Forum Onderwerp - blanes of tossa de mar (Gesloten voor reacties)

marjolein 17.12.2006 15:31
ik neem 2 meiden van 17 jaar mee.Wat is leuker voor hun en wie weet er een betaalbare camping met ruime plekken,goed sanitair.voor ons is het wat moeilijker wij houden van rustig,natuur en strand.Maar misschien een combi eerst Spanje en dan Frankrijk,Wie heeft er ervaring en tips

Ellen 17.12.2006 22:10
Qua vertier Blanes,zekers.Zoek bij snelzoeken op plaats Blanes en weeg pre,s ,voorwaarden tegen elkaar af,dan kun je zelf het beste beslissen enne in hoogseizoen moet je ook in Frankrijk de minder toeristische gedeelten uitzoeken voor rust,dus wat dat betreft.Dat stukje Spanje heeft ook veel moois te bieden en te ontdekken,qua prijzen eten in restaurant,terrasje,ijsje is het stuk goedkoper als in Frankrijk.

Geplaatst door: carin 19.12.2006 13:29
Marjolein,
Wij hebben nare ervaringen met Blanes! De [Ned.] vakantiegangers is een apartvolk. Zie vele recensies van de campings!! Tenzij je van Frans Bauer/tattoos/ en heel veel bier drinken houdt.[incl. hangbuik]. Er zijn niet zoveel disco's daar, wel veel restaurantjes met Hollandse appeltaart en kroketten. Een tapasbar is er zowat niet te vinden. Estartit is wat uitgebreider, wel lekker druk, maar dat was geloof ik de bedoeling met 2 meiden van 17 jaar. Succes!!

Margreet 19.12.2006 22:32
Zou kiezen voor een camping in Blanes, maar dan eentje aan het eind van de stad
(bella terra, Volmar of El Pinar). Deze zitten aan een doodlopende weg, alleen bestemmingsverkeer en dus een stukje rustiger. Deze campings zitten gelijk aan het strand. Vanaf de campings daar goed te lopen naar winkelstraatjes, restaurants en disco's. Die nederlandsers, die hierboven genoemd worden, heb je overal, dus ook in Blanes. (Vond het zelf wel meevallen toen wij er in juli 2004 waren, het is maar waar je je aan ergert). In het oude gedeelte van Blanes genoeg restaurantjes, ook tapasbars.

Ellen 20.12.2006 07:21
camping Volmar moet denk ik Solmar zijn.

margreet 20.12.2006 22:47
nee hoor,ik bedoelde: Vora Mar. Deze camping ligt naast Bella Terra aan het strand. Daarnaast ligt weer El Pinar (aan beide kanten van de weg.

marjolein 20.12.2006 22:56
margreet is dat een mooie camping ?ik kom op hun website er niet zo uit

anita 20.12.2006 22:58
ons verslag van bella terra kun je lezen op http://home.planet.nl/~geest357/home.htm

margreet 20.12.2006 23:24
Wij hebben alleen op Bella Terra gelogeerd. En een keertje op El Pinar op bezoek geweest. Dat zag er ook netjes uit. Aan de rechterkant van El Pinar (nieuwere gedeelte) is nog niet zoveel begroeiing, maar je loopt wel zo naar het strand, en een stuk rustiger, omdat het daar gewoon doodloopt, Over Vora-Mar kan ik je niets vertellen. (Alleen dat er weleens Ned.muziek,gedraaid werd, en wij daar volop van konden "meegenieten".

tineke 23.12.2006 17:07
Ik zou kiesen voor Tossa, vooral omdat jullie zelf ook iets leuks zoeken. Wij zijn met onze jeugd ( inmiddels 17 en 22 jaar) de afgelopen 2 jaar naar Cala lLlevado geweest. De jeugd treft elkaar overdag en 's avonds op het strand en gaat met elkaar uit ( de met de bus of taxi naar Tossa of Lloret). Vanaf de camping kun je mooie wandelingen maken, je zit midden in de natuur. Ook in Tossa zelf zijn wandelingen uitgezet, o.a. de berg op ( 850 m. hoog en met een schiiterend uitzicht). De camping heeft meerdere strandjes in diverse baaitjes en werkelijk super sanitair. Vraag om een plaats in het A gedeelte, die zijn het grootste.

