Forum Onderwerp - camping costa brava voor 15 en 17 jarige (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: roos 13.01.2014 16:37
Wij zijn nu twee keer op laguna geweest. Dit was goed vertoeven. Camping aan/bij strand, voor de meiden mooi zwembad en op loopafstand van uitgaangsgelegenheden. Wij zoeken weer zoiets. Willen nu weer andere omgeving aan costa brava. Het hoeft geen megacamping te zijn want daar voelen wij ons niet thuis.
Wie heeft tips?

marvin 24.01.2014 19:54
las dunas is the place! hele leuke jaren gehad als tiener.

Geplaatst door: ® Wil 25.01.2014 12:21
Wij hebben jaren geleden ook een aantal jaren op de Laguna gestaan.
Wij zijn op een gegeven moment in Blanes wezen kijken op Bella-Terra. Een camping qua grote vergelijkbaar en op de camping zelf meer activiteiten dan de Laguna.
En lekker rustig en stil op de camping geen herrie van de omgeving.
Oké strand is minder dan de Laguna, maar wanneer je een paar honderd meter wil lopen langs de boulevard dan kom je ook bij een breder gedeelte dan het aangrenzende aan de camping.
De camping (en meerdere campings daar) liggen in het gedeelte waar je niets met de jongeren te maken heb dit ligt in een ander gedeelte maar voor de kinderen in de leeftijd zoals je aangaf is er op loopafstand genoeg uitgaansgelegenheid.

Verder is het weer er een stuk stabieler staan er al jaren en nog nooit harde wind meegemaakt (stormbanden zie je daar niet in tegenstelling tot de Laguna en omgeving)hier valt ook het minste neerslag van de Costa Brava en de meeste zonuren.
Plus wat vooral voor ons belangrijk is, is de besparing van een aanzienlijk bedrag kampeergeld dat voor ons met onze kinderen al in de honderden euro's loopt.

Misschien een idee voor jullie.

Geplaatst door: roos 28.01.2014 22:17
wil, bedankt voor je reactie. Ik heb de prijzen vergeleken maar ik vind het niet veel schelen: 4 a 5 euro per nacht.
Lees ook negatieve reacties.
Dus graag forumlezers, kunnen jullie mij een goede tip geven?

Geplaatst door: Bibi 29.01.2014 10:34
Castell Montgri, L'Estartit. Alles wat u wenst is daar.
Is wel een grote camping maar je merkt er niks van.

Geplaatst door: Yvon 31.01.2014 07:12
Cala gogo(in mei geweest) of International Calonge( gaan we juli 2014 heen).
Ligt aan het strand, mooie kuststreek. En Playa d' Aro op korte afstand met genoeg uitgaansmogelijkheden.

Geplaatst door: Harry 31.01.2014 11:06
Hoi Roos...

Ik wil even reageren op jou antwoord van Wil.

Wij hebben ook met de regelmaat op de camping in Blanes gestaan maar nog nooit enige negatieve dingen meegemaakt daar en wanneer je op Campings hierboven kijk bij laatste 50 meningen en daar Bella Terra intoetst krijg je meningen maar echt geen negatieve dus, eigenlijk alleen maar lof.
En als ik de prijzen van de Laguna vergelijk met deze van Bella-Terra met 2 kinderen op gewone plaatsen dan kom ik iets hoger uit, en wanneer jij zegt 5 euro per nacht bij drie weken is dat ook al € 100,- maar het verschil ligt hoger.

Wilde ik even kwijt.

Geplaatst door: roos 11.02.2014 22:00
Bedankt voor de reacties tot zover. Bibi de camping die jij noemt lijkt me groot. Een aantal zeggen dat ook in hun reactie. Jij zegt dat het niet zo voelt. Lastig. Onze meiden vinden een grote camping niet fijn. Kun je iets meer zeggen over de grootte of het gevoel van grootte. Niet echt duidelijke vraag besef ik. Wij waren bijvoorbeeld een aantal jaren terug in Argeles op Marsouins camping. Vonden ze niet fijn, te groot en onpersoonlijk.

