Forum Onderwerp - wat neem je mee voor o.a .onderweg ??? (Gesloten voor reacties)

thom 19.06.2006 23:51
Ik neem altijd indo-mie mee van de toko + gekookte kipfile (voor op de stokbrood gezond) Wat nemen ander mensen zoal mee?{ Deze topic zag ik op frankrijk.nl )?

Jolanda B 20.06.2006 08:21
Veel drinken, zonder prik, broodjes en b.v. sultana koekjes. En natuurlijk een zak snoepjes
En voor de eerste avond op de camping onderweg een koude rijst schotel.
Zie kokenopdecamping.nl

Wilma 20.06.2006 09:45
Wij vriezen altijd flesjes water en ijsthee (zonder prik) in. Deze flesjes dienen dan als koelelementen in de koelbox en we hebben altijd heerlijk koud drinken bij de hand.
Zelfs de 2e dag is het dan nog gekoeld.

Geplaatst door: bernadette 20.06.2006 19:16
we mogen van de kinderen niet weg zonder geraspte worteltjes

Geplaatst door: bibi 20.06.2006 22:15
gebraden balletjes gehakt, gekookte eieren,lekkere broodjes,pakjes sap, snoep (dielle),appels.

Geplaatst door: Mieke 21.06.2006 10:03
Blokjes kaas, plakjes worst, broodjes gebakken ei, slaatjes, fruitsalade, koek voor bij de koffie en veel pakjes drinken en flesjes water. Ook voor het geval dat je in een dikke file komt en geen drinken meer hebt.

Geplaatst door: dabbertje 21.06.2006 17:14
Onderweg "snacken" we stukjes komkommer, worteltjes, zoute stengels. Ik neem ook vaak kant en klare spareribs en borrelboutjes van de slager mee.
De eerste reisdag eten we makkelijk, meestal broodje shoarma of broodje gezond met soep of iets dergelijks want echte honger hebben we na het snacken niet hihihi.

Geplaatst door: Gien 21.06.2006 19:47
In de auto hebben wij ook veel drinken (water) mee. Elk kind krijgt ook 1 flesje sportdrank. Om te eten: sandwiches, komkommer en wortelen en droge koeken.
De eerste avond eten we iets dat ik thuis klaargemaakt en ingevrozen heb. Voor vertrek haal ik het uit de diepvriezer en dan moet ik het alleen nog opwarmen. De tweede avond eten we spaghetti en de derde avond hopen we ter plaatse te zijn.

Rob Ploum 22.06.2006 19:49
Hallo vakantie-vrienden,

Onderweg eet ik niet zo veel, maar wil wel geregeld een bakje leut hebben, als we dan èènmaal op de overnachtingscamping zijn aangekomen heb ik zin in een warme hap. Zo kwamen we dit jaar aan op de gemeente camping van Macon, net even buiten de camping ligt Buffalo Grill, hadden zo'n restaurant nog nooit bezocht, best goed te doen.

Groet, Rob Ploum.

caatje 09.07.2006 14:25
Wij hebben altijd broodjes stokbrood mee met gebakken ei. Wat flesjes drinken en een hoop snoepjes voor de kinderen!

Geplaatst door: ko 19.08.2006 00:55
Ik neem altijd mijn man mee, want de afwasmachine blijft thuis...

Res 28.08.2006 20:06
bierworstjes van de Lidll, rookworst, kaasblokjes, drop+snoepjes, broodjes, slaatjes, druiven, worteltjes, kk, gekookte eieren, sultana, appels, water, limo.
We krijgen het niet op ;-)

Geplaatst door: sandra 22.01.2007 21:12
wij nemen gebraden gehakt balletjes mee.en broodjes voor 2 dagen.ook stop ik beleg ik de koelkist en water ,limonade, snoep ik vind pakjes drinken ook makkelijk en geen geknoei
op dan weggooien in de prullen bak.een broodje gezond vind ik ook een goed idee
sandra

Geplaatst door: Rianne 23.01.2007 14:47
Wat beslist mee moet voor ons: koffie! Dan broodjes erbij, koekje tussendoor, wat fris en bakje muesli-yoghurt, niet zoveel dus. Het avondeten: of iets van thuis, zoals spaghettisaus of biefstuk met kant+klare ronde aardapp.+ sla, of lekker sjiek uitgebreid eten in een goed restaurant. Net waar we dan zin in hebben, we zijn nu zonder de kinderen op stap.

Hermi 15.03.2007 23:08
Kippekluifjes, gebraden beenhammetje,broodjes, groen voer want dat gepicknick onderweg vind
ik het leukste van onderweg wezen.

MoniquevZ 26.03.2007 16:59
Bij ons gaat in de koelbox mee: boterhammen met omelet (wel goed verpakt voor de reuk) met bieslook/peper/zout, gegrilde kipvleugeltjes (eerst gemarineerd in chilisaus/citroen/knoflook/ketjap/honing), paar pakken bevroren multivit, wat flesjes water en een onbevroren pak fris, zakje sla/pakje gerookte paling voor op een broodje, broodjes dus, pittige gehaktballetjes, kleine bekertjes yoghurt, broodjes met beleg (vooral hartig) en buiten de koelbox pak tucjes, volkorenbiscuit en salmiaklollies!

wil 26.03.2007 19:49
Vetrekken meestal tussen 5.00 en 6.00 uur 's morgens.
De eerste stop (tussen 8.00 en 9.00 uur afhankelijk van de drukte op de weg) die we maken is bij Luxemburg, en daar standaard ons eerste ontbijt, broodjes met zoetigheid,kaas en koffie.
Voor onderweg in de auto altijd drinken zonder prik/suiker
verder nemen altijd eieren en gehaktballetjes mee, om onderweg op de picknick tafel te nuttigen.
Dit is inmiddels een standaard voor ons geworden.
Verder houd de koelkast van de caravan onderweg alles lekker koel.
En zeker 's avonds voor het overnachten een lekker biertje, en natuurlijk onder genot van een nootje en een chipsje een kaartje leggen.
Met name dat laatste is voor de kinderen het eerste wat ze zegen als we zeggen "Hier gaan we overnachten"
Verder neem ik ieder jaar een goed humeur mee, omdat ik weet dat ik drie weken lekker zonder zorgen en problemen gaat leven, en aan niets maar dan ook niets denkt, alleen leven van wat die 3 weken gaat brengen van dag tot dag zonder klok, zonder ritme of verplchtingen.