Forum Onderwerp - Pals en omgeving (Gesloten voor reacties)

Marion 27.06.2006 21:55
Als echte Frankrijk-gangers gaan we dit jaar van 20 juli tot 2 augustus naar Cypsela in Pals. Kent iemand deze camping en/of omgeving? Graag tips over bezienswaardigheden, stranden, restaurantjes e.d. Ook ervaringen met deze camping zijn van harte welkom (er staat slechts één mening over deze camping.
Alvast bedankt!

Geplaatst door: monique 27.06.2006 22:32
wij zijn vorig jaar in playa de pals geweest op camping playa brava , als je naar het strand wilt kun je het beste daar naar het strand gaan want in playa de pals zelf is niet veel parkeerplaats.
het oude pals is leuk om een keer te zien en de baaien bij begur zijn erg leuk (neem waterschoenen mee) om een keer te bezoeken.
camping cypsela ken ik niet , ziet er wel erg luxe uit als je erlangs rijd, is wel ver lopen naar het strand .

Geplaatst door: bea 28.06.2006 16:15
Een aantal jaren geleden op cypsela geweest. Leuke camping met zeer goede voorzieningen. Vanaf de camping rijdt er regelmatig een bus naar het strand ,dus parkeerproblemen heb je niet. Het restaurant op de camping was goed. Verder heb je Barcelona, Figueras om te bezoeken. Barcelona hebben we met de auto gedaan, Bestudeer een kaart van Barcelona op voorhand, er staan genoeg parkeergarages op . Auto parkeren en de stad in. Wij hebben toen zo . bus tour gedaan, je komt voorbij alle bezienswaardigheden en je mag uitstappen waar je wilt. Daarna neem je gewoon de volgende bus. Andorra hebben we toen ook gedaan , maar dit was niet zo n succes. te ver, en allemaal kronkelwegen. Estartit heeft ook een mooi strand. en is gezellig. Als je richting strand rijdt zit er een supermarkt. En oh ja ,als je de andere kant oprijdt ,dus rechtsaf de camping af, kom je aan de linker zijde van de weg een lekker restaurant tegen naam weet ik niet meer. Is wel apart gelegen, en je zou op het eerste indruk weggaan, maar het is er erg lekker ( je kon er buiten op een houten terras zitten ) Als je nog iets weten wilt vraag je maar. Veel plezier, is echt een leuke camping.

Geplaatst door: gerda 28.06.2006 18:04
Hallo Marion,
Je zou bij de zoekfunctie Playa Brava kunnen tikken. Je krijgt dan aardig wat info. Succes! Het is een hele leuke streek. Je hebt wel vaak de auto nodig, maar het zijn geen grote afstanden, om leuke dingen te bekijken.

Geplaatst door: gerda 28.06.2006 18:06
Sorry, je vroeg naar camping Cypsela, maar de genoemde cp. ligt er naast vandaar!

Geplaatst door: gerda 28.06.2006 18:11
Oh ja: je zou ook nog: www.vakantiereiswijzer.nl kunnen raadplegen. Bij de zoekfunctie dan wederom Cypsela intikken en voila je hebt nog wat info! Is erg handig als je een recensie van een vakantiebestemming wilt hebben.[Ook hotels enz. enz.]

Geplaatst door: monique 29.06.2006 10:46
@gerda cypsela ligt echt niet naast playa brava hoor!
playa brava lig aan het strand en cypsela is aan het begin van het plaatsje een km of 2 afstand schat ik zo.

dick 29.06.2006 16:58
Het beste restaurant staat op het strand van Platja de Pals en is heel betaalbaar. Het strand bij Platja de Pals is stenerig, heeft hoge golven en is snel diep. Rechts over de rots is een naaktstrand. De mooiste stranden vind je vanaf Begur tot Palamos. Estartite is bij avond een plaatje. In Palafrugell staat een hele grote Lidl en een gigantische zeer mooie slijterij. Vanaf Cypsela rijdt min of meer continu een bus tussen strand en camping heen en weer. Probeer eens te wandelen, in de streek zit veel wild o.a. roedels zwijnen. Bezienswaardigheden op http://www.interpals.com/11_links.php
Er komen de laatste jaren ook steeds meer Fransen, in de streek.
Groeten, dick.

Geplaatst door: gerda 29.06.2006 18:17
Hoi Marion en Monique,
Er werden om tips van camping en omgeving gevraagd, vandaar dat ik het noemede> ik vind een cp. die 2 km. verder ligt n.l. best in de omgeving, snappie? Groetjes en hopelijk heb je al wat info.

Marion 30.06.2006 19:35
Heel hartelijk dank voor al jullie reacties! Ik krijg nu een beeld van Pals en omgeving. Vooral onze kinderen (6 en 12 jaar) zijn hevig geïnteresseerd in de zee, dus de tips over stranden komen zeer goed van pas.
Meer info is uiteraard van harte welkom!