marjolein 24.12.2006 10:53
allemaal bedankt voor jullie reactie.aan tineke wil ik nog vragen kan je de caravan wel goed op zijn plek krijgen of helpt de eigenaar je er mee ,ik las namelijk dat er maar weinig caravan plekken zijn.verder ziet de camping er prima uit en ik denk ook wel leuk voor meisjes van 17 jaar.

marjolein 28.12.2006 22:31
tineke ik probeer je een mail te sturen omdat ik nog wat vragen over de camping heb maar dat lukt niet misschien kan je mij mailen .bedankt

tineke 04.01.2007 20:13
Hallo marjolein,

Op Cala llevado helpen ze wel met wegrijden ( je caravan wordt gratis naar boven aan de weg gebracht als je dat prettig vindt), maar niet met op de plaats zetten. Maar je treft altijd wel buren die helpen.

De beste caravanplaatsen zijn op A ( voldoende ruim en veel schaduw), tegenover de receptie zijn ook ruime plaatsen, maar daar kun je meer last hebben van herrie van jeugd die met de taxi teruggebracht wordt naar de camping. Verder zijn er op C lange, maar smalle plaatsen met nog niet zoveel schaduw ( jonge boompjes). Alleen de medekampeerders die op het betreffende terras staan komen langs, zodat je wel op het pad kunt zitten, maar niet je spullen kunt laten staan. Ik denk dat de plaatsen op C gemiddeld zo'n 13/14 meter bij 6 zijn. Je kunt dus wel een grote caravan met bijzettentjes neerzetten.
Op D zijn ( net naast de receptie) ook een 20 tal caravanplaatsen, sommige ruim en met fantastisch zeezicht, maar ook sommige die erg klein zijn of weinig schaduw hebben. D is verder rumoeriger omdat er veel tentplaatsen zijn en dus meer mensen over de trappen de heuvel op en af lopen.

Cala llevado is echt een heerlijke camping, met fraai en schoon sanitair. Doordat de camping op 2 heuvelruggen ligt, merk je niet dat er toch zo'n 500 plaatsen zijn.Doordat het een terrassencamping is moet je wel rekening houden met trappenlopen en hooogteverschillen. de supermarkt is niet duur en prima toegerust met een bakker en een slager. Bij de receptie kun je inschrijven voor een wandeling met een gids, echt leuk om te doen.

Onze zoon van 17 heeft net een reunie gehad met een stel camping vrienden van afgelopen zomer. Allemaal willen ze wel terug, maar ja het is ook een beetje twijfelachtig of ze nog met pa en ma mee willen. De oudste dochter van vrienden van ons had afgelopen zomer een eigen tent-plaatsje gereserveerd. Dat kan het natuurlijk ook nog worden.

Veel succes met de keuze, voor jongeren is de camping echt leuk zonder dat je daar als ouders /overige gasten last van hebt.

groetjes
Tineke

wil 18.06.2007 23:34
Wij zijn in 2006 wezen kijken in Blanes, de eerste keer was dit op een zondag volgens mij de 3e zondag van Juli, en er was geen doorkomen aan, dwz we konden geen enkel parkeerplaats vinden om even op de campings aldaar te kijken, de woensdag erna zijn we nadat we in Barcelona zijn geweest op de einde v/d middag op de terug weg weer in Blanes wezen kijken, en sprak ons Bella-Terra heel erg aan, verzorgd, mooie indeling, en daarom gaan wij dit jaar (2007) 3 weken bivakeren in Blanes op Camping Bella-Terra.
Wie gaat hier nog meer heen??
Wij gaan van 21 juli tot 12 augustus.

Geplaatst door: carin 29.06.2007 21:05
ik zou zeggen geen van beