Forum Onderwerp - Spanje (Gesloten voor reacties)

Caroline 10.01.2018 13:55
Dag allemaal, wij gaan al een tiental jaren kamperen, steeds naar Frankrijk en Italië.
Graag willen we onze grenzen verleggen en deze keer richting Spanje trekken, een land dat ons totaal onbekend is.
Wie kan er een goede camping aanbevelen? We gaan richting Noord-Spanje, aan de grens met Frankrijk.
We zijn met 2 volwassenen en 3 jongeren: 12, 14 en 15.
Alvast bedankt!

Geplaatst door: ® RichardVrieling 13.01.2018 12:29
We zijn afgelopen zomer op camping Begur geweest. Is ons erg goed bevallen.

Mooie plekken, niet strak aangelegd, goed georganiseerd en schoon sanitair. Aanrader

Geplaatst door: Bert 14.01.2018 20:49
Rubina Resort Empuriabrava

Geplaatst door: Wil 09.02.2018 15:52
Hoi ik zal als ik jullie was een uurtje verder Spanje in rijden.
Neem het onderste gedeelte van De Costa ipv gelijk achter de Pyreneeën.
Gelijk achter de Pyreneeën heb je vaak last van de tramantano (als ik het goed schrijf/spelt) dat is de stormwind die meestal gedurende drie dagen daar waai.
Stormbanden zijn een must in dat gebied, en regen is ook vrijwel ieder jaar het geval.

Het onderste gedeelte dus Blanes, Malgrat en omgeving daar hoeft je niet bang te zijn voor wind, stormbanden worden daar niet gebruik.
Regen kom je niet of nauwelijks tegen in dat gedeelte van de Costa Brava en daar zijn ook het meeste zonuren van de Costa.

Dus een uurtje verder rijden dus zeg maar een kilometer of 60/70 en dan is het verschil in kamperen groter dan je zult denken.

PetraHM 09.03.2018 17:14
Aan de grens met Frankrijk heb je 2 opties: zee of bergen. Zoek je een actieve vakantie in de bergen, dan is Spanje echt een paradijs! Zo kun je naar het Parque Nacional de Ordesa y Monte Perdido gaan, een prachtig natuurgebied met 5 valleien waar je kunt wandelen en canyoning. Voor mountainbiken is het over het algemeen te warm in de zomer. Valle de Añisclo in Puyarruego is een prettige camping aan een prachtig beekje, waar je lekker in kunt zwemmen.

Geplaatst door: ® Robert31 11.03.2018 18:42
In Ordesa kun je canyoning en rafting doen: https://www.wearecanyoneers.com/

Ten zeerste aanbevolen!