Forum Onderwerp - tieners (Gesloten voor reacties)

joke 19.09.2006 21:13
wie weet er een gezellige, kleine camping in noord spanje (ong 500 plaatsen)met een voetbalveld, zwembad, vlakbij het strand en waar leefdtijdgenoten voor mijn zonen van 15 en 17 komen.Het liefst een camping met niet alleen maar nederlanders.

Ellen 20.09.2006 11:44
Met Noord Spanje bedoelen vele mensen Costa Brava,daar ga ik nu dus vanuit camping Las Palmeras in Saint Pere Pescador.Fantastisch,zie meningen.

Geplaatst door: naamloos 20.09.2006 15:43
Ellen is deze camping ook voor tieners wel geschikt of is dit een camping voor alleen de wat kleinere kinderen

Ellen 20.09.2006 17:56
De camping is in zover geschikt,je loopt kleine 10 min naar strand,veel sport mogelijkheden o.a strand-surfen,kitesurfen-op camping mooie groene velden voor voetbal,volleybal,tennisbaan,kleine fitnessruimte,dat ligt geconcentreerd in het achterste gedeelte,erbij is een soort hangplek,barretje met bv tafelvoetbal ect.Op camping word in hoogseizoen in bar aan het zwembad gezellige dingen georganiseerd in de trant van dansavonden,karoake ect,zag er wel leuk uit.Uitgaan kunnen de jongens evt op camping Las Dunas,die zit op loop afstand en daar zit grote echte discotheek naast.In het dorpje Sant Pere Pescador is niet veel te beleven,maar Las Dunas en nog wat grote campings zijn erg populair bij jongelui dus ook al trekt het dorp niet,blijbaar het sfeertje op de campings wel bij de jongelui.Las Palmeras is echt super mooi,schoon,netjes,gezellig en de afbeeldingen op de site geven ook echt weer zoal het is,ongeveer 250-300 staan plekken,waaronder denk ik nog geen kwart aan verhuurmiddelen,dus nog echt camping.

Geplaatst door: daphne 20.09.2006 23:25
wij zijn dit jaar ook op Las Palmeras geweest en is een geweldige camping. Onze zoon van 17 jaar is vaak met een groepje Nederlandse, Franse en Spaanse tieners naar de buurcamping L'Amfora gelopen om daar uit te gaan.
Las Dunas en de discotheek is wel ver om te lopen hoor.

Ellen 21.09.2006 10:45
Afstand van Las Dunas-discotheek weet ik niet precies,wij hebben kleine kindren,het leek me redelijk dicht bij,gek he,je hebt dan hele andere interessen wat je onthoud,zo heb ik L,Amfora alleen op bordje zien staan,maar dat dat nabij Las Palmeras was,had ik niet in de gaten,alleen La Gaviatto ofzo gezien,die ligt direct aan strand.

Res 21.09.2006 18:42
Ik begrijp dat even niet. Je stuurt je kinderen (tieners) toch niet naar een andere camping om uit te kunnen gaan. Dat is lekker makkelijk.
Ik heb dat in Italië ook mee gemaakt. Papa's en mama's zaten op een kleine rustige camping waar niets is voor de jeugd. Die jeugd ging zich 's avonds verplaatsen naar de buurcamping. Hele horden jongeren die allemaal op de andere camping thuis hoorden.
Oftewel ook de overlast is ook voor buurcamping.
Je gaat toch ook niet naar het zwembad op een andere camping? Omdat je misschien zelf op een kleinere camping zit, waar geen zwembad is.
De kampeergasten van de buurcamping van camping L'Arche in Anduze schijnen dat ook heel normaal te vinden.
Als je van de faciliteiten gebruik wilt maken, moet je daar ook gaan kamperen/verblijven.

Geplaatst door: daphne 21.09.2006 19:21
Even over de laatste opmerking:
buiten camping L'Amfora zijn er caféetjes en restaurantjes waar iedereen samenkomt. Dus er is geen sprake van gebruik maken van een andere camping. Bij de camping L'Amfora zit altijd bewaking en daar kom je niet zomaar op.

Geplaatst door: daphne 21.09.2006 19:23
nog een aanvulling. Op het strand komen de jongeren ook vaak bij elkaar. Camping Las Palmeras en l'Amfora liggen precies naast elkaar dus ook het strand loopt in elkaar over en ontmoeten jongeren van de verschillende campings elkaar.

Ellen 21.09.2006 20:03
Ook ik weet dat NAAST Las Dunas een discotheek ligt,een donkergebouw,zal in den beginne misschien bij Las Dunas hebben gehoord,maar tegenwoordig gaan er vele jongelui heen van omliggende campings omdat het echte discotheek betreft en vermoed dat je ook niet zomaar op de camping binnen kunt,vond het net gevangenis met die lange muur en grote entree bewaking.

Geplaatst door: daphne 21.09.2006 20:20
Klopt Ellen,
de discotheek heeft een aparte ingang en is toegankelijk voor iedereen, dus niet alleen voor campinggasten. Wij vonden het ook net een gevangenis lijken hoor, maar van anderen hoor ik weer dat de camping erg leuk is.

Geplaatst door: Mieke 21.09.2006 21:42
Even ter aanvulling: Van Las Palmeras naar camping Las Dunas is echt heel erg ver lopen. Dat is bijna niet te doen. De weg is trouwens ook gevaarlijk om daar zomaar te lopen zeker in het donker! Er is geen voetpad en geen verlichting en ze rijden af en toe als gekken. En het strand wordt s'avonds afgesloten op camping l'Amfora, dit om ongewenste bezoekers tegen te houden. Dus je kan niet de camping op en af via het strand van de camping.