Forum Onderwerp - + en - punten internationaal Calonge (Gesloten voor reacties)

henk 15.08.2006 13:36
Graag hoor ik de + en - punten van deze camping. We gaan met de caravan, is daar plek voor een caravan inclusief dissel 6.30 meter.
Schaduwplekken, sanitair,winkel, terras betaalbaar, restaurants, strand, waterkraantjes heel veel vragen dat weet ik maar wij willen een goed beeld krijgen van de camping.
Wie weet het verschil tussen deze camping en cala gogo ?

Ellen 15.08.2006 20:04
Bij meningen staat heel uitgebreide beoordeling met veel info over wat u vraagt,ikzelf mail vaak de desbetreffende infogever met evt nog meer vragen.-per 2006 en 2005,dus recent-
Succes

dick 20.08.2006 17:25
Er zijn zo veel mooie campings in die regio dat ik me afvraag wat je op deze twee waanzinnig grote en steile campings met een pietluttig klein strandje nou eigenlijk wil zoeken.

henk 20.08.2006 20:09
Omdat we al een hoop campings hebben bezocht in de omgeving. We willen nu naar Playa d'Aro i.v.m loopafstand Playa d'Aro. Op Cala Gogo zijn we 1x geweest en inderdaad het strand is niet groot. Hoe het strand van Int. Calonge eruit ziet geen idee. Is dat net zo druk als Cala Gogo.
Of heeft iemand een betere suggestie.

dick 20.08.2006 23:21
Het strand is precies hetzelfde strand. Je kan ook naar de overkant camping Treumal, net zo ver lopen. Maar als het om het lopen gaat, in deze looprichting ligt echt op de stadsgrens, schuin tegenover de supermarkt/ bakkerij een hele leuke terrassencamping met uitzicht over zee. Plaatsen voor caravans zijn er ruim voldoende. Moet even googlen om te vinden. Wij zijn daar ook geweest. Maar wat is er leuk aan playa d'aro? TenZij je wilt drinken en feesten en kruipend terug, natuurlijk.

dick 20.08.2006 23:31

dick 21.08.2006 09:51
Zeker weten; dit is de camping op de rand van de stad, het dichtst bij het centrum en aan zee. Leuke camping en leuke sfeer, weinig nederlanders overigens.

JohanF. 21.08.2006 11:47
Is dit niet Camping Costa Brava aan de noordkant van Platja d'Aro.

dick 21.08.2006 17:55
Bovenbedoelde link is van camping Vall d'Or. Ze timmeren internationaal niet zo aan de weg, maar dat hebben ze ook niet nodig wegens de perfekte ligging aan de rand van Playa 'd Aro. Echt bedoeld voor stadbezoekers en zeeliefhebbers. Er was/is geen zwembad. Terrassencamping die bovenaan mooie grote caracavplaatsen heeft en op een gegeven moment toch vrij steil naar beneden gaat en dan alleen geschikt wordt voor de tentplaatsen met een magnifiek uitzicht ca 20 tot 50 meter boven de golven.
Camping Costa Brava en de Europa camping liggen beiden in het stadje Calonge en ca 1000 meter (richting playa d'ara) voor calagogo en international, die pal tegen elkaar aan liggen.

JohanF. 22.08.2006 10:47
Camping Vall d'Or is zo plat als een dubbeltje. Ben er zelf 3 weken gelden over gelopen. Bedoel je niet camping Treumal?

dick 23.08.2006 18:13
Nu ik de tour beelden heb bekeken zie ik dat dit NIET de camping is die heb bedoeld. Als je uit Playa 'Ara rijdt richting Palamos heb je bij het verlaten van de bebouwde kom, direct rechts een terrassencamping. Treumal, waar we een aantal malen hebben gestaan overigens, ook een verukkelijke terrassencamping (met je caravan aan zee) ligt ca 800 meter van het dorp.

henk 23.08.2006 20:11
Hoop reacties, dank je wel, maar nog geen antwoord op mijn vraag.
Playa d'aro vinden we gewoon leuk om naar toe te wandelen

