Forum Onderwerp - Camping Mas Nou, wie is er geweest? (Gesloten voor reacties)

Lianne van Bergen 03.06.2006 17:38
Dit jaar gaan we voor het eerst naar Spanje.We zijn benieuwd naar de grootte van de staanplaatsen (hebben n.l.een grote vouwwagen),de schaduw op de camping,de rust of juist herrie s avonds,hoe is de omgeving w.b.t bezienswaardigheden,kun je er fietsen met kinderen (zijn 11 & 8 jaar oud).Al met al heel wat vragen,alle info is welkom.
Groetjes Lianne.

Wilma 05.06.2006 00:25
Hoi, op de camping heb ik niet gestaan, dus over de plaatsen kan ik weinig zeggen. Wel ken ik de ligging van de camping; aan de rotonde waar je Empuriabrava inrijdt. Er staat een groot bord, waar ze adverteren met een gratis bus naar het strand.
Aan die rotonde liggen wat winkels (supermarkt, potterie en snackbar) Achter die winkels begint de camping volgens mij.
Het ligt in vlak, open terrein. Hoe de begroeïng op de camping zelf eruit ziet is een beetje te zien op de foto's van hun site.
Fietsen kan wel vanwege het vlakke terrein, maar fietspaden zijn er niet echt. Bovendien zit je (bijna) aan de doorgaande weg van Figueras naar Rosas. Deze weg is zomers meestal erg druk.
Aan de overkant van de rotonde ga je Empuriabrava in; hier aan de weg staan meteen een paar grote discotheken en nachtclubs.
Ik weet niet hoeveel geluid er daar 's avonds van naar buiten dringt.
Om in Empuriabrava zelf te gaan fietsen ?
Zelf hebben we dat nooit gedaan; wij vonden het te druk en dus voor ons te gevaarlijk.
Wat heel leuk is om te doen in Empuria: kijken bij het vliegveld waar dagelijks ontzettend veel parachutesprongen plaatsvinden. Naast het vliegveld is een kartbaan, misschien leuk voor de kids ? Een bootje huren door de kanaaltjes van Empuriabrava (dit kan bijna overal wel). Empuriabrava is te vergelijken met Venetië; doorsneden door kanaaltjes.

Rob Ploum 15.06.2006 19:30
Hoi Lianne,

Een aantal jaren geleden heb ik op deze camping gezeten, de plaatsen zijn niet al te groot en de aanplanting op de camping is vrij jong. Het sanitair is zeer goed en brandschoon, voor het zwembad moet je even de camping af en een kleine weg oversteken, hier ligt ook het restaurant(je) Het nadeel van deze camping vind ik dat hij zo ver van zee ligt, en als je met kinderen dit stuk moet fietsen !! ( het is erg druk ) voordeel van deze camping je zit dicht bij de supermarkten zoals Aldi-Lidl-Intermarchè-Montserat. Als je daar bent ga ook eens op camping L'Amfora kijken in Sant Pere Pescador, echt een camping voor kinderen direct aan zee en ik weet zeker dat je hier eens naar toe gaat !!
Verder nog een fijne vakantie voor het hele gezin.

Groet, Rob Ploum.

Geplaatst door: tineke 16.06.2006 00:11
Hoi Rob, zou je deze reaktie ook bij de meningen willen zetten, evenals je reaktie bij het andere topic over Amfora?
Dat zoekt wat makkelijker terug voor anderen.
Alvast bedankt!

Geplaatst door: tineke 16.06.2006 00:11
Hoi Rob, zou je deze reaktie ook bij de meningen willen zetten, evenals je reaktie bij het andere topic over Amfora?
Dat zoekt wat makkelijker terug voor anderen.
Alvast bedankt!