Forum Onderwerp - Bella-Terra Blanes (Gesloten voor reacties)

Astrid 27.03.2014 05:00
Dan heb je de meningen niet gelezen op zoover. Wij zijn er in 2011 geweest en de camping vonden we zo leuk omdat het eigenlijk zo'n doodgewone camping was, niet zo'n overdreven spaanse Costa camping. Daarnaast erg centraal gelegen.
Ik kan eigenlijk ook weinig minpunten over de camping vinden, alleen dat er echt een vaste kliek was en daar houden wij niet van. Ik hoorde dat dit in 2013 al helemaal niet meer was, dus wij hebben voor 2014 weer geboekt.
Al met al zeer leuke (normale) camping met geen overdreven vermaak en we hopen de recessies te geloven dat het ons kent ons gehalte minder hoog is!

Geplaatst door: Jan 28.03.2014 10:24
Wij komen ook al enige jaren hier.
En wij blijven altijd gewoon op ons zelf, natuurlijk maak je een praat je en natuurlijk ken je verschillende mensen.

En voor dit jaar weet ik zo ie zo al dat er drie of vier gezinnen uit één woonplaats niet komen.

Die trokken met elkaar op zijn ook familie van elkaar, tenminste twee hiervan maar die gaan niet meer omdat een andere plaatsgenoot niet meer gaat waardoor de ene bang is geen contact meer te hebben met de rest van het laantje waar hij instaat omdat hij uitgekakt is daar, en zijn schoonzus die weduwe is en er ook staat met kinderen gaat nu ook niet meer.
En ook andere die bij de kliek hoorde zijn in 2013 niet meer geweest, een aantal reden is natuurlijk de crisis, maar ook de vakantie spreiding. Wanneer het midden v/h land vakantie kreeg in 2013 en in 2014 krijgt, gingen en gaan andere alweer naar huis.

Geplaatst door: Monique 14.05.2014 19:27
Wij kwamen in het verleden ook regelmatig op deze camping en het was er altijd gezellig gemoedelijk en schoon.
Vanaf 2005 begonnen er steeds meer families te komen waarvan familie vrienden en kennissen ook weer kwamen en zo zagen wij dat het inderdaad een kliekvorming werd wij zijn na een paar jaar daar tussen te hebben gestaan vertrokken ondanks dat we het een fijne camping vonden.
Nu staan er nog steeds kennissen van ons die gewoon daar blijven staan en er niets van aantrekken omdat ze voor zichzelf vakantie hebben en niet voor een ander. En die vertelde dat in 2012 er al bepaalde mensen niet meer aanwezig waren die voorheen er altijd waren, en dat er in 2013 weer minder ons kent ons mensen aanwezig waren.
Zij hebben enige tijd geleden weer geboekt en ook gevraagd of het correct was dat er minder vaste gasten geboekt hebben dit seizoen, men was wat aarzelend maar inderdaad gasten die al jaren hier kwamen komen tot nu blijkens uit de reserveringen niet.
Dit geeft ons weer de gelegenheid om naar de camping toe te gaan en we hopen natuurlijk dat het weer ouderwets gezellig gaat worden, zoals het vroeger was want BellaTerra is altijd een gezellige camping geweest.

Nog iets meer dan twee maanden wachten en dan gaan we het warme weer van Blanes weer opzoeken.

En wat ik hier ook lees (niet alleen in dit onderwerp) is het feit dat er in Blanes nooit wind staat en vrijwel nooit regen valt, en dat kan ik ook beamen want we hebben een aantal keren noordelijker gestaan, en daar viel de regen en hagel met bakken uit de lucht en waaide de tenten en caravan(onderdelen) soms letterlijk om je oren, wanneer we contact opnamen met onze vrienden op Blanes dan zaten zij te genieten van de zon, zonder ook maar überhaupt een druppeltje regen gehad te hebben in hun hele vakantie laat staan wind.

Fijne voorbereiding voor de vakantie gewenst.

Geplaatst door: ton 08.06.2014 17:16
behalve dat deze camping gewoon leuk en gezellig is gewoon een camping voor het gezin geen spaanse Costa camping daarmee bedoel ik geen drukte geen jantje smit en andre hazes camping zoals de campings toch grotendeels zijn.

