Forum Onderwerp - Bezoek Camp Nou (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Ingka 26.10.2006 16:51
Volgende zomer gaan we voor de eerste keer naar de Costa Brava. Onze (dan)12 jarige zoon (en groot fan van FC Barcelona) willen we verrassen om op zijn verjaardag Camp Nou te bezoeken. Ik heb op de site van FC Barcelona al gelezen dat het mogelijk is om een rondleiding door het stadion te krijgen en een bezoek te brengen aan het museum. Weet iemand hoeveel tijd we ongeveer daarmee kwijt zijn? Dit om het evt. te combineren met een bezoek aan het centrum van Barcelona. En kun je in Camp Nou ook voetbalshirts van FC Barcelona kopen of moet je daarvoor in het centrum zijn?

Alvast bedankt.

Harry Hoff 26.10.2006 18:51
Ingka, er is naast het stadion een megasore waar alles te koop is. Barcelona is gemiddeld een uurtje rijden van de Costa Brava, en is via het openbaar vervoer ( bus, trein) heel goed te bereiken. ter plaatse zou ik een dagkaart voor de metro kopen, of een speciaal busticket die langs alle mooie atracties rijdt, en waar je zo op en af kunt stappen.
Als je op de zoekbutton op Barcelona klikt, kom je heel veel info tegen.
Veel plezier.

Jan 26.10.2006 21:39

Ellen 26.10.2006 22:18
Wij hadden op onze camping georganiseerde reizen naar Barcelona,er was 1 bij speciaal voor de sportievelingen,bezoek aan Camp Nou en stadia,centrum die speel voor de Olympische spelen zijn gebouwd.
Heel indrukwekkend,met Camp Nou ben je wel 2 uur mee zoet al met al en in
Je kunt misschien ff kijken op de Ramblas,winkeltjes,flaneren,maar als je er niet bekend bent,ben je niet overal 1,2,3 en je ziet nog geen fractie van wat er nou zo mooi is in Barcelona.
En het is toch eerder gemideld wel 1,5 uur voordat je echt op plek bent in Barcelona.

Geplaatst door: tineke 26.10.2006 23:33
Kijk eens even op www.barcelonagids.com, een Nederlandstalige website over Barcelona en klik daar in het menu op "Bezienswaardigheid":

http://www.barcelonagids.com/placeitem.php?gelegenheid=73

Geplaatst door: tineke 26.10.2006 23:36
Op de site die ik net noemde, kan je ook met je vragen terecht bij de webmaster.

Geplaatst door: daphne 27.10.2006 00:16
In heel de Costa Brava zijn er weekmarkten waar heel veel FC Barcelona spul wordt verkocht. Handdoeken, shirtjes, petten etc. In Barcelona hebben ze ook een overdekte markt, St Mark Antoni of zo iets waar elke stand veel spullen van FC Barcelona en vrijwel ieder andere voetbalclub heeft.

Geplaatst door: marian 27.10.2006 14:05
ik zou er echt een dag barcelona van maken. ik weet niet verblijft in de costa brava maar praktich kan je overal makkelijk op de trein stappen.en dan midden in barcelona uit stappen je staat dan bij de toeristen bus, je koopt daar een dag ticket en je kan zoveel in en uit stappen als je wil. er zit een boekje bij op kleurlijn en nummers dan weet je percies waar je er uit wil. je komt dan ook bij het voetbal stadion. je kan overal net zolang blijven als je wil. er zit ook een korting coupon boekje bij. ook voor het stadion.ook een aanrader is het park van guell( van gaudi).mozaiek en prachtige bomen.

Geplaatst door: Ingka 31.10.2006 16:08
Allemmaal hartelijk bedankt voor de informatie. Volgend jaar tijdens onze vakantie zullen we inderdaad ongeveer 12 dagen in de Costa Brava zijn. (Sant Pere Pescador). Volgens de routeplanner is dat ongeveer 2 uur autorijden naar Barcelona. Dus reizen met openbaar vervoer is evt. een goed alternatief. Om in Barcelona gebruik te maken van de Bus Turistic vind ik voor 1 dag en voor ons gezin behoorlijk prijzig (65 euro)Misschien is het een goed alternatief om vanaf Plaza Catalunya een taxi te nemen naar Camp Nou en Daarna per taxi terug en vervolgens nog een paar uurtjes door het Centrum te lopen (heb inmiddels van het VVV van Barcelona een grote plattegrond toegestuurd gekregen). Zoals gezegd zal het voor ons de eerste keer Spanje (Costa Brava) zijn en staat er zoveel op ons verlanglijstje wat we graag willen zien en doen dat ik niet denk dat we 2 dagen naar Barcelona kunnen gaan.

Groet,

Ingka

Geplaatst door: Koen 02.11.2006 08:45
Wij zijn in juli naar het stadion gaan kijken. We zijn met de auto naar Barcelona gereden en hebben deze geparkeerd in een bewaakte parking buiten het centrum. Vervolgens hebben we de metro genomen. De metro is een echte aanrader. Niet duur en erg snel. Het bezoek was voor onze zoon en onze dochtertjes erg fijn. Ikzelf vond het ook de moeite waard, maar je moet ook andere dingen gaan bekijken hoor. Barcelona is een prachtige stad met voor ieder wat wils. In het stadion zelf kan je het originele shirt kopen en buiten het stadion staat een kraampje met goedkopere versies. Het originele is natuurlijk het coolst, maar ook erg duur. In de winkel tonen ze een filmpje over FC Barcelona. Mijn vrouw ging tickets halen om binnen te gaan en ik ging met onze drie kindjes kijken in de winkel naar dat filmpje. Er stond immers een lange rij.
Veel plezier

Geplaatst door: Ingka 02.11.2006 10:30
Koen.

