Forum Onderwerp - Dagtrip vanaf de camping (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Natascha Kolen 13.02.2014 12:23
Deze zomer gaan wij weer naar Camping Playa d´aro in Playa d´aro. Ik zou dit jaar graag wat meer uitstapjes maken in de omgeving. Ik wil niet dat mijn kinderen alleen maar de hele dag in het zwembad liggen.

Ik dacht zelf misschien ook een dagje aan Barcelona. Heeft iemand nog tips? Mijn kinderen zijn 10, 13 en 15 jaar oud.

Geplaatst door: Leonie 13.02.2014 12:47
Ben ik het helemaal mee eens! Mijn kinderen (12 en 14 jaar) heb ik vorig jaar mee moeten slepen voor een dagje cultuur in Barcelona.

Wij hebben toen een fietstour geboekt bij Baja Bikes en dit was echt een aanrader. Wij zijn langs de belangrijkste bezienswaardigheden gefietst en de kinderen vonden het geweldig! Net als wij.

Wij hebben vorige week de camping geboekt en de kinderen vragen nu al of we weer naar Barcelona gaan. De oudste is voetbal fan en we hebben gehoord dat er ook tours naar het stadion gaan, dus wellicht dat we dit jaar die tour kiezen.

Succes!

Geplaatst door: jan 13.02.2014 15:28
Afgelopen jaar een dagje naar Girona geweest.
In het bijzonder de joodse wijk.
Prachtige wijk.
Wanneer je dan richting Girona rijd, kun je Els Angels ook bezoeken.
Een klooster/kerk (soort bedevaart plek voor overleden kinderen)boven op een berg met een fantastisch uitzicht.
Ook heerst er een heerlijke stilte omdat dit nog niet door de toerist is ontdekt.

Geplaatst door: Bibi 24.02.2014 19:18
Kijk eens in dit bericht, ik heb het even naar boven gehaald.

http://www.spanje-camping.nl/forum/topic.aspx?id=145&pagina=1

Geplaatst door: els 27.02.2014 19:32
Ook goed te doe en zeker de moeite waard, naar Montserrat. Prachtig klooster in schitterende omgeving. Heel aparte ervaring.

Geplaatst door: Els 27.02.2014 23:56
Girona is een mooie stad, echter vinden wij het in het zomerseizoen altijd erg warm om een stad te bezoeken, wij zijn het dan na een paar uur al een beetje zat...
Wij houden meer van die iets kleinere gezellige plaatsjes waar je 's avonds dan heengaat. Besalu en Figueres vonden wij erg mooi en gezellig en naar het zuiden Tossa de Mar vonden wij erg leuk en gezellig. Ook de kustroute er naar toe is geweldig.
Probeer niet alleen de toeristische boulevards af te gaan (ja ook gezellig!), maar het oude centrum is altijd erg mooi en zeker de moeite waard.

Geplaatst door: Truus 28.02.2014 15:47
Met de auto de kustweg rijden naar Tossa de Mar. In het binnenland Banyoles, Besalu, dagje Girona,aan het eind van de dag Palamos de visafslag