Geplaatst door: donald 11.02.2014 22:40
Wij hebben ook op Laguna gestaan maar deze camping bevalt ons veel beter: http://www.campingemporda.com/?lang=NL
Ook in L'estartit.(goedkoper) Vraag me alleen af of er nog plaats is

Geplaatst door: roos 12.02.2014 17:32
Dank je Donald goede tip. Is helaas vol inderdaad. Op lijstje voor volgend jaar. Verder zoeken dus.
Is de camping geschikt voor pubers in de leeftijd van 15-17? Zijn er leeftijdgenoten?

Geplaatst door: donald 12.02.2014 21:06
Ja hoor, pubers zat en maken makkelijk aansluiting. Oudere jeugd vanaf een jaar of 15 gaan stappen op het Engelse plein, vind mijn oudste dochter ook heel leuk.
Om de avond is er op de camping zelf wat te doen, bevalt mij ook erg goed. ene avond rust op de camping en de andere avond reuring.
Wij staan op het nieuwere gedeelte met voordeel gras wat geen stof geeft met een beetje wind of een auto die voorbij rijdt.(vond ik een groot nadeel van Laguna)
Camping zelf is compact met alles dichtbij. Camping is wel populair bij Nederlanders. Daarnaast veel Engelsen die ooit op Castell Montgri zijn begonnen. Daarnaast nog wat Fransen Spanjaarden Belgen en een verdwaalde Duitser. Ik vind het zelf een leuke mix.

Geplaatst door: Bibi 18.02.2014 19:50
Ik ervaar deze camping niet als groot omdat deze zich in meerdere gedeeltes verdeeld. Zo heb je in het onderste gedeelte een zwembad en terras en restaurant enz. Maar dit heb je ook in het iets hogere gedeelte. Zo verdeeld de hoeveelheid zich goed. En hoef je geen einde te lopen voor iets. Ook door dat de straatjes kort zijn heb je niet het idee dat je op een grote camping staat. Ook op korte afstand is er telkens een toilet gebouw en dus ook niet dat je een eind moet lopen en dan in de rij moet gaan staan omdat daar de halve camping moet.Kijk een op www.facebook.com/camping.castellmontgri misschien heb je wat aan de foto's om een indruk te krijgen.

Geplaatst door: Cor 19.02.2014 15:44
Zijn de plekken ook groot genoeg voor een grote tunneltent van8x4 ?

Geplaatst door: bibi 21.02.2014 19:56
Dat is wel een grote tent. De normale plaatsten zou het krap worden. U kan dan kiezen voor op het veld bij het panoramabad of een + plaatst.

Geplaatst door: roos 24.02.2014 20:59
de kosten van castel montgri vind ik te hoog voor mijn portemonnee. Het zal het geld best waard zijn. Maar mij te duur.
Camping Estartit zit vol in augustus helaas. Ik houd me voor andere tips aanbevolen.

Geplaatst door: BJA 25.02.2014 15:37
Hallo Roos. Je zegt dat je graag ergens anders aan de Costa Brava wilt staan. Toch wil ik Masnou en Rubina Resort even noemen. Ligt wel in de buurt van camping Laguna. Maar beide mooie campings voor rond € 55,- / 60,-.

Geplaatst door: Bibi 25.02.2014 19:16
Ik ben voor hoogseizoen 65 euro per nacht kwijt.
Voor 4 volwassen plaats, auto, stroom.

Tot wat voor prijs per nacht zoek je dan?
Camping l'estartit is 45 euro per nacht.

Geplaatst door: roos 26.02.2014 23:38
internacional de calonge ook vol in augustus. Wel weer 1 voor het lijstje voor volgend jaar!

Geplaatst door: Linde 27.02.2014 00:20
Camping l'amfora in St. Pere Pescador, valt qua grootte nog mee.
En camping Del Mar in Malgrat de Mar. De camping zelf is echt geweldig, er waren aardig veel Nederlanders op de camping (augustus), er was alleen niet heel veel jeugd. Echter gingen onze kinderen van 16 en 18 jaar oud uit in Malgrat de Mar met wat andere Nederlanders die op de camping stonden en dat vonden ze geweldig! In Malgrat de Mar zelf veel Nederlanders.

Onze kinderen vonden het zo leuk dat wij aankomende zomer weer gaan, wij staan er van 28 juli tot 13 augustus, we hebben er zin in.