Forum Onderwerp - niet reserveren? (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: tet 05.06.2006 00:15
Wij willen in de tweede week van juli naar de Costa Brava. Wij hebben geen camping geboekt. Op dit forum las ik dat er campings volgeboekt waren. Ik heb weleens gelezen dat het in Spanje de gewoonte is dat een deel van de staanplaatsen niet te reserveren is. Die houden ze vrij voor kampeerders die niet reserveren. Mijn vraag is: ben ik goed ingelicht? En kan ik het risico nemen om op de bonnefooi te gaan?

Wilma 05.06.2006 00:34
Volgens mij ligt het er ook aan met wat voor kampeermiddel je komt; een plaats voor een kleine tent is gemakkelijker te vinden dan een plaats voor een grote caravan of vouwwagen.
Voordat wij kinderen hadden gingen wij ook altijd op de bonnefooi, maar hebben best wel vaak meegemaakt dat we pas bij de 6e camping, 's avonds laat, een plaatsje vonden.
Met kinderen erbij neem ik dat risico niet meer; dan is het lekker als je zeker bent van een plaats, zodat je niet nog uren langs allerlei campings moet rijden om iets te vinden.

Ook maakt het verschil of je ergens komt met de bedoeling om na een paar dagen weer ergens anders heen te gaan, of dat je er komt en je wilt graag een plaats voor 3 weken. In dat laatste geval heb je best kans dat je nog wel terechtkunt, maar dat je bv na 1 week naar een andere plek moet.(op de camping zelf of zelfs een andere camping moet zoeken)
Zelf hebben wij dit jaar ook erg laat geboekt; vorige week pas. Er zijn dus her en der nog wel wat campings beschikbaar, maar veel keuze heb je niet meer. (ligt ook een beetje aan je wensen)
Succes ermee en alvast een hele prettige vakantie !

Ellen 05.06.2006 08:08
Maar realiseer je wel dat de Costa Brava heel gewild is en in de 2e week juli bijna het hele onderwijs al stil ligt en er dus o.a vele Ned al op pad zijn.

Succes en alvast veel plezier

willem 05.06.2006 08:31
Op campings die meer naar in binnenland liggen hebben vaak wel plek, er zijn ook campings waar je niet kunt reserveren.
ik weet er 1 maar die ligt zo`n 75 km onder barcelona, hele mooie camping
playa barra.

Geplaatst door: Joth 05.06.2006 10:15
Maar Willem, op playa bara in het hoogseizoen heb je een grote kans om te moeten wachten links vooraan op het voetbalveld. En dat is ook geen pretje in de brandende zon.

haverkamp 05.06.2006 15:39
camping la masia,blanes.vorig jaar 2de week juli nog best veel plaatsen.vanaf de camping loop je al in de winkelstraat,150 meter het strand.

Geplaatst door: monique 05.06.2006 18:04
ik denk dat je gelijk hebt er zijn topcampings zoals Las Dunas die een deel van de plaatsen vrij houden voor vakantiegangers die op de bonnefooi komen.
Mischien kun je een aantal campings mailen of ze dat inderdaad doen, van las dunas weet ik het zeker.

willem 06.06.2006 17:34
het kan zijn dat je ff moet wachten op een plaats maar je electra, en water.
en als je kleine kinderen bij je heb krijg je altijd voorrang, maar dar ging deze topic niet over, maar over het niet reserveren.
en dan kan je beter ff wachten op een plek als daat je 20 campings af moet en dan nog geen plaats heb en je langs de weg moet overnachten!!

tet 06.06.2006 19:05
Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad een idee om van tevoren campings te mailen. Wij hebben een aantal jaar een tent gehuurd. We willen echter de vrijheid hebben om op het laatste moment te kunnen beslissen waar we naar toe gaan, vooral vanwege het weer. Daarom denken wij erover om een caravan te kopen. Weten jullie hoe het zit als je reserveert en op het laatste moment annuleert. Of als je eerder van de camping weggaat. Moet je dan het volle pond betalen?

Ellen 06.06.2006 19:43
Wat denk je zelf.Op camping-frankrijk wordt daarover al hele discussies gevoerd.Zelf vind ik het niet netjes en zorgt er juist voor dat er bepaalde eisen van de campings om dit te voorkomen steeds strenger worden.Je gaat iets aan,een camping houdt rekening met die vergeven plek in zijn planning en dan annuleer je op het laatst.Meestal is je reservering pas definitief naar voldoen aan betaling en vindt je over het restant geld wel dingen terug in campingvoorwaarden.Ze zullen in hoogseizoen plekkie wel kwijt raken,maar als ze willen kunnen ze je aan de beloofde resevering houden enne je bent echt niet de enige die zo zou kunnen gaan doen,dat zou wat moois wezen.

Ellen 06.06.2006 19:46
In negen van de tien gevallen zal dat ook opgaan voor iets boeken voor 2 week bv en dan naar week weggaan,is volle pond twee week.Dit doe je in Ned toch ook niet zo,ik reserveer huisje voor midweek en als ik wegga naar 2 dagen dat zal een zorg wezen,je betaalt die midweek.

Ellen 06.06.2006 20:12
Nog even julie eerste bericht gelezen,Spanje-Costa Brava,door de hele linie heen is het daar zomers goed warm,is het slecht,dan is het weer van slag,en dan is het van bovenin C Brava-Rosas- tot ongeveer de grens Malgrat de Mar niet veel verschil.Tuurlijk het ene wolkje trekt sneller weg als de ander en net natuurlijk op jullie gewilde plek,maar niet zo extreem om daar de camping vanaf te laten hangen.In voorjaar april-mei is het er al heerlijk,maar kan wisselvallig zijn .In 2004 was het voorjaar erg nat en koud en met verschillende dagtochten gezien het was in Zuid Franrijk tot Blanes toen beh nat en koud.Misschien nog even makkelijk om te weten.