Forum Onderwerp - hulp gevraagd aan spanje kenners !! (Gesloten voor reacties)

mirjam 09.04.2006 23:12
misschien onnozele vraag voor de spanje kenner.. maar na jaren in frankrijk geweest te zijn zoeken wij dit jaar eens een camping in Spanje. Wij gaan met 2 kinderen van 10 en 8 jaar.

Wij zoeken :
-een kleine/middelgrote camping.
-uitzicht !!
-gezelligheid, maar geen ned.enclave
-geen tienercamping ( disco )
-vlakbij strand
-vlakbij dorpjes/ bezienswaardigheden
- costa brava

Alvast dank-je-wel !!

Geplaatst door: Koen 10.04.2006 08:36
International Amberes in Empuria Brava

Geplaatst door: Jolanda B 10.04.2006 09:27
Camping Neus in L Escala,
klein, rustig, maar geen 5*** Maar wel heel leuk en gezellig.
Wij gaan er dit jaar naar toe.

Joth 10.04.2006 21:57
Rij vooral de Costa Brava voorbij, daarna begint het "echte" Spanje.

Eric 11.04.2006 10:59
Camping Treumal tussen Palamos en Platja d'aro. Prachtige camping aan het strand. Wel reserveren.

nollie 11.04.2006 12:52
Groot gelijk Joth! Ga in Spanje op vakantie waar de spanjaarden zelf naartoe gaan. Wij waren al een paar jaar hier: http://www.stel.es/bara/nl/nl_bara.html
Rij snel de Costa Brava voorbij, het is maar 1,5 tot 2 uur verder. Toen onze dochter zo oud was als jullie kinderen vond ze het er heerlijk. Dit jaar gaan we er weer naartoe.

lut 30.04.2006 21:55
De Costa-brava is wel veel mooier wat de stranden betreft costa brava betekend ruwe kust en dat merk je wel aan de prachtige baaien met gezelige strandjes tussen de rotsen waar je kan snorkkelen en ook nog mooie visje ziet zwemmen.Dit vind je niet meer eens je de costa brava voorbij rijd,daar zijn de stranden strak en ongezelig.Wel is het het stuk warmer eens je Barcelona voorbij bent en de nachten koelen er ook minder af.Ik ben voorstander van de costa brava omwillen van de mooiere stranden en verlost van de grote hitte (vooral de nachten)Vanaf 15 juli tot 15 augustus is het het aan de costa brava lekker warm (rond 27 gr)Barcelona voorbij loop het al snel naar de 30 gr en meer tijdens deze periode,s'nachts is het daar ook nog rond de 25 gr.Het is maar wat je zelf wenst.

*Gerrit* 04.05.2006 23:32
@ Joth en Nollie: Waarom zou je persé de Costa Brava voorbij moeten rijden? Oké, megacampings(maar lang niet allemaal), maximale toeristenindustrie en hééél veel Nederlanders, toch is het verder nog steeds een heel mooi stukje kust. Bovendien is zuidelijker dan Catalonië op wat (relatief) kleine uitzonderingen na de hele Spaanse Midellandsezeekust ook toeristisch uitgebuit en landschappelijk verpest. De meerwaarde van geen Costa Brava zit ‘m denk ik meer in authentiek Spaans en iets minder megatoerisme als je ver genoeg van vliegvelden wegblijft :-).
@ Mirjam: Als je het criterium *uitzicht* laat vallen: bijvoorbeeld Camping Benelux bij Palamos (Girona). De combinatie van al jouw criteria levert verder bij mij geen ‘matches’.
Je zou, als je niet te ver wilt reizen, ook nog eens de Baskisch-Cantabrische kust kunnen overwegen. Veel mooier, alleen het risico van Hollands weer is er groter :-(.

margreet 07.05.2006 16:54
Camping El Far in Calella. Bevat alles wat je opnoemt. Alleen: heel veel jongelui op de camping,en een drukke weg erlangs, waardoor(mijn)nachtrust op een laag pitje stond. Heel steil, maar daardoor een prachtig uitzicht. Niet veel nederlanders, personeel bijzonder vriendelijk. Strand dichtbij en makkelijk bereikbaar onder de weg door. Wij hadden er een huisje gehuurd, en stonden onderaan bij de receptie, vandaar veel overlast van de weg.Zie ook mijn mening op deze site.

