Forum Onderwerp - camping in de omgeving van Cadiz of Malaga (Gesloten voor reacties)

Lentezoeker 20.01.2020 12:49
Hallo,
Ik trek er met mijn zoon van 13 op uit van 1 april tem 8 april 2020
We reizen met het vliegtuig naar Faro, Portugal en we denken een rondreisje te maken. De Vw Camper is gehuurd. Wat ik me afvraag... die periode van het jaar... is er dan wel wat volk te vinden op campings... Het zou fijn zijn om links of rechts toch ook een babbeltje te hebben (Nederlanders, Vlamingen, Walen, Fransen...)
Mijn Spaans is nada, dus daar gaan we niet ver mee komen.
Ook voor mijn zoon zou het fijn zijn om leeftijdsgenoten te vinden, maar dat zal allerminst evident zijn me dunkt...
Ik denk dat ik liever kleinere campings doe dan heel grote...
Mochten er nog mensen die periode in de regio zijn...
Laat gerust weten.

lisbeth 20.01.2020 15:32
Hallo, wij zijn net in de herfst met onze 3 jongens van ongeveer die leeftijd naar faro gevlogen. We zaten er op hotel maar zijn normaal diehard kampeerders (in de zomer dan toch). Ik vond de algarve mooi voor 2 dingen: indrkwekkende stranden en rotsen op die stranden. De kinderen vonden het leuk om die strandwandelingen te maken, was telkens wel iets te zien, niet saai. Daarnaast waren de stadjes tavira, lagos en silves (leuk kasteel) de moeite. Veel surf en skate winkels en sfeertje je kan ook makkelijk surfspullen hren voor geen geld. Leuk ook dus voor kinderen. Dat was het wel wat ons betreft, het achterland en veel kustgebied is niet mooi, veel verschrikkelijke britse toeristen. Veel kustgebieden stemmen alles af op britten en je ziet er sportcafes waar al om 10 s morgens seriues bier wordt gedronken. Niet ok dus...Campings heb ik daar trouwens niet gezien...naar malaga en cadiz is het volgens mij wel een eindje rijden, meer dan 4,5.naar sevilla was het al min 2 uur rijden dacht ik... veel succes nog!

Geplaatst door: Stori 22.01.2020 12:56
Aan een camping kan ik je niet helpen, maar ik wil je wel waarschuwen dat jouw vakantieperiode in de "semana santa" (heilige week voor Pasen)periode valt in Spanje. Dan heeft heel Spanje vakantie en hanteert men hoogseizoen prijzen. De meeste campings zijn dan vol geboekt. Meestal ook de reden dat de overwinteraars eind maart terug richting noorden trekken.
Toch iets om mee rekening te houden. Jouw probleem (te weinig volk) zal dus eerder het tegenovergestelde(teveel volk) worden, dan je denkt te hebben.
Hoe het in Portugal dan is, weet ik niet.

Lentezoeker 27.01.2020 12:32
Inderdaad, niet onbelangrijk te weten dat het op 12 april Pasen is.
Ik heb het al eens meegemaakt in het Noorden van Spanje in de buurt van Barcelona. Inderdaad campings goed volzet met locals.
Maar dat kwam toch maar echt goed op gang vanaf woensdag voor Pasen. Die woensdag keren wij al terug.
Spanjaarden zijn wel ok, geen klagen van, maar No habla Espanol... communicatie ist leider nicht einfach. En ander gebrabbel buiten het Nederlands maakt ze doorgaans niet veel wijzer... Cerveza, vino, playa, ... is zowat het niveau waar we geraken in het Spaans