Forum Onderwerp - reizen naar spanje (Gesloten voor reacties)

bas 07.05.2006 19:42
wij gaan voor het eerst naar spanje [zonder caravan] nou zouden we willen weten wat de beste route is.
we rijden het in 2 dagen we gaan naar sanguli en willen vertrekken op 23 juli

de eerste dag willen we zover mogelijk komen

margreet 07.05.2006 21:58
Het ligt er een beetje aan van waar je moet komen. Wij komen uit het westen en rijden liever de autoroute du soleil (over Lyon), dan over Parijs naar Toulouse. Deze weg vinden wij vrij saai, niet veel grote benzinestations met stopplaatsen en sanitair. Op 23 juli (zaterdag?) is het natuurlijk wel heel druk op de autoroute. Wij boeken voor de overnachtig elk geval altijd een hotel in de buurt van Nimes/Montpellier (voor ons ong 1200 km. Dan heb je de volgende dag de grootste drukte gehad (de weg van Lyon naar Orange).Over de grens in Spanje is de drukte over, en kan je goed doorrijden.

anita 11.05.2006 10:03
wij reizen via parijs-limoges-toulouse met caravan. Maar dit zouden we ook reizen zonder caravan. Het rijdt een stuk rustiger dan de route soleil.

nollie 11.05.2006 12:48
2 jaar geleden zijn we via toulouse en limoges naar huis gereden, als ik me het goed herinner was dat op een zondag; de problemen deden zich toen voor op de weinige parkeerplaatsen/tankstations/toiletten: overvol. toen waren we zonder caravan; dit jaar gelukkig weer wel, hoeven we in ieder geval bij de toiletten niet in de file te staan

dit jaar gaan we in 2 dagen en dan proberen we de tolwegen zoveel mogelijk te vermijden. we rijden dan over Luxemburg tot in Toul over de snelweg en dan ongeveer dezelfde richting als de tolwegen over de binnenwegen (gaat ook vlot alleen jammer van sommige vervelende dorpjes en de stoplichten natuurlijk)

wil je zoveel mogelijk over de tolweg dan hebben wij uit ervaring dat als je een beetje plant wanneer je de route de soleil neemt dit geen problemen hoeft op te leveren

kijk ook eens op een routeplanner zoals www.viamichelin.com, dan kun je meteen de kosten voor de tolweg laten uitrekenen; niet alle routes kosten per km evenveel

thea 14.05.2006 15:03
Wij moeten uit het Noorden komen en rijden sinds 2 jaar over de nieuwe snelweg A31 in Duitsland Wij gaan bij Nieuweschans de grens over en zitten dan er zo op Dit bevalt ons geweldig. De weg is rustig er is sinds vorig jaar halverwege een pomp geopend. Het scheelt op zich (denk ik)niet zo veel in tijd maar het rijd geweldig. Vervolgens de route soleil op. Konden we maar alvast..!

Jolanda B 15.05.2006 07:42
Thea, waar ga je dan de route de soleil op?

JohanF. 15.05.2006 09:56
Ik ben ook benieuwd hoe men de route vanaf de A31 naar de route de Solei dan neemt. Zelf woon ik in Hoogeveen dus ik zit ook zo op die A31. Voor mij een goeie aansluiting. 2 jaar geleden zijn we bij Mullhouse de grens overgegaan maar dat was toch wel een behoorlijk stukje om.

thea 15.05.2006 21:36
Wij hielden Bonn aan dan via E31 bijafsl. 34recht naar benedende E44 op richting Luxemburg. De rest wijst zich dan vanzelf. Bij Schweich hadden wij trouwens nog een prima overnachtingscamping aan de Moezel met een terras aan het water waar je geweldig kon eten.Je kon er trouwens niet pinnen.

chantal 16.05.2006 10:52
Ook wij gaan dit jaar voor het eerst naar Spanje, tevens voor het eers met onze eigen caravan. We gaan naar Sanguli en reiden altijd over de route du soleil, nooit files gehad en altijd wel fijne en leuke parkeerplaatsen. We komen uit het noorden. Vorig jaar via clemont ferrand en dit beviel ons helemaal niet, veel bochten en heuvel en de kinderen ziek. Voor de liefhebber is het wel een hele mooie route. We hebben alleen heel lang in de file bij Parijs gestaan, dus voor ons de route van de ZON.

eddie 16.05.2006 12:09
Wij rijden al jaren over duitsland A31.
Oberhausen-koln-richting koblenz-afslag euskirchen-bitburg-trier-luxembourg.
Kijk op www.viamichelin.de