Forum Onderwerp - Pyreneeën (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Corine 22.04.2013 15:49
Wij zoeken half/eind augustus een niet te grote camping in de Spaanse Pyreneeën, in de regio op de kaart gezien links van Andorra, in een prachtige omgeving. Zwembad of riviertje/meer zou leuk zijn en liefst op loopafstand van dorp. Ligging niet hoger dan 800 meter ivm kou 's avonds. We zijn met 4 volwassenen en wandelen graag. Wie heeft er goede tips? Alvast bedankt!

Geplaatst door: marie 28.04.2013 23:12
Camping san Marcial. Prachtige omgeving
Zie http://www.caseriosanmarcial.nl/sanmarcial.htm
is nederlandse site van deze camping

PetraHM 02.05.2013 19:11
Allereerst denk ik aan het gebied bij de Rio Noguera Pallaresa. In Llavorsi heb je camping Aigues Bravas. Een niet te grote camping van een vriendelijk echtpaar. Ligt aan de rivier. Deze wordt geregeld door een centrale. Iedere dag wordt er water doorgelaten, waardoor de waterstand vrij rap stijgt, en de wildwatervaarders er op uit gaan. Het dorpje LLavorsi stelt niet zo heel veel voor. Iets meer levendigheid vind je verderop in Sort.
Om te wandelen ga je het beste naar het Parque Nacional San Maurici y Aigues Tortes.
Nog wat verder naar het westen vind je het Parque Nacional de Ordesa y Monte Perdido. Een schitterend gebied. Hier zijn meerdere goede uitvalsbases. De genoemde camping San Marcial is inderdaad prima. Wij waren hier in 2007 een keer. Wil je meer bij een dorp zitten, dan is Ainsa een idee. De camping daar ken ik zelf niet. Verder vond ik de camping bij Puyarruego er aantrekkelijk uitzien, maar hier zijn we dus nog nooit geweest.
Hopelijk heb je hier iets aan. Ik zou zeggen: gaan! Het is er echt geweldig!