Forum Onderwerp - Welke camping? (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Jeanine 18.09.2014 21:59
Camping Cala Gogo of camping International de Calonge!

Geplaatst door: Yvon 19.09.2014 06:57
Wat zoek je precies in een camping? Wij zijn op beiden geweest. Vorig jaar mei Cala Gogo en afgelopen juli International Calonge. Wij huurden een caravan, ik weet niet of je dit ook zoekt of alleen een staanplaats?

Geplaatst door: Jeanine 19.09.2014 11:11
Wij hebben een caravan...dus staanplaats!
Welke camping heeft ruimere schaduwplaatsen?
Waar is het strand ruimer...?
Wij komen met jeugd in de leeftijd 14-20 jaar...welke camping geschikter?
Alvast bedankt voor je antwoord!

Geplaatst door: Yvon 19.09.2014 21:52
Het strand bij international calonge is veel groter. Alleen zitten hier 2 campings aan. Ook camping Treumal komt op dit strand uit. Wel zagen wij veel mensen aan het einde Vd dag langs de rotsen terug gaan naar het strand bij cala gogo. Waarschijnlijk was het daar overdag veel drukker. Op strand bij international calonge kon je ook kajakken op zee, erg leuk voor de jeugd. Veel jeugd op international calonge. Verzamelden s avonds bij de receptie voor de gratis WiFi. Hoe het met de jeugd op cala gogo in het hoogseizoen is weet ik niet. Staanplaatsen waren bij beide campings redelijk in de schaduw maar ik vond die op cala gogo er mooier uitzien. De omgeving is erg leuk en Palamos en Platja D aro erg leuk. Zijn beiden leuke en mooie campings .

Geplaatst door: Dick 24.09.2014 22:09
Camping Valldaro in Platja d aro. Zo dicht mogelijk bij zee een plaats reserveren.

Geplaatst door: Ans 25.09.2014 01:40
Nauwelijks verschil tussen deze 2 campings, het is een kwestie van gevoel. Ik had het idee dat op camping International de Calonge nog meer Nederlanders stonden dan Cala Gogo, maar ook op Cala gogo veel Nederlanders hoor.
Ik zou zeggen neem de camping waar je het beste gevoel bij hebt, wij vonden dat er bijna geen verschil was tussen de campings en beide zijn aanraders!
Wij hebben zelf gestaan op Cala Gogo, maar hadden vrienden staan op International de Calonge dus zijn 2 keer langs geweest en hebben daar over de camping rond gelopen.

Geplaatst door: ® socnat 29.05.2015 15:39
Van mijn kant, had ik een verblijf van twee weken in Internacional Calonge camping en in mijn ervaring, het is een plek voor iedereen. Het zandstrand ligt op ongeveer 200 meter van de camping is een plek nog aangenamer dan de grote en kleine vinden hun comfort. U krijgt de gelegenheid om te genieten van prachtige kreken, een zwembad en de gronden van alle soorten sport (als je sport ga je het leuk) te hebben. De plaats is levendig gedurende de dag, zodat bijna nooit verveeld. Echter, huisdieren zijn niet toegestaan. Van Camping Cala Gogo, leerde ik dat het was ook super mooi als Internacional de Calonge. Een kwestie van gevoel?
http://www.socnat.nl/

Geplaatst door: Eric 03.06.2015 16:38
Camping Cala Gogo heeft zeker mijn voorkeur. Heb beide campings bezocht, maar vind dat Cala Gogo een veel gezelligere en leukere sfeer hangt. Ook voor jongeren wordt meer georganiseerd. Omgeving van Cala Gogo is ook wat leuker vind ik. Voor meer info over de camping kijk even hier http://www.camping-costa-brava.nl/campings/calagogo.html

Geplaatst door: Yvon 12.06.2015 07:16
@Eric, omgeving vind je leuker geef je aan. De campings liggen naast elkaar dus de omgeving is hetzelfde.

Geplaatst door: Tina 13.08.2015 16:13
Ik vond camping Nautic Almata echt heel mooi in de Costa Brava.
We zijn toen ook een dagje naar Barcelona gegaan, super stad.
Omdat we zo weinig tijd hadden hebben we een fietstour geboekt met gids. Dit was echt super cool. We hadden een gafe gids die ons veel tips gaf. Maar goed het ging om de camping, een echte aanrader!! Veel facaliteiten, mooi zwembad, van alles te doen, prive strand.