Forum Onderwerp - Praktisch info (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: De Jager 05.02.2017 12:59
We hebben plannen om in maart naar Spanje te gaan kamperen, met name langs de kust:

Even een paar praktische vragen:
1. hoe zit het met gasflessen? kun je onze NL fessen bijvullen in Spanje?
2. kan dat met alle merken flessen?
3. zijn de aansluitingen van de Spaanse fessen hetzelfde (drukregelaar)?
4. kennen de meeste campings de euro stekker of moet ik ook andere stekkers meenemen?
5. zijn de campings in maart al aardig vol aan de kust (grijze golf?) of kunnen we zonder te reserveren vertrekken.
6. hoeveel gas verbruik moet je ongeveer rekenen voor een week of 4?
7. Verder nog praktische tips?

Geplaatst door: Stori 07.02.2017 12:53
Je zou misschien wat specifieker kunnen zijn, Spanje heeft namelijk heel veel km kust.:)
Gasflessen vullen is iets typisch Nederlands. Als je langere tijd op eenzelfde camping verblijft, kan je ter plekke een gasfles met drukregelaar kopen en terug inleveren bij vertrek. Op de meeste campings is dat een service.
Als je naar de Costa Blanca/Costa del Sol wil, kan je best vooraf informeren want alles zit dan goed vol. Vorig jaar februari hebben we voor een weekje bungalow-huur flink moeten zoeken om iets vrij te vinden en alle campings stonden vol.
Alle stekkers die je voor Frankrijk nodig hebt, kunnen ook voor Spanje.
Praktische tips: plan je reisroute goed, is er sneeuw of ijzel in de bergen waar je door moet? En onderweg zijn er niet veel campings open om te overnachten. Vorstbeveiliging?

Geplaatst door: ® RichardVrieling 10.02.2017 09:28
Het hebben van lege gasflessen was vroeger toen ik met mijn ouders ging kamperen in het buitenland een ramp. Sinds ik zelf kampeer heb ik altijd 2 volle flessen mee vanuit Groningen. Wat ik dan wel even doe is kijken of op de plaats van bestemming een soort van kampeerwinkel is in de omgeving waar ik bij problemen terecht kan. Of dat ze gasflessen hebben bij een grote supermarkt. Of je de flessen kunt bijvullen is volgens mij een ding dat verschilt per gebied. Met noord spanje heb ik geen ervaring, ik zou dan ook ter voorbereiding de camping mailen waar je heen wilt of zou willen wat ze kunnen bieden hierin. Het verbruik is goed in te perken door gematigd de verwarming te gebruiken. Ik kook met een gasfles op de skottelbraai, de andere die in de caravan staat gebruik ik dan bijna niet. Water koken met waterkoker scheelt ook weer gas. Dan moet je met 2 flessen er wel komen in 4 weken.

Persoonlijk zou ik niet reserveren in maart, tenzij je een mooie plek aan zee of zo wilt hebben. Ik reserveer alleen in drukke vakanties (meivakantie en hoogseizoen).

Ik heb een kabel met een gewone stekker en een verloop naar de eurostekker. Ook bij overnachtingen in Frankrijk of Duitsland wisselt het gebruik nog wel eens. Een goede camping biedt ook verloopstekkers te leen of te huur aan. Meestal zie je Eurostekkers, maar geen garantie. Ook dit zou je aan de camping kunnen vragen die je in de planning hebt. Mijn ervaring is met diverse campings is dat je snel en in keurig engels antwoord krijgt. Veel plezier alvast