Forum Onderwerp - De beste route in 2006, naar Spanje. Hoe reizen jullie? (Gesloten voor reacties)

dick 08.07.2006 20:52
Wij doen ook aan de grote trek naar Spanje en kunnen de gebruikelijke routes wel dromen (Zo ongeveer dan).
Voor dit jaar zit ik toch even te puzzelen. Ik zoek de makkelijkste en prettigst rijdbare route zonder voorspelbare files.
Door Belgie over Luxemburg (Zowel over Luik als Brussel) zijn diverse werkzaamheden.
Over Gent Lille schijnen in noordfrankrijk werkzaamheden aan de snelweg ri Parijs te zijn.
Ook door Parijs werkzaamheden aan de A86. Ook ten zuiden van Lyon wordt gewerkt heb ik ergens gelezen.

Geen van de doorgaande routes is werkzaamheden vrij, tenzij je over Reims gaat en vervolgens weer de route over Millau zoekt. Dat is een stukje over N wegen.
Maar Millau is tikje steil voor onze combi.
Op dit moment denk ik toch over Parijs (peripherique) te gaan en vervolgens route over Toulouse.

Hoe reizen jullie??

Geplaatst door: bibi 08.07.2006 21:12
Wij hebben ook verschillende routes gereden maar we kiezen toch voor om via antwerpen brussel luxemburg dion lyon enz. te gaan rijden.Vorig jaar ook door weg werkzaamheden op de peripherique te recht gekomen maar dat NOOIT meer wat een ramp. De wegwerkzaamheden die toen in de ardennen en bij metz waren vielen erg mee.Gewoon door kunnen rijden. Wij kiezen er wel altijd voor om op zondag te rijden omdat er dan bijna geen vrachtverkeer is.En milau is mooi maar ook te steil en te bochterig voor ons.

wilma 08.07.2006 23:58
Wij komen uit Drenthe en gaan via Maastricht- Luik-Luxemburg-Metz-Lyon enz.
De werkzaamheden vielen in de Ardennen vorig jaar best mee; je mocht 70 km/u rijden.
Op de heenreis rijden we altijd op zondag zodat we geen last hebben vh vrachtverkeer.
Op de terugreis vorig jaar was de weg bij Metz afgesloten. We zijn toen ruim voor Metz vd snelweg afgegaan en zijn via allerlei dorpsweggetjes door de Franse Ardennen gereden om vervolgens bij Arlon de snelweg weer op te gaan.
Midden in de nacht reden we toen door kleine gehuchtjes (van soms maar een paar boerderijtjes). Deze route was totaal anders, maar we moesten goed opletten in de bossen: veel overstekend wild !

tineke 09.07.2006 16:20
Wij zijn vorige jaar van Luik richting Bouillon gegaan ( snelweg E 48, maar dat staat niet zo duidelijk op de kaart) vandaar naar Sedan, Reims, Auxerre , Nevers, Moilins en via Clermont Ferrant, Millau ev.
Het was de snelste en kortste route ooit. Op de N 75 hebben we soms in de twee gemoeten en reden we langzaam, maar we reden sneller en rustiger dan ooit

Geplaatst door: monique 13.07.2006 16:45
wij rijden via parijs- toulouse, rond parijs is altijd wel druk en meestal zijn er op de a86 werkzaamheden, opletten dat je niet in de spits bij parijs komt, verder is het een heerlijk rustige route om te rijden, (wij hebben de tip over deze route ook van dit forum)
je zou ook voor parijs eraf kunnen gaan en via de a 104 om parijs kunnen gaan, is wel om maar rustiger.