Forum Onderwerp - Weten nog niet welke camping; tips gevraagd (Gesloten voor reacties)

johafran 02.05.2006 23:46
Wij, gezin met twee kinderen van 2 en 6, zoeken nog een leuke camping voor de zomervakantie. We zoeken een niet al te grote camping liefst ergens vooraan in Spanje. Het 'moet' voldoen aan de volgende punten:

- leuk zwembad voor de kids
- op loopafstand van dorpje
- strand wat langzaam afloopt en waar je kunt snorkelen
- liefst niet al te groot en geen herrie 's nachts.

We zien door de bomen het bos niet meer! Bij eurocampings.net kun je op veel dingen zoeken maar niet of er op loopafstand een dorpje is of dat je er kunt snorkelen bijvoorbeeld.

Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!

herma 03.05.2006 16:42
Hallo
Kijk eens op website van camping belsoll in pineda de mar zelf gelegen.
Wij gaan er nu voor de tweede keer naar toe.
Direct aan de boulevard en het strand gelegen.
succes.

Geplaatst door: Gien 08.05.2006 09:07
Wij zijn naar Blanes geweest, caming Solmar. Het zwembad is er prachtig en enorm geschikt voor kleine kinderen. Ons zoontje heb ik er leren zwemmen. Als je de camping buitenkomt, zit je onmiddellijk in het centrum. De zee is een stukje stappen, maar ook niet echt ver. Ik kan wel niet meer zeggen of het er heel langzaam afloopt. Op het strand was het vaak wel vrij druk.
Dit jaar gaan we terug naar Empuria Brava, camping Internacional amberes. Bij 'meningen' heb ik daar vrij veel info gezet. Onze kinderen waren vorig jaar 2,4 en 6 jaar oud, dus de jongste en de oudste in dezelfde leeftijd als jouw kinderen. Wij gingen 's morgens altijd naar het strand en in de namiddag maakten we een uitstap.'s Avonds gingen we dan meestal nog even zwemmen in het zwembad van de camping. Er is ook al jaren sprake van een extra zwembad te plaatsen, maar voorlopig is dat er nog niet.

margreet 08.05.2006 21:54
In Blanes loopt het vrij snel af, zowel op het strand als in het water, bovendien kan je op die plek niet echt (leuk) snorkelen.
Als ik mij goed herinner kan je in de buurt van Calonge leuk snorkelen en loopt het strand langzaam af. Afgelopen zomer op bezoek geweest op camping Les Medes in Estartit, camping zag er erg leuk uit en ligt vrij rustig. Strand op loopafstand en je kan een heel eind de zee inlopen. Snorkelen ter plaatse wat minder.

lut 08.05.2006 22:39
Niet zo gemakelijk al die eisen in 1 camping,maar op camping Valdaro in Platje D'Aro heb je toch veel van wat je zoekt.
2 zwembaden voor de kinderen(1 met klein recht glijbaantje)
Op loopafstand van levendig dorp waar vanalles te beleven is (10 minuutjes)
Groot strand dat langsaam afloopt
Verschillende kleindere baaitjes in de omgeving waar je kan snorkkelen
Heel groot is de camping niet maar ook niet zo klein,veel vaste staanplaatsen met spanjaarden (staan wel apart)er lopen s'avond bewakers over de camping om herrie en lawaai te voorkomen(zijn zeer streng)Wij hebben er een prachtige vakantie beleeft,proper sanitair en twee campingwinkeltjes waar je veel kan verkrijgen.Langs de achteruitgang loop je op 5 minuuten naar een grote winkel.Annimatie is iets minder maar met een levendig dorp en vaste kermis op wandel afstand genoeg te beleven.Niet zo ver in Spanje gelegen ( ik denk rond de 1200 km vanuit Antwerpen)Veel geluk nog in je zoektocht

Ellen T 08.05.2006 22:49
Mijn tip zou zijn camping Tamariu in Tamariu. Bij de Meningen staat een prima omschrijving. Het enige dat ik toe kan voegen is dat het strand (in een baai) goed geschikt is om te zwemmen en snorkelen, getuige ook de aanwezigheid van de duikclub. Zwembad van de camping is eenvoudig, geen glijbanen e.d. maar ja, als je de zee vlakbij hebt.....

Wilma 02.06.2006 22:36
Camping Laguna in Empuriabrava. www.campinglaguna.com
Of het dorp te lopen is hangt af van de rivier de Muga, die tussen het dorp (is een Spaans Venetië) en de camping loopt.
Vorig jaar was de rivier bij de uitmonding in zee maar 1,5 meter breed zodat je zo naar het andere strand kon overstappen. Vandaar loop je zo het dorp/stadje in. Het jaar daarvoor echter was het meters breed en diep, zodat je alleen zwemmend naar de overkant kon komen. Ga je met de auto dan ben je 8 km. aan het rijden en op de fiets ben je er in 4 km.(dan ga je halverwege de rivier over een fietsbrug)Snorkelen is in deze omgeving niets aan: alleen maar zandbodem.

Wat ook erg leuk is , is een totaal ander soort camping (kleinschaliger en amper nederlanders) is Camping San Miguel in Colera. Colera ligt in de bergen; hier heb je rotskust met allemaal kleine baaitjes. Hier zijn maar een handjevol toeristen te vinden.
Wij gingen van daaruit afwisselend naar verschillende baaien in Colera of Llanca, of als we eens een zandstrand wilden naar Rosas.

Wilma 02.06.2006 22:41
Aanvulling:
In de bergstreken kun je fantastisch snorkelen (m.n. Colera).
Alleen snap ik nu wel waarom de Spanjaarden zelf complete pakken aan hebben en een harpoen bij zich.
3 jaar gelden snorkelde ik achter wat Spanjaarden aan en raakte ongemerkt behoorlijk ver van de kant. Tussen het ruige rotsgedeelte buiten de baai schoot er ineens uit een holte een Murene tevoorschijn, vlak onder mij. Gelukkig werd ik niet gebeten, maar ik ben me wel kapot geschrokken.
Sindsdien pas ik wel op dat ik niet te ver van de "bewoonde wereld" raak.

Marlijn 15.07.2006 22:31
Sanguli, Salou. Veel animatie, prachtige grote zwembaden, enkele meters van het strand, schoon, niet midden in het centrum, dus geen overlast. Aanrader

Geplaatst door: carin 20.08.2006 12:44
Ga a.u.b. niet naar Solmar!! Het is een ietwat asociale camping. Veel bouwvakkers, mooi maar erg vies zwembad. Bier, tattoos en veel Brabanders die vgls. mij zomer en winter in een caravan wonen....

Geplaatst door: - 23.08.2006 11:11
tip: ga niet naar campings als el delphine verde en l'amfora.. opzich hele leuke campings, maar het zijn mega campings en ik heb niet het idee dat jullie die zoeken..