Forum Onderwerp - kindvriendelijke stranden Costa Brava (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Kenny 17.01.2013 15:06
Hallo,

wij gaan deze zomer met twee kindjes (2 en 4 jaar) voor het eerst kamperen in Spanje. Welke plaatsen hebben langzaamaflopende zandstranden? Ik weet dat de baai van Roses voornamelijk uit zo een stranden bestaat maar zijn er nog andere plaatsen? De reacties over de wind in de baai van Roses schrikken mij een beetje af.

bedankt voor jullie reactie

Geplaatst door: Eefje 17.01.2013 18:50
Afgelopen jaar in de baai van rosas geweest voor drie weken,
en alleen s'middags een heerlijk briesje, dus laat je niet teveel afschrikken door het wind verhaal. Of hebben wij echt mazzel gehad ??? We gaan het ervaren, want ook deze zomer gaan we voor 4 weken terug.
succes met het maken van je keuze

Geplaatst door: Bibi 17.01.2013 19:57
Bij Estartit en bij pals zijn langzaam aflopende stranden.
Deze zijn ook behoorlijk breed zodat je genoeg ruimte heb om niet op elkaars nek te zitten.
BIj platja d'aro gaat het heel snel naar beneden.

Geplaatst door: Bibi 17.01.2013 19:59
O ja het is ook mijn mening, laat je niet afschrikken door de wind verhalen.Wij gaan al jaren en hebben hem pas 1x 2 dagen gehad.

Geplaatst door: BJA 17.01.2013 20:57
Kenny, je kunt geluk hebben qua wind (trametana). In
2007, 2008, 2009 behoorlijke wind gehad. Het eerste jaar
hadden we niet in de gaten dat het zo te keer zou kunnen
gaan. Luifels die over de caravan "klapten" etc. Je lag 's nachts
te schudden in je caravan zo trok de wind aan de tent en dus
aan de caravan. Een goede tip: zorg dat je met je voortent
richting zee staat, de trametana (berg/valwind) komt vanaf
de Pyreneeën. Stormbanden een slag gedraaid over de voortent
en luifel zal zeker de kans van wegwaaien verkleinen.
Goede vakantie!

Geplaatst door: Kenny 18.01.2013 09:40
Bedankt voor de reacties,

wij gaan met de tent, dus hopen maar dat het meevalt. Waarschijnlijk wordt het camping Maite in l'Escala (ligt vlakbij strand en boulevard). Indien we dan toch eieren voor ons geld zouden kiezen en uit de baai van Roses zouden blijven zal het Estartit worden, Pals lijkt mij wat te doods of ben ik verkeerd?

Yvonne 18.01.2013 19:16
Sant Père Pescador is een dorp met een aantal campings aan zee. Ook zeer geschikt voor families met kinderen. Ook wel eens wind, maar dan waait die overal hoor. Je hoeft niet aan zee te zijn. Voor kinderen zijn er prachtige zwembaden op al die campings.
Groet,
Yvonne

Geplaatst door: Joke 20.01.2013 14:08
het strand van La Fosca bij Palamos.

Geplaatst door: ® Wil 20.01.2013 15:01
De stranden rondom de Baai van Rosas Zeg maar tot ongeveer Paya D'Aro zijn overal best goed.
Maar qua wind moet je iets zuidelijker gaan wil je deze niet hebben.
Hebben jaren op campings gekampeerd daar en alle jaren harde wind gehad, inderdaad luifels zien vliegen ook zelf ondanks stormbanden luifel verloren zien gaan. En deze was pas 3 weken oud.

Zijn nu al jaren te vinden in Blanes en werkelijk nog nooit maar dan ook nog nooit wind gehad in al die jaren dat wij hier staan.

Dus als je een windvrije vakantie wil dan slechts enige km's verder rijden.

Ook qua regen slechts één keer meegemaakt 2011 maar toen was het in heel Noord Spanje regen .