Geplaatst door: kate 23.08.2006 23:41
ik ben 2 jaar terug geweest en heb het er goed naar mijn zin gehad. de kinderen hebben het nog over deze camping en hebben er nog steeds msn vriendjes van. wij hadden een huurtent dus ik weet niet zoveel over de preciese grote van de plaatsen maar volgens mij waren die nergens echt groot want ik zag ook vaak scheerlijnen buiten de plaatsen steken, misschien kun je ze een mailtje sturen. er staan wel genoeg bomen voor schaduw, volgens mij overal wel. wij hebben er wel een harsplek op de auto aan overgehouden.de camping word wel goed onderhouden en na wat wind en blaadjes op de grond weer helemaal aangeveegd. wij hadden een waterkraantje aan het begin van het pad. het sanitair was goed en prima schoon gehouden. boven was een mooi nieuw sanitairgebouw met bovenop een prachtig uitzicht. er loop s'nachts ned. bewaking. in een campingwinkel moet je alleenhoognodige spullen kopen. ik vond de flessen wijn met het internationaal de calonge etiket erg lekker. op de camping rijd een trijntje van boven naar beneden en terug zodat je niet elke keer hoeft te lopen tegen de steile berg op. het strandje is te bereiken vanaf de camping via een loopbrug over de weg naar een trap met heel veel trede wat voorral vermoeiend is op de terugweg maar wij vonden dit niet zo erg. luchtbedden en dergelijke kon je gratis bewaakt op het strand achterlaten, dus die hoeven niet elke keer mee de trap op en op de camping kon je weer even uitblazen om op het treintje te wachten. het strandje was heerlijk maar inderdaad wel vol maar je kan altijd nog uitwijken naar andere stranden, palamos,playa d'aro stad. vanaf het terras kun je naar de zee kijken en op het zwembad, je kan er patat en frikandellen krijgen en boven kun je wat luxer eten maar is wel klein.ik geloof dat het niet zo goedkoop was. er zijn wel leuke shows maar dat keert elke week terug. het is qua afstand wel te doen om naar playa te lopen maar je loopt wel langs een heel stuk langs een drukke weg. de weg die door playa loopt stond wel vaak vast met auto's. wij gingen net voor playa rechts een straat in om te parkeren of omzeilden zo de file omaan de andere kant te komen. wij vonden het een leuk stadje. aan het begin aan de rechterkant hebben we lekker gegeten en mijn man keek daar voetbal en aan de linkerkant voor de liefhebber jan patat. de buffetchinees aan het begin vonden wij niet zo lekker maar achterin ergens in een zijstraat van het strand hebben we heerlijk gegeten bij een chinees. de prijzen weet ik niet meer.het verschil tussen deze en cala gogo weet ik niet maar wij met vijven hebben het hier 3 weken naar ons zin gehad.misschien heb je nu een beter beeld van de camping, ik heb m'n best gedaan.

dick 24.08.2006 07:38
Beide campings heb ik bekeken voor een eventueel verblijf. Beide campings zijn erg groot en steil. Calagogo (er zijn meer campings met deze naam) is verouderd, lange rechte laantjes, rietmatjes boven de plekken voor schaduw. Sanitair klein maar fris. Met tunnel onder de weg door zit je wel aan zee, maar plaatsen daar allemaal gereserveerd.
International Calonge grote camping, oogt fris en modern, grote frisse entre, goede receptie. Onder/ Voor het zwembad zijn voor caravans hele grote plaatsen, vanuit dat punt alles goed beloopbaar. Als je verder naar achter gaat worden de plekken kleiner, veel steiler en ten dele geen schaduw. Sanitair overal klein maar fris. Via loopbrug naar zee en langs de kust kan je heel ver wandelen.
Beide campings vinden wij voor ons ongeschikt wegens de massaliteit en ligging aan een drukke weg die steeds dicht slibt.

dick 24.08.2006 08:40
http://www.sacova.net/
Dit is 'm wel. Camping cala Sa Cova op de rand van Playa 'd Aro en aan zee. Ruimte voor caravans en terrasvorming boven zee. Fijne plek.