Forum Onderwerp - fietsen aan de spaanse kust (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: adria 29.04.2006 23:09
wij gaan deze zomer voor het eerst naar spanje als het goed is gaan we naar een camping in de omgeving van sant pere pescador.
nu vragen wij ons af of je daar ook nog redelijk kunt fietsen of zijn er alleen maar stijle bergen en kunnen we de fietsen beter thuis laten.
wie heeft er informatie hier over.

Ellen T 30.04.2006 09:30
Ik ben zelf ook benieuwd naar reacties. Volgens mij is de buurt van San Pere Pescador wel aardig vlak. Ik heb daar ook wel mensen (waarschijnlijk Nederlandsers) zien fietsen. Maar houd er rekening mee dat je op de gewone weg fietst, waar het autoverkeer langs je raast.
We hebben zelf eens fietsen meegenomen naar de omgeving Tarragona, en daar heb ik de moed na één keer opgegeven. Overigens is het wel vreselijk handig om op grote campings een fiets mee te hebben. En voor kinderen is het ook leuk, maar of iedereen daar blij mee is.... Op campings met veel Spaanse vaste plaatsen zie je heel veel kinderen met fietsen. Voor veel Spaanse kinderen is dat de enige plek waar ze kúnnen fietsen.

Ellen 30.04.2006 10:58
Wat diegene hier boven schrijft ervaar ik precies zo.Er zijn geen fietspaden.Het zijn geen gezellige tour tochten met mooie uitzichten,maar inderdaad over drukke wegen met veel verkeer wat er langs raast.Zou zelf de fiets thuis laten.

willem 30.04.2006 20:44
Ik ben zelf 2 keer bij tarragona geweest. je moet bepaalde stukken over de wat je bij ons provinciale weg noemt rijden.
in het begin is dit voor je gevoel eng, maar mijis opgevallen dat auto`s hun richting aanwijzer uitzetten en vrachtauto`s gaan wat meer naar links.
als je een wegenkaart heb kan je via kleine plaatsen en binnenwegen prima fietsen.
ook jaren in frankrijk geweest en mijn fiets gaat altijd mee, ook nu weer
dit jaar gaan we naar sant pere pescador.

Geplaatst door: adria 11.05.2006 09:39
het is ons nog steeds niet echt duidelijk of we kunnen fietsen de 1 zegt van wel en de ander weer niet.
we denken toch de fietsen maar mee te nemen en als er niet teveel bergen zijn kunnen we er misschien best wel fietsen al is het maar naar een ander dorpje in de omgeving.
alvast bedankt voor de reactie's
en allemaal een prettige vakantie deze zomer

Geplaatst door: Mieke 11.05.2006 10:11
Ik ben zelf in Sant Pere pescador geweest en ga dit jaar weer. Je hebt daar echt geen steile bergen hoor. Of je er goed kunt fietsen is een tweede. Ze kennen geen fietspaden en fietsroutes daar. Maar je kunt makkelijk naar een dorpje fietsen. Is sowieso makkelijker dan de auto heb je ook geen parkeerprobleem.

Geplaatst door: adria 11.05.2006 14:45
mieke bedankt voor je reactie!!!
ik weet nu tenminste dat je daar wel kunt fietsen.
we zijn ook niet van plan om echte fietstochten te gaan maken maar om even een boodschapje op de fiets te doen vinden wij altijd wel fijn.
kan de auto ook eens een dagje blijven staan.

Ellen 11.05.2006 22:15
In 2005 waren wij daar op Las Palmeras,nabij het dorp in hoek met allemaal campings o.a Las Dunas,daar kun je wel vanuit goed fietsen na het dorp,maar dat is niet echt bizonder,heel klein aan de rand zit wel grote potterie,er is wel geteld 1 buurtsuper,met wat lokale dingen,denk dat je op meeste campings meer kunt halen.Een grote Champion meende ik zit aan de rand van de weg naar L,Escala,maar dat is vrij drukke weg hoor,met bv vrachtverkeer,kruispunten,afritten en of je daar mag fietsen,ook zit er in het dorp Empuiria Brava div supermarkten,Lidl,Aldi ect.Het is echt een modaine badplaats met allemaal waterwegen,kanaaltjes waar de mensen dus boot in de tuin hebben liggen.Dat is best heel leuk,gezellig en ook ideaal om boodschappen te doen,maar dat ligt ook aan drukke weg,minimaal 80 km per uur,veel vrachtverkeer.Dit nog ff ter info.

Kees 14.05.2006 23:21
San pere is zeker geen goede fiets omgeving fiets paden zoals wij die kennen zijn er niet.Verkeer is er zeer druk zeker in het hoogseizoen.Auto's met caravan rijden raaklinks langs je af.
Af en toe is er een smal fietspadje aan de verkeerde kan van de weg een gaat hij weer verder over het voetgangerspad.Maar het is zoals al eerder beschreven wel handig om naar het dorp te gaan.Je hebt dan geen last van de files.En op sommige campings is het ook handig want die zijn zo inmens groot.Grote hoogte verschillen zijn er in die omgeving niet.
Gr Kees