Maar het weer vinden wij toch heel belangrijk, we gaan toch naar spanje voor het warme zonnige weer en hopen natuurlijk op geen regen of andere narigheid.

In de loop de jaren zijn wij zo'n beetje in alle delen van Spanje geweest.
En ik spreek over richting de veertig jaar ervaring.

Maar zoals vele ook weten is de Costa brava het meest onstabiel en hoe verder je naar het zuiden gaat hoe stabieler het word qua weer.

Als je toch op de Costa brava wil blijven omdat het anders teveel tijd en kilometers kost, dan kan ik je Blanes echt aanraden omdat ook wij weten dat wanneer het regen in spanje op de Costa brava dan blijft het hoe raar het ook lijkt in Blanes vrijwel altijd droog.

We hebben zo vaak meegemaakt dat wij in Blanes waren niet alleen op BellaTerra maar op andere campings dat we hoorde dat het op zoveel plaatsen in het noordelijke gedeelte regende hagelde en stormde , en dat er daar geen vuiltje aan de lucht was, en ook niet daarvoor of daarna.
En niet éénmalig, nee altijd.

Blanes is ook al jaren de plaats in Spanje met het hoogste aantal zonuren, de minste neerslag en de minste windracht.

Ik vind behalve de fijne sfeer op deze camping ook zeker zo belangrijk dat je het fijnste en mooiste weer hier vind.

Dus nog geen uurtje verder rijden ik kan het jullie aanraden.

Geplaatst door: ® Wil 09.06.2014 15:40
Inderdaad het weer is in Blanes altijd stabiel.
Wij staan er al jaren en in al die jaren één keer regen gehad en dan niet continu maar in drie weken twee buien.
Vorig jaar nog was er noodweer in het bovenste gedeelte heb er verschillende films van gezien op internet even als het jaar daarvoor toen kennissen van ons die ook al jaren op Bella-Terra staan bij vrienden gingen kijken op Las Dunas, en bij terug komst vertelde niet normaal zo'n regen te hebben gehad.
Wij hebben het zelf ook ervaren toen wij vroeger helemaal in het noorden stonden dat we regen en vooral harde/storm wind hadden
en vanaf het moment dat we ongeveer 45 minuten verder Spanje ingegaan zijn dus in Blanes terecht kwamen, wij vanaf dat moment altijd lekker weer hebben gehad.
En nog nooit stormbanden hebben geplaatst even min andere op de camping, dit is hier absoluut overbodig.
We zijn er tweede helft Juli weer te vinden.
Nog een paar weken wachten.

Geplaatst door: dorien 12.06.2014 20:51
Hallo,

Met name voor Wil.

Ik lees dat jullie al enige tijd op deze camping komen.
Maar hoe groot zijn ongeveer de plaatsen.

I een grote caravan makkelijk te plaatsen

Geplaatst door: Liesbeth 13.06.2014 00:57
Ik geloof best dat het mooi weer is altijd in Blanes, maar echt in het uiterste noorden van Spanje en ook in Zuid - Frankrijk is het ook gewoon uitstekend weer hoor...dus vind beetje overdreven om te zeggen dat je verder moet rijden vanwege het weer.
Wij zijn afgelopen zomer naar de Ardèche geweest in Zuid-Frankrijk en daar hebben we 3 weken fantastisch weer gehad, 1 bui een keer 's avonds gehad. Daarnaast zijn we ook al keer in Estartit (Noord-Spanje) geweest en daar hebben we van de 3 weken 2 dagen minder weer gehad en 3 dagen veel wind, verder ook uitstekend.

Maar om even terug te komen, wij gaan over 6.5 week naar Bella Terra in Blanes. Onze kinderen zijn beide 15 jaar oud, kunnen zij eventueel uit in Blanes? Of zijn ze daar echt nog te jong voor en zijn er anders nog meer leeftijdsgenootjes voor hen? Wij komen maandag 28 juli en blijven 2.5 week. We hopen dat er meerdere Nederlandse leeftijdsgenootjes zijn, maar dat moet wel goed komen. Nog tips in de omgeving? Leuke oude Spaanse dorpjes? Wij houden niet zo van steden, maar vinden juist die dorpjes/boulevards waar je 2 uurtjes kunt rond lopen en een terrasje kunt pakken erg leuk.