tineke 07.05.2006 21:10
Cala Llevado in Tossa del Mar.
Middelgroot, 500 plaatsen, maar door de ligging op 3 heuvelruggen en de terrasvorm, merk je daar weinig van.
Alleen op het D gedeelte kan het wat drukker zijn omdat daar ook de meeste (kleine) tent plaatsen zijn. Op A en C is het echt rustig. Wat denk je van 4 strandjes, geweldig uitzicht, leuke restaurants en fantastisch sanitair?

inge 28.05.2006 17:15
Camping Treumal in Playa d'Aro (schitterende uitzichten, rechtstreeks aan een mooie baai en rustig gelegen) + Camping Vall d'Aro : 2 mooie zwembaden, ideaal voor kleine kinderen en op loopafstand van een heel mooi strand (+ ook rustig gelegen).

mirjam 01.06.2006 20:22
* hallo *

iedereen tot zover erg bedankt voor de reaktie's ! ik vond treumel er goed uizien. alleen die prijzen in spanje... daar moet ik nog even voor achter mijn oren krabben , mmmmm
of is het echt normaal dat je met 2 volw. 2 kinderen en tent 45 euro kwijt bent per nacht ?

Eric 02.06.2006 14:29
Deze prijzen zijn normaal voor Spanje Costa Brava. Voor dat geld zit je dan wel op de eerste rij aan een prachtig natuurgebied, je moet geen drukke weg oversteken en de baaien zijn zeer mooi.

Wilma 02.06.2006 19:24
Wij gaan deze zomer naar Camping Néus, l'Escala.
ook grote campings met alles erop en eraan hebben wij al gehad aan de Costa Brava. Onze kids zijn 10 en 8 en vermaken zich daar prima.
Het mooie van dit gebied is dat je in het ruigere landschap zit en je overal kleine baaitjes hebt, hierdoor is het afwisselend.
De laatste 2 jaren zaten we op Camping Laguna in Empuriabrava. Erg leuk ook; maar groot en druk. Het zandstrand daar is rechttoe, rechtaan en daar ben je snel op uitgekeken.
Vandaar onze keuze om dit jaar naar Camping Néus te gaan:
rustig(er), kleiner en meer afwisseling in het landschap.

Wilma 02.06.2006 19:30
Qua prijzen valt Néus trouwens erg mee. Ze hebben zelfs nu nog plaats voor de drukste periode. Hier zitten vooral veel duikers; daar heb je weinig last van. Het is zeker geen jeugdcamping, dus geen disco iedere avond (gelukkig).
Ik zelf vind de prijzen in Spanje ook erg meevallen, in vergelijking met bv Italië. Daar zit je zomaar op een eurootje of 60 a 70 per nacht en de plekken zijn er erg klein.
Bovendien is het leven zelf (boodschappen, uit eten ed) in Spanje weer veel goedkoper dan in Frankrijk. Als wij uit eten gaan betalen we E 8,-p.p. voor een 4 gangendiner. (aanrader: restaurantje in Rosas, kan zo niet op de naam komen)

mirjam 04.06.2006 21:24
Ik heb je restaurantje al verderop in het forum gezien wilma. Maar Neus heeft niet zulke geweldige recensies. :(
In iedr geval een fijne vakantie !!

sandra 09.06.2006 23:07
Wij waren ook echte frankofielen, maar sinds 3 jaar gaan we met 3 meiden van 4-8-10 jaar naar camping Las Palmeras in St Pere de Pescador. Een van de weinige kleine campings. Het staangeld is inderdaad veel duurder dan in Frankrijk, maar daar krijg je ook veel voor terug! Perfekt sanitair bijna mooier dan thuis. Je kunt de kinderen nog eens een ijsje geven want die zijn hier betaalbaar, net zoals frite halen op de camping, dus per saldo kom je aan het eind van de vakantie op het zelfde bedrag uit.

dick 10.06.2006 21:59
Wij staan om dezelfde redenen op Interpals te Patja de Pals. Zeker geen megacamping met alleen maar nederlanders. Boven op de heuvel een fantastisch uitzicht. En via een dorpje naar het strand. Strand is overigen wel vaak een probleem aan de costa brava. Vaak hoge golven en direct te diep om te staan. Zeker voor kids van 8 en 10 jaar. Zo ook in Platja de Pals. Er zijn direct in de omgeving vele prachtige mooie baaitjes met lang doorlopend ondiep kristalhelder water, maar de stranden daar zijn altijd snel bezet. Alhoewel als je de weg weet is er plek genoeg. Treumal en camping Palamos International voldoen ook aan jullie wensen.