Kennissen die noordelijker staan (dus rond de baai) hebben daar regelmatig regen terwijl wij dat niet hebben.

Dus wat een relatief korte afstand verder is, maakt qua weer een enorm verschil.

Geplaatst door: Stori 20.01.2013 15:40
Helemaal eens met Joke: La Fosca is een pareltje.
Wat ik zelf een voordeel aan Palamos vind; het is een echt bewoond Spaans stadje en niet zo een toeristisch dorp dat buiten seizoen uit sterft en alleen maar leeft van terrasjes en restaurants.

Geplaatst door: BJA 20.01.2013 15:46
Wat Wil schrijft klopt mijn inziens helemaal. Toch neem ik het op de koop
toe. We weten inmiddels, na 5x in de baai van Rosas te hebben gekampeerd,
dat het meestal kort maar hevig is.
Het kan een keertje regenen, maar je weet dat het de volgende dag weer kurk- droog is.
Alleen vervelend als je die dag moet vertrekken....
Het gebied vanaf Cadaques tot aan San Pere Pescador en nog wel verder is
gewoon schitterend. Dus Kenny aan jullie de keus. Gewoon doen.
Veel succes. Ps wij gaan vanaf 10 juli weer voor 3 a 4 weken.

Geplaatst door: Kenny 22.01.2013 10:03
Is Estartit dan al merkelijk beter wat de wind betreft vergeleken met l'Escala?

Welke camping raden jullie aan tussen l'Escala en Platja de Pals die op wandelafstand van strand en centrum ligt?

Alvast heel erg bedankt voor de reacties

Geplaatst door: Bibi 22.01.2013 16:45
Ja zeker is er verschil.
Het duidelijks is die tussen de baai van Roses en L'Estartit.
De baai ligt in een kom zeg maar en daar staat de wind dan meer in.
Bij L'Estartit heb je ook wel wat wind maar je kan gewoon naar het strand. Geen last van dat het vervelend is.
Over L'Escala kan ik niet veel zeggen.
Kijk eens op zoover voor campings.
In L Estartit zijn er best veel.

Geplaatst door: Astrid 14.04.2013 21:47
Zijn al een aantal jaren op camping Illa Mateua in 'l Escala geweest en daar ook niet veel hinder van de wind gehad. De camping ligt tegen een rots en het zandstrand (erg kindvriendelijk) ligt in een baaitje. Kinderen kunnen hier erg ver het water in lopen; in het hoogseizoen kan het wel wat drukker op het strand zijn, maar bij lange na niet zo druk als op de Nederlandse stranden.

Geplaatst door: jan 16.04.2013 09:31
Ik zou me om die wind geen zorgen maken.
Zelf vind een verkoelend briesje gewoon prettig.
Denk dat je kinderen het ook aangenamer vinden dan een windstille hitte die niet te harden is aan het strand.
Ik las dat je naar L'escala ging maar betwijfel of het strandje Cala Montgo wel iets voor deze zandspelende kinderen is.
Het is aan de waterrand gewoon te druk en gooiend zand of vieze handdoeken word niet gewaardeerd.
Zelf gaan we altijd met de auto richting camping Las palmeras waar je de weg vervolgt die uiteindelijk uitkomt op het strand.
Hier zet je de auto neer en loopt een meter of 50 waar je heerlijk rustig spelen.

Ps. let wel op dat dit strand word beveiligd met een slagboom die een hoogte heeft van 2.2 mtr, dus opletten voor de dakkoffer.

Davy 20.05.2013 19:10
Wij gaan nu voor de tweede keer naar Camping Rifort (met zwembad) in L'estartit. Op 600m van het strand, dichtbij het stadje en ook is er ook op donderdag een grote markt.
Tegenover een grote winkel. Waar je smorgens je vers brood kunt halen. Op 2min van de camping (met de auto) een Lidl.
Dus alles was je maar wilt.