Forum Onderwerp - Bella-Terra Blanes (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Andre 28.04.2015 13:02
Wij zijn dit weekend terug gekomen van een weekje rondkijken in Spanje.
Hebben verschillende camping bekeken omdat we deze zomer 4 weken naar een camping in Spanje willen.

Deze camping stak er met kop en schouders boven uit, het was nu wel erg rustig toen wij gingen kijken maar wat een mooie uitstraling, heel schoon en verzorgd alles op de camping aanwezig wat we willen direct aan het strand en in een hele rustige buurt op loop afstand van de winkels en ook over de boulevard langs het strand lopen naar het oude centrum met mooie haven, mooie cafeetjes en restaurantjes.

We hadden twijfels over Blanes maar het is echt op en top en geen Massa.

Erik 04.06.2015 23:26
Lijkt het nu zo op de foto's maar ik zie bijna geen strand alleen maar een smal strookje. Wie kan mij dit vertellen

Erik 04.06.2015 23:26
Lijkt het nu zo op de foto's maar ik zie bijna geen strand alleen maar een smal strookje. Wie kan mij dit vertellen

Erik 04.06.2015 23:26
Lijkt het nu zo op de foto's maar ik zie bijna geen strand alleen maar een smal strookje. Wie kan mij dit vertellen

Geplaatst door: Wil 08.06.2015 16:59
Het strand van Blanes is thv de camping het smalst , dit varieer de laatste jaren wel, sommige jaren heb je thv de camping maar een meter of 10 breed, andere jaren is dit wel een meter of 20/30. Enige jaren geleden was het strand opgespoten tot een honder meter breed.
Maar zodra je iets verder naar het centrum loopt, en dan denk je aan slechts een paar honderd meter dan word het steeds breder.

Hert voordeel hiervan is, dat het niet meer zo massaal druk is als jaren geleden.
Toen was het strand heel breed maar kon je letterlijk je kont niet keren.

Alleen heeft de gemeente Blanes ooit een fout gemaakt om voor tientallen miljoenen enige honderden meters uit de kust zand heeft laten opzuigen om Barcelona te voorzien van zand voor een mooi strand (terwijl Barcelona vroeger geen strand had).
hierdoor is het strand gedeeltelijk verdwenen omdat de zee het opgezogen strand van de zeebodem weer zelf heeft aangevuld met een gedeelte van het strand.

Geplaatst door: Wil 08.06.2015 19:51
Nog even terug komen op het strand diepte.

Ik heb het nog even hier gehad over het strand, maar 10 meter is wel erg kort/smal.

Het strand is altijd wel op het smalste stuk wel minimaal zo'n 20/30 meter diep.

En soms nog wel dieper maar dat heb ik al in het vorige bericht doorgegeven waardoor dat komt.

Wel waren ze vorig jaar al bezig met zand op te zuigen om het strand op te hogen, hoever dat dit jaar resultaat heeft weet ik nog niet, zie ik pas over een maand.

Ellen 19.07.2015 22:02
Hallo mensen,
Wij zijn van laatste week mei tot 3e week juni op camping Bella Terra geweest. Wij stonden aan de zee kant. Het strand is er echt smal. Wij denken tussen 10 en 15 meter. Idd is het strand als je richting Blanes gaat breder. De camping is prima, de toiletten worden goed schoon gehouden en vriendelijke mensen aan de receptie en in het restaurant. De plaatsen zijn groot. Wij hebben prima weer gehad. In de weekenden is het druk omdat de Spanjaarden er dan zijn. Maar dat brengt ook gezelligheid. Wat ons opviel was wel dat ze b.v. bij de afwasplaats veel rommel achterlaten en dat de kinderen 's avonds verstoppertje spelen in o.a. het toiletgebouw.
Honden worden gewoon op het strand en op de camping uitgelaten, terwijl er buiten de camping genoeg ruimte is om de hond uit te laten. Wij hebben er een fijne tijd gehad. Blanes is een leuke, gezellige plaats. Als je echt naar het strand wilt is dit een prima gebied.

Veel plezier en fijne vakantie gewenst.

Geplaatst door: Marijn 12.12.2015 23:32
Wij willen in augustus een paar weken naar deze camping. Lijkt me erg leuk met drie kleine kinderen en de ligging aan het strand en dichtbij Blanes lijkt ons ideaal. We twijfelen alleen over het type staanplaats. Zijn de staanplaatsen van ca 70 m2 groot genoeg voor onze tent van 4 bij 7 ? En waar gaat jullie voorkeur naar uit, zwembad of standzijde? Zit daar verschil in qua grootte en schaduw?
Hoop dat iemand kan helpen! We willen graag boeken!

Geplaatst door: Wil 14.12.2015 14:15
Wij komen al jaren op BellaTerra en wij persoonlijk kiezen liever voor de zwembadzijde omdat daar toch meer activiteiten zijn.
qua grote wat betreft de staanplaatsen dan doen de zee en zwembad kant weinig onder aan elkaar.
De zeezijde heeft alleen veel meer waterpunten en de schaduw is meer aanwezig , maar er staan wel weer meer Spanjaarden die daar hun seizoen plaatsen hebben, en over het algemeen meer oudere gasten. aan de zwembadzijde is de gemiddelde leeftijd toch wat jonger.
Ik denk doordat de plaatsen aan de zeezijde wat duurder zijn, juist de oudere dit kiezen om rustiger te zitten, en met kinderen is het toch best een stukje goedkoper aan de andere zijde.
NU moet je niet lezen dat het een drukte is aan de zwembadzijde, nee het is over het algemeen een rustige camping die zeker de moeite waard is, en blijft.

Geplaatst door: Yvon 28.05.2016 08:47
Wie kan mij vertellen hoe de wifi ontvangst op de camping is? Ik zie dat je 15,- voor een week betaald. Heb je een goed werkende verbinding?

Geplaatst door: ® elisa1987 08.07.2016 10:08
Wij hebben een huisje gehuurd in Almáchar (Andalusië) via https://www.vakantiemalaga.nl/villa-zuid-spanje/ en willen het tweede gedeelte van de vakantie doorbrengen op camping Bella-Terra. Iemand die een soortgelijk iets toevallig al gedaan heeft? Tips voor routes zijn welkom!!! Na dit forum ben ik in iedergeval overtuigd om te boeken bij Bella-Terra dus dank alvast.

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 3 

Pagina 3 van 3