijn er in Frankrijk en Italie ook.
Misschien word hier wel minder op het forum gereageerd omdat men zo zelfstandig is dat ze geen behoefte hebben om meningen en info te delen. Of ze zijn zo vast besloten dat ze hun eigen dingen ondervinden. Maar 1 ding is zeker er gaan gewoon minder mensen naar Spanje als naar Frankrijk.

Geplaatst door: John 09.11.2012 15:27
Oh dat gezeur over het soort volk dat er wel of niet in Spanje en/of Frankrijk komt, is een nutteloze discussie wat mij betreft.
Zoals Bibi al aan geeft in elk land komt er minder leuk volk.
Ook in Frankrijk zijn genoeg mensen die aan deze beschrijving voldoen. Zijn die allen dan ineens vanwege deze, voornamelijk visueel te bespeuren eigenschappen, minder t.o.v. van de rest. Volgens mij zijn het dan juist de personen die dit vinden die een bepaald asociaal gedrag vertonen.

Daarnaast ken ik genoeg mensen die volgens onze "Frankrijkgangers" wel aan de norm voldoen, waar ik nog geen halve dag bij op de camping zou willen staan. Tevens lijkt mij dat je op vakantie niet alleen Nederlanders tegen komt maar ook andere nationaliteiten !?!

Het is wel zo dat je in Frankrijk natuurlijk legio zeer goedkope campings hebt t.o.v. bijvoorbeeld Spanje. Zo hoor ik van mijn collega de kosten voor zijn gehele vakantie, waarvoor ik niet eens in Spanje een camping-plaats kan "huren" voor drie weken. Misschien dat er daarom ook meer mensen naar Frankrijk op vakantie gaan.

Maar om uiteindelijk meer terug te komen waarom er hier minder mensen reageren dan op het Frankrijk-forum het volgende. Ik heb ook een theorie dat er een hoop mensen (zoals ik) zowel hier als op het Frankrijk-forum zitten. Iedereen die naar Spanje gaat met een eigen kampeermiddel, zal toch door Frankrijk moeten. Daarnaast heb ik nog even Google geraadpleegd en kwam het volgende tegen, betreffende het aantal vakantiegangers per land.

http://www.reishonger.nl/reisnieuws/top-3-europese-vakantiebestemmingen/

Geplaatst door: Pepe 12.11.2012 16:29
Zou het zo kunnen zijn dat door de economische situatie dit jaar minder mensen naar Spanje op vakantie gaan?
Niet omdat Spanje duurder is, want dat weet ik niet.
Maar meer om de tol en de brandstof ivm de lange reis.
En even voor de duidelijkheid.
Ik vind niet dat er ander publiek in Spanje komt. Maar dat heb ik op het Frankrijkforum gelezen.
En ik probeer de link te leggen tussen het aantal mensen dat meedoet op dit forum en misschien een andere manier van kamperen.

mieke 12.11.2012 17:28
In Frankrijk komen gewoon veel meer Nederlanders. In Spanje zitten de campings voornamelijk aan de Costa Brava en Costa Dorada. En in Frankrijk zitten ze verspreid door het hele land. De meeste mensen die naar Spanje gaan, gaan voor het strand en de zee. (uitzonderingen daargelaten). De discussie over het publiek dat anders zou zijn in Spanje dan in Frankrijk: niets van aantrekken! Ik kom al 25 jaar afwisselend in Spanje en Frankrijk. Ik merk het verschil echt niet.

Geplaatst door: ® Wil 13.11.2012 11:01
Ik heb enige jaren geleden vaak op het Frankrijk forum gezeten, reacties geplaatst veel gelezen, en merkte dat het vooral Frankrijk liefhebbers zijn, die daar massaal reageren.
En als je 40 onderwerpen bekijkt zal je merken dat vrijwel op alle onderwerpen dezelfde mensen reageren, dus een hoog ons kent ons gehalte op dat forum.

Ook heb je een totaal ander publiek, namelijk wanneer je hier op het Spanje Forum enig kritiek vermeld is dat enigszins acceptabel
maar wanneer je op het Frankrijk forum kritiek heb op Frankrijk, nou dan springt het hele forum een gat in de lucht van woede en/of nijd, de dampen komen er gewoon vanaf zetten.

Heb weleens geschreven dat Frankrijk een mooi land is, maar jammer dat er Fransen in wonen, de reacties waren niet te tellen zoveel boze reacties ik kreeg het is zelfs zo erg geweest dat ik op een gegeven moment geblokkeerd werd op IP-Adres op verzoek van forum bezoekers aan de beheerders omdat ik in hun ogen te veel commentaar gaf op Frankrijk.

Ik zie hier niet echt heel veel mensen die Spanje aanbidden zoals sommige mensen dit wel doen over Frankrijk.

Ik ben zelf best een Spanje liefhebber en laat dit ook best wel weten, maar wanneer iemand een mindere/negatieve mening over Spanje geeft, ga ik niet als een gek deze mensen aanvallen.

Nee ik denk dat hier vooral mensen zitten die de benodigde informatie lezen die zij willen, en zich niet zo enthousiast in de strijd gooien zoals de Frankrijk liefhebbers dat het dus een slag ander volk is.

In Frankrijk zie ik meer het slobber wijntje figuur aan de tent met een boek(je) die 's avonds vroeg naar bed gaan (saai dus) en bij Spanje denk ik toch meer aan zon zee strand, meer de gezellige mensen, bbq-tje boulevardje pikken 'savonds la(a)t(er) naar bed.

En daarom ook niet zo gauw hun mening gaan vermelden, omdat het toch ieder jaar gezellig is in Spanje met de benodigde plussen en minnen.

Geplaatst door: tj 13.11.2012 19:34
Heel herkenbaar Wil.
Dit overkomt mij nu.
Maar lach daarom. Ik heb er zelfs plezier om.
Ook over mij is geklaagd. En ook ik ben op een gegeven moment geblokkeerd.
Onverstelbaar. Ze hebben het weer opgeheven nadat ik met juridische stappen gedreigd heb.
Het is net of we in China leven.