Forum Onderwerp - Restauranttip Rosas + P-tip Rosas (Gesloten voor reacties)

Wilma 02.06.2006 23:45
Ons adresje als we lekker uit eten willen gaan en waar we ieder jaar in ieder geval 2 tot 3 keer eten, ongeacht waar we aan de C.B. zitten, is restaurant Roquefort in Rosas. Zit net na de Citadel, aan de linkerkant van de weg langs het strand.
Als je er langs loopt ziet het er niet echt bijzonder uit; maar het eten............... verukkelijk !
Voor E 8,- p.p. krijg je een 3 gangen-menu waar je U tegen zegt. Zelfs grote eters hebben moeite met deze porties.
Voor E 9,- p.p. is er een iets uitgebreider menu met 4 gangen.

Zeker de moeite waard om te proberen als je hier in de buurt bent.

Qua parkeren: rijdt voor de Citadel langs en sla erna meteen linksaf. Aan de achterklant van de Citadel is een enorme parkeerplaats (volgens mij ook dit jaar gewoon weer gratis). Binnen 1 minuut wandel je terug naar het strand, de boulevard en de winkelstraatjes.

Geplaatst door: ronaldino 03.06.2006 07:00
pure reclame,schrappen die handel

Geplaatst door: Mieke 03.06.2006 16:46
Ik ben blij met de tip! Ik zit van de zomer op la ballena alegre 2 in Sant Pere Pescador. Dit soort tips vindt ik leuk en ga het zeker uitproberen! Als je er nog meer hebt laat het maar horen hoor!

Geplaatst door: oscar 03.06.2006 18:17
Zoals jullie slimme forumgangers al door hadden zijn Mieke en Wilma één en dezelde persoon, en de restaurant uitbater één of andere goede kennis

Wilma 03.06.2006 19:26
Even voor de goede orde: ik ben Wilma en ken geen Mieke.
Ik kwam deze site 3 dagen gelden toevallig tegen en heb op een aantal onderwerpen gereageerd.
Niet uit commerciële belangen (ik ben leerkracht op een basisschool). Wel vanuit een toeristische achtergrond; ik heb oorspronkelijk een toeristische opleiding gedaan en heb daarnaast mijn Horeca-papieren. Een aantal jaren heb ik zowel in het toerisme en in de horeca gewerkt. Toen ik echter zelf kinderen kreeg, werd het moeilijk dit vak te combineren met het moederschap. Een paar jaren geleden heb ik daarom de Pabo gedaan en vandaar dat ik nu voor de klas sta.
Ik ben zelf op veel plaatsen in Europa geweest en kijk nog altijd met een "toeristisch oog" om me heen. Omdat ik het altijd heel leuk vond om andere mensen te adviseren en bij te staan in hun keuzes (reisbureau), heb ik hier gereageerd.
De uitbaters van het restaurantje in Rosas zijn geen kennissen oid. Omdat de eigenaren nogal vaak wisselen in de horeca-gelegenheden, is het erg moeilijk om ervaringen hiervan te plaatsen. Je kunt best een hele goede of juist negatieve ervaring hebben, maar de kans ik groot dat het jaar daarna er andere uitbaters zitten en dat dus de kwaliteit dan ineens totaal afwijkt.
Ik heb nog veel meer ervaringen op dat gebied (zowel positieve als negatieve), maar die heb ik niet geplaatst omdat ik niet zeker ben of die zaken nog bestaan in hun hoedanigheid van de voorgaande jaren. Het is en blijft nl. een moment-opname, wat vooral heel belangrijk is als je een slechte ervaring neerzet. En die hebben we echt diverse keren ergens gehad.

Bij dit restaurant echter ben ik aardig zeker van de continuïteit: we komen er nu al 4 jaren en de eigenaren en het bedienend personeel zijn nog steeds hetzelfde gebleven.
Daarom heb ik deze zaak getipt.

Voor verdere vragen mag je me best mailen hoor.
Ik hoop wat van je twijfels weg te hebben genomen.

Geplaatst door: maria 04.06.2006 06:26
pfffffffff, Jij komt dan eens toevallig op een forum en je begint zo maar reclame te maken voor één of ander restaurant, met prijzen en routebeschrijving.
Komaan zeg, toevallig een neefje van je

Geplaatst door: Mieke 04.06.2006 20:27
Hallo Oscar, slimme forumganger. Ik ben Mieke en geen Wilma zoals jij beweert. Ik ben gewoon een vakantieganger die pas voor de 3e keer naar Spanje gaat en die open staat voor alle leuke tips. Dus ook voor leuke restaurantjes. Ik ben zelfs nog nooit in Rosas geweest. Wilma, wat is de Citadel? Een winkel ofzo? Alvast bedankt voor het reageren!

Wilma 04.06.2006 23:15
De Citadel is de ruïne van een citadel(burcht) die keizer Karel V liet bouwen. Oftewel: de ruïne van een middeleeuws burcht. De laatste jaren zijn ze hevig aan het restaureren geweest. Een groot deel van de muren is weer grotendeels opgebouwd zoals het er toen waarschijnlijk heeft uitgezien.



valentijn 05.06.2006 20:31
Als je voor dat geld wilt eten, moet je wel even naar het weekmenu vragen én op tijd komen... vanaf een uur of negen / half tien staan de locals hier in de rij om lekker te eten.

Geplaatst door: Gien 18.06.2006 08:01
Dit vind ik een leuke tip. We gaan dit jaar naar een dorpje in de omgeving van Rosas en zullen er zeker en vast eens passeren.
Bedankt!

Geplaatst door: Mieke 18.06.2006 22:08
Dat zegt volgens mij genoeg: Als de locale bevolking ergens eet is het goed!