Forum Onderwerp - Costa Brava (Gesloten voor reacties)

Koen 10.04.2006 08:42
Hallo,
komende vakantie gaan we naar de costa brava. Dit doen we al enkele jaren en hebben al het één en andere gezien. Welke uitstappen zijn volgens jullie onmisbaar? In brochures en boeken lees ik veel over uitstappen, maar uit ervaring weet ik dat tips van mensen die er geweest zijn vaak nuttiger zijn. Ons gezin bestaat uit m'n vrouw, drie kindertjes (7,5,3) en ikzelf.
Groeten en alvast bedankt.

Geplaatst door: Mieke 10.04.2006 10:52
Barcelona (ook kinderen vinden dit meestal leuk), Palamos is een heel gezellig plaatsje, Empuriabrava, Waterpark in Rosas of Playa d'Aro, Cadaques (leuke rit door de bergen) een baai opzoeken en lekker snorkelen.

Geplaatst door: monique 10.04.2006 14:17
estartit is een leuke plaats met een grote markt,
je kan hier ook een rondvaart doen met een boot waar je onderwater kunt kijken.
ook vonden wij de baaien bij begur erg leuk om een dagje te liggen ( waterschoenen mee i.v m stenen)
Pals is ook leuk om een keer te bezoeken en het aardewerk in Bisbal is ook een bezoek waard.
verder de kronkelweg van playa d aro naar tossa de mar is aan te bevelen.
als je een keer wat bewolkt weer hebt kun je 'berg'wandeling van ruim anderhalf uur heen en anderhalf uur terug doen naar het fort bovenop de berg in castel montgri ( goede schoenen aan en voldoende drinken mee)het is echt klauterwerk af en toe maar de kids vinden het erg leuk.

Geplaatst door: bibi 10.04.2006 15:43
Koen Wat heb je zelf allemaal al gezien? Wij gaan voor de 2de keer naar de costa brava misschien heb je voor ons ook nog tips? Wat wij al zelf hebben gedaan is naar de opgravingen van san mari d'emuries iets voorbij l'escale richting rosas. je kan er ook gelijk naar het strand leuke combinatie.Ullastret is een iberisch drop, bij pals ligt dit.

Geplaatst door: Koen 11.04.2006 07:24
Hallo,
ik bezocht reeds Barcelona, Girona, Cadaques en het museum van Dali in Figueras. Dit jaar zou ik ook nog graag Sant Pere de Rodes en eventueel het monestir de Montserrat. Het museum van Dali is echt een aanrader hoor, ook voor de kinderen. Toen we naar Blanes gingen zijn we ook een keertje naar de botanische tuin daar geweest. Het was er echt prachtig en rustig. Een waterpretpark staat ook elk jaar op het programma. Vorig jaar gingen we naar aquabrava in Rosas.
Groeten,
Koen

anita 11.04.2006 13:58
Op mijn homepage http://home.planet.nl/~geest357/home.htm :campings: cala gogo, amfora, bella terra
Daar staan onze uitstapjes vermeld, je kan ook worden doorgelinkt

Geplaatst door: tineke 11.04.2006 16:34
Kijk even op www.barcelonagids.com, een Nederlandstalige website over Barcelona met heel veel leuke dingen om te doen en zien in en om Barcelona en daarbij reacties van mensen, die deze dingen bezocht hebben. Zelf was ik o.a. in het voor toeristen vrij onbekende Parc Labyrint met een prachtig doolhof, leuk park om met kinderen te bezoeken en om te picknicken.

Geplaatst door: Koen 23.04.2006 23:02
Bedankt voor de tips. Begin juli zijn we weg!