Forum Onderwerp - Kleine camping (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Anne 31.08.2006 13:11
Na een aantal jaren naar Frankrijk te zijn geweest, misschien volgend jaar richting Spanje. Nu hebben wij in Frankrijk altijd gestaan op kleine campings (niet meer dan ong. 100 plaatsen). Heb je dit in Spanje ook? Wij zoeken eigenlijke een kleine camping met zwembad (liefst met glijbaan) en verder een leuke omgeving om uitstapjes te maken. Wie kan mij vertellen of er zo'n camping bestaat in Spanje.
Bij voorbaat dank.

Geplaatst door: Ingka 31.08.2006 16:41
Ook wij gaan volgend jaar (na jaren kamperen in frankrijk) volgend jaar voor het eerst naar Spanje. Wij zijn ook op zoek naar een camping met jou criteria. Tot op dit moment spreekt camping Las Palmeras in San Pere Pescador ons het meest aan. Ben benieuwd of er nog andere tips komen.

dick 31.08.2006 17:39
Op de een of andere manier liggen er in Spanje aan de Costa Brava een aantal megagrote campings die ook nog hoofdzakelijk door nederlanders worden bezocht. Als je in de streek rijdt zijn er ook vele kleinere campings die grotendeels door de spanjaarden worden aangedaan. En ik heb ook geen idee in welke streek jullie het zoeken.

Geplaatst door: bibi 31.08.2006 18:57
ook wij zijn na jaren frankrijk vorig jaar in spanje beland. En dat is ons erg goed bevallen.Wij geven wel om een grote camping, maar er zijn zeker ook kleine campings.Gijbanen zie je niet veel in spanje.De costa brava net over de grens van frankrijk heeft mooie bezienswaardigheden. je kan de bergen in leuke dorpjes stadjes en mooie baaien om te snorkelen.Ik heb een site waar je per regio alle campings kan bekijken. Je kan dan op deze site weer de meningen bekijken. Estartit heeft ook kleinere campings.Heb je nog vragen laat het maar horen.http://www.campings.net/Geografica.php?idioma2=Holandes

dick 31.08.2006 22:57
Dank je wel, bovenstaande link vind ik heel mooi. Vele campings die niet zo bekend zijn staan er op. Wij zijn ca 4 jaar terug, na vele jaren Frankrijk en daarvoor Italie en Yugoslavie neergestreken in Spanje aan de costa Brava. In het begin schrok ik wat van al die nederlanders, maar later wist ik mijn paadjes te vinden. De Costa Brava vinden wij misschien wel de mooiste kust van Europa. Uitlopers van de pyreneen die via ruige bossen en oude stadjes eindigen in intieme strandbaaien en baaitjes.
Spaanse stadjes afgewisseld met toeristen mekka's. Playa 'd Aro en Llorett del Marr zijn bekend maar het prachtige schilderachtige stadje Palamos is eindeloos mooi. En zo zijn er vele gezichten in de streek. Spanje is goedkoper dan Frankrijk en de laatste twee jaar weer aanzienlijk goedkoper zelfs. Kortom volgend jaar weer naar Spanje.

Wilma V. 31.08.2006 22:58
Wij zaten dit jaar op camping Néus in Montgo (l'Escala).
Dit is een kleine, rustige camping, met het zwembad midden op de camping. Het is ons erg goed bevallen en we gaan zeker terug. Ideaal is de ligging in het bos, daardoor veel schaduw.
Ook camping Miguel in Colera is redelijk klein en niet echt bekend bij Nederlanders. Hier komen vnl. Spanjaarden en Fransen.

Geplaatst door: anne 01.09.2006 12:09
Wij zijn niet zo bekend in Spanje. Zijn een keer aan de Costa Dorada geweest, maar gingen toen met het vliegtuig. We willen i.i.g. niet langer dan 2 dagen reizen, dus ik denk net over de grens. Er mogen wat ons betreft echt wel Nederlanders staan, dat is voor onze kinderen wel fijn (hebben tot nu toe in Frankrijk ook op campings gestaan met v.n.l. Nederlanders). Ik ben benieuwd naar nog meer tips van jullie. In ieder geval, alvast bedankt voor de reakties tot nu toe.