Forum Onderwerp - Kamperen in Juni (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: ® wil en Pascalle 24.11.2013 20:55
Hoi hoi allemaal...
Wij vragen ons af hoe het is om al in juni in Spanje te gaan kamperen, of je al kunt zwemmen in de zee, en de drukte of stilte enz, het is voor ons het eerst dat dit nu kan.
Wij zijn in de oriënterende fase en willen evt naar Camping Les Medes in L'Estartit (Girona)...wij hopen op veel reacties en Tips zijn van harte welkom, Bvd...Vgt wil en pascalle

Geplaatst door: frans 25.11.2013 22:42
Wij kamperen al jaren in mei juni in Frankrijk en Spanje.
In Spanje verblijven we de laatste jaren op camping Playa Brava.
In deze periode verblijf over het algemeen de grijze golf. Wel is het zo dat ergens in juni de Duitsers komen i.v.m. schoolvakantie. Dus dan is het wat leven in de Brouwerij, voor vele overlast. Het grote voordeel is geen grote drukte op het strand zwembad en wegen. De zee is erg koud en niet alle winkeltjes en restaurants zijn open.
De actie campings zijn goed bezet maar daar moet je van houden i.v.m. kliekvorming.

Veel succes

Geplaatst door: ® wil en Pascalle 26.11.2013 11:04
Dank je wel Frans...Duidelijk...Gr w p

Geplaatst door: jan 26.11.2013 23:14
Meerdere malen in juni geweest maar zeewater prima van temperatuur goed in te zwemmen. In mei mss wel koud maar juni zeker niet.

Geplaatst door: frans 27.11.2013 12:45
Het kan kloppen wat Jan schreef over het zeewater maar alles is afhankelijk van het weer aan de Costa.
In 2011 was het slecht weer dus de zee koud.
In 2012 was het weer zeer goed en het zeewater goed.
In 2013 was het slecht weer en het zeewater koud.
De temperatuur is zoals overal op aarde afhankelijk van het weer.

frans

Geplaatst door: Stori 28.11.2013 19:24
Wat betreft de temperatuur van het zeewater: is het niet eenvoudiger om die in graden te noteren ipv koud of doenbaar?
Ik heb thuis een zwembad en de ene springt samen met mij in het zwemwater van 20 gr en vindt het doenbaar en de andere vindt 27 gr best fris.
Dus concreet aan de Costa Brava heb ik einde mei 2x temp van +/- 20 gr gehad. Voor juni zit je eerder in de richting van 22-23 gr.
En inderdaad is dit afhankelijk van het weer en de windrichting.
Vul zelf in of je dit doenbaar vindt.
We zijn een paar keer in Palamos geweest en eind mei waren er max 6 à 8 plaatsen bezet, wij vinden die rust heerlijk. Palamos is een Spaans stadje, dat het hele jaar bewoond is en dus altijd levendig . Misschien ook iets om mee rekening te houden. Zo'n toeristisch spookstadje buiten seizoen is ook mijn ding niet, rust ok, maar wat terrasjes met lokale mensen maakt het dan aangenaam.