Geplaatst door: ® Wil 13.06.2014 14:00
Dorien....
Laat ik even bij jou beginnen.
De plaatsen op de camping zijn normaal tot groot.
Aan de zeezijde moeten ze volgens opgave groter zijn dan de zwembadzijde maar dat is mijn in ziens niet helemaal correct, daar staan wel de bomen gunstiger geplaatst.
Aan de zwembadzijde zijn achter in zone 7000 de grootste plaatsen.
Wij staan op de 5000 zone, en als ik je verteld dat onze caravan inclusief dissel 7.00 meter is, en dat we een voortent hebben van 6.00 meter diep hierdoor een voortent van bijna 40m2 hebben, de caravan er nog bij, achter de caravan nog een losse tent staat en er nog ruimte over is waar de auto op staat geeft je hopelijk een idee over de grote van de plaatsen.

Dan Liesbeth.
Ik zegt niet dat het niet in noordelijk gedeelte geen mooi weer is, dat hoor je mij (en ook de andere mijn inziens) niet zeggen.

Alleen dat slecht weer zoals storm, hagel, regen niet voorkomt.
Wij hebben ook jaren gelijk boven in gestaan maar wel elk jaar wind en regen meegemaakt, en de verhalen en beelden van de afgelopen jaren over het weer in dat gedeelte zegt genoeg t.o.v. wat wij daar dan meemaken.
Altijd mooi weer, nooit wind, nooit hagel of wat dan ook.

En Blanes is geen mega stad, nee gewoon gemoedelijk rustig en geen heisa heisa zoals vele mensen denken.
Het jongeren gedeelte ligt ver van de campings vandaan.
Ook voor de jeugd van de leeftijd zoals jij schrijft is er in Blanes best wat te doen, maar vergeleken met het nabij gelegen Lorret is het niets.

Omgeving zat dorpjes en bezienswaardige dingen te vinden.

Geplaatst door: Liesbeth 17.06.2014 11:50
Bedankt voor je reactie Wil.
Klopt ik zag de beelden van het weer, maar dat was ook maar 1 dag....tenminste die keer dat wij in Estartit zaten hebben wij 3 weken super weer gehad en alleen keer een bui en inderdaad 3 dagen wind gehad, maar een keer een flinke bui vinden wij ook niet erg.

Kun jij mij vertellen of iemand van 15 al binnen komt bij het uitgaan in Blanes? Of zijn ze echt te jong? Ze worden in september wel 16 jaar oud. Gaan jullie zelf ook weer naar deze camping? Wie weet dan tot ziens.

Geplaatst door: ® Wil 19.06.2014 09:38
Hoi Liesbeth,

Voor zover mij bekend is kunnen de 15 jarige de discotheken gewoon in.
Tenminste ik heb in de loop der jaren regelmatig jongeren die met hun ouders op de camping staan 's avonds zien uitgaan.
en dat waren echt geen jongeren van 18 jaar en ouder.
Alhoewel leeftijd soms moeilijk te schatten is.

En idd wij gaan zoals het er nu naar uit ziet ook weer naar Bella-Terra toe.

Geplaatst door: Jan 21.06.2014 22:06
Super mooie rustige camping.
Mooie ligging aan NIET doorgaande weg tenminste doodlopend dus geen massa verkeer.
Vanaf de camping langs de zee over de boulevard lopen richting oud Blanes. Daar in oud blanes heb je echte spaanse restaurants met terras aan de zee/strand zijde.

Geplaatst door: Jurre 07.08.2014 09:48
Eigenlijk moet deze mening bij de laatste 50 meningen of campings.
Wij komen net terug van 3 weken op deze camping, wij waren hier al enige jaren niet meer geweest, maar wat is deze camping veranderd maar dan alleen in positieve zin.
Veel verzorgder dan vroeger, schoner heel vriendelijk personeel en niet te vergeten Nederlandse bij de receptie.
Het animatie team voor de kinderen was geweldig de kinderen werden echt mee genomen verkleed partijen, speurtocht, schuimparty's water spelen met waterbanen op het zwembad het kon niet op.
Voor de volwassenen was er ook veel animatie zeker t.o.v. het verleden, met een bescheiden geluidsvolume dus andere gasten op de camping hadden er echt geen last van, tenzij je natuurlijk in de directe omgeving stond dan hoorde je het wel maar niet storend.
Wat is deze camping een verbetering geworden vergeleken enige jaren geleden.
Ook vanaf het begin van de avond tot 's morgens vroeg staat er bewaking bij de ingang ook een Nederlands sprekende dus echt het was een geslaagde vakantie in alle opzichten.
Alleen jammer van de twee regenbuien die er zijn geweest, maar daar kan de camping niets aan doen.

En ja wat ik ook nog kwijt wil is het feit dat Blanes ook zelf weer aardig aan het opknappen is, vooral oud Blanes is van veel verval naar mooi gegaan.

Geplaatst door: ® Wil 26.08.2014 15:57
Wij zijn inderdaad dit jaar ook weer naar Bella-Terra geweest.
Het was weer gezellig en de animatie voor de kinderen was beter dan we in al die jaren hebben meegemaakt.

Op de receptie zat Marjolein een Nederlandse vrouw wat eigenlijk een verbetering is, t.o.v. voorgaande jaren waarin de communicatie in gebrekkig Nederlands/Duits/Engels verliep.

En weer waren er puntjes verbeterd t.o.v. voorgaande jaren, namelijk de wildgroei van de struiken achter het restaurant naast de Pouletafel was mooi gesnoeid in en rondom het zwembad was het een stuk opgeruimder en verzorgder de meeste ligstoelen/bedden waren vernieuwd.
Je mocht tenminste weer ouderwets het zwembad gebruiken waarvoor een zwembad is (plezier hebben) doordat de badmeester(es) niet zo streng meer waren.

Eén minpuntje vind ik wel dat er een aantal kampeerplaatsen ruimte hebben moeten maken voor MobilHomes maar helaas is dat de trend aan het worden op (bijna)alle campings het geval is geworden.

Ze waren zelfs vanaf de haven in Blanes zelf begonnen met het opspuiten dus verbreden van het strand en dat schijnt voorlopig zo door te gaan dus het strand wat de laatste jaren minder was geworden gaan ze dus ook weer in glorie herstellen.

Geplaatst door: Ineke 15.10.2014 14:29
We denken erover om in de meivakantie 2015 een chalet op deze camping te huren, kan iemand ons adviseren welke chalets een beetje zonnig liggen? hoe is de bezetting in mei, zijn er ook Nederlandse gezinnen?

Geplaatst door: ® Wil 15.10.2014 19:04
Hoi. Ik weet niet hoe het in Mei is op deze camping, wij komen er al jaren in de zomer en dan is de camping altijd redelijk bezet, vooral Juli en Begin Augustus heel veel Nederlanders ( ik denk 80% minimaal) aan zowel de zeezijde als ook de zwembadzijde.
De Chalets staan aan de zwembadzijde goed verdeeld en de wat luxere huisjes achter /naast het zwembad staan als ware in een soort Hofje geplaatst wat best gezellig is en zon genoeg.

Geplaatst door: Ineke 15.10.2014 22:07
@Wil, bedankt voor je reactie, ik kom nog niet helemaal uit de plattegrond wat betreft de ligging van de huisjes, weet je misschien om welke nrs. het gaat?

Geplaatst door: ® Wil 16.10.2014 20:57
Ik heb net op de site gekeken op plattegrond.
Deze is helaas veranderd een onduidelijke tekening geworden, maar als je op het rechts onderste gedeelte klikt krijg je zona 5000 en zona 000 daar heb je ook een zwembad getekend en tussen het zwembad en zone 000 zie je iets met tekst PAX 5 + 2 en dat zijn de grotere huisjes verder achter de receptie ook aan de zwembadzijde staan ook een heleboel mobilehomes.

Geplaatst door: Ellen 20.02.2015 21:28
Goedenavond allemaal,

Kan iemand mij vertellen hoe de bezetting in juni op de camping is en is reserveren noodzakelijk? Wij gaan met een caravan.
Alvast bedankt voor antwoorden.

M.vr.gr. Ellen

tukker 10.03.2015 23:56
Zijn er een keer in juni geweest, begin juni erg rustig en naar het eind wat drukker maar plek genoeg. In de weekeinden wel druk met Spaanse gasten.

Geplaatst door: ® Elwo 11.03.2015 21:18
Dank je voor je reactie Tukker.

Vr.gr.Ellen

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 3 

Pagina 2 van 3