Dank je voor de nuttige tips. Wij hebben ook al zitten denken aan de metro maar ben er toch een beetje huiverig voor. Ik ben de spaanse taal niet machtig en heb nog nooit gebruik gemaakt van een metro. Ik zie het al helemaal voor me "Verdwaald in Barcelona - auto nooit meer terug gevonden".

Het shirt (z'n verjaardagskado) gaan we in Camp Nou kopen. Ik ben me ervan bewust dat de orginele shirts duurder zijn. Maar voor een 12 jarige jongen die zo idolaat is van FC Barcelona is dat nu juist het speciale.

Groet,

Ingka

Jan 02.11.2006 17:05
En toch zou ik de 65 euro er voor over hebben om met de touristenbus door Barcelona te reizen.

Ellen 02.11.2006 18:09
Ik eerlijk gezegd ook of eerder genoemd exursie vanuit camping georganiseerd of zoiets,het is daar groots en die mooie dingen staan echt niet op loopafstand bijelkaar en als je geen kenner bent dan pik misschien er nog geen 5 procent uit en eerlijk wij konden met zo,n busexcursie 2 uur winkelen rondom de Ramblas,er is in ieder geval 1 zo,n warenhuis met tig uitgangen,allerlei luxe ect ect vond het heel wat in die stad en we bleven er beetje in rondje om heen lopen,je kwam ook met de bus bij 1 of andere historisch gebouw waar heel veel zigeunerachtige vrouwen rozen verkochten,ze waren heel gehaaid en sociaal en jatten onder tussen de boel,onze chauffeur waarschuwde zeer nadrukkelijk en de chauffeur bleef in de bus met alle waardevolle spullen.Het zou zo erg balen en domper wezen dat je bekaaid terug komt van zoiets machtigs,wat misschien te voorkomen was door iets meer geld er vooruit te trekken,weet best dat er hier in Ned ook vreemde praktijken plaats vinden,maarja dan ben jer in je eigen land.
Wij zijn vorig jaar op Las Palmeras in Saint Pere Pescador geweest en hebben veel dingen gezien waar we niet zoveel geld voor nodig waren,misschien tip om dan te investeren voor Barcelona.

Succes

Geplaatst door: marian 02.11.2006 20:24
Uit hoeveel personen bestaat jullie gezin?? want voor kinderen krijg je korting.http://www.barcelona.nl/id/202/Bus_tur%EDstic.html hier de prijzen.

Geplaatst door: Tineke 02.11.2006 22:10

Geplaatst door: Tessa 16.11.2006 16:41
http://www.fcbarcelona.com/eng/historia/historia/museu.shtml
Op deze site staat dat je gratis bij het stadion kunt parkeren.

Overigens is de metro in Barcelona geen enkel probleem, alle lijnen hebben een kleur en een nummer, dus je hoeft geen woord Spaans te kennen. Pas wel op voor de zakkenrollers (vooral in de metro) die het op toeristen hebben voorzien!

Elise 20.11.2006 19:29
Wij zaten dit jaar in Callela. We konden daar opstappen op de trein die ons voor 4,50 p.p. midden in Barcelona bracht (place de Catalyuna). Ongeveer 40 kilometer , 45 minuten in de trein. Daar was het vertrekpunt van de Bus toeristique (niet goedkoop). Dit was ontzettend leuk. Deze bus rijdt speciale routes langs alle bezienswaardigheden. Je kunt uitstappen waar je wilt en iedere 10 minuten komt er weer een bus langs. De metro vonden wij als nadeel hebben dat je onder de grond wordt verplaatst. In deze bus waar je buiten zit, kun je direct de hele stad zien. Prachtig. Bij Camp Nou zijn wij uitgestapt. Daar ook voor onze voetballiefhebber een rondleiding in het stadion en museum gemaakt. Daarna natuurlijk een echt shirt met broek en sokken gekocht in de winkel. Ongeveer 1,5 uur moet je hiervoor wel rekenen. Je hebt dan nog tijdgenoeg om verder met de bus nog meer van de stad te bekijken. Daarna lekker tapas eten in een heerlijk restaurantje.( Zorg wel voor een flesje water per persoon want het is wel warm in de stad). Veel plezier.

Geplaatst door: bernadette 25.11.2006 11:59
Wij hebben ook met de bus touristique de rondrit gemaakt door Barcelona. Het was het geld meer dan waard! Je krijgt ook uitleg waar je bent en wat er te zien is.
Natuurlijk ook uitgestapt bij Camp Nou. Voor onze 2 zoons was dit hét hoogtepunt van de vakantie. Daar 2 uur rondgekeken en in de shop natuurlijk gewinkeld. De shirts zijn duur, maar de kwaliteit is goed. Het zijn, na 5 jaar, nog steeds hun favotiete trainingsshirts. (ze waren wel 1 maat te groot gekocht)
Daarna hebben we nog door de oude stad en over de Ramblas gewandeld. Ook nog lekker gegeten.
Het was wel een lange dag. We waren al om 10 uur in Barcelona bij de bus, maar je moet er van profiteren als je er maar 1 dag bent.

ilse 05.12.2006 21:42
Wij gaan van 11 tot 25 augustus naar Roda de Bara, en een bezoek aan Camp Nou staat ook zeker op het programma. Weet iemand of er in die periode de kans er zou kunnen inzitten dat we een live-wedstrijd meemaken en zijn er dan op wedstrijddagen ook nog rondleidingen of moeten we daarvoor dan een andere dag (terug)gaan ?

Geplaatst door: tineke 21.01.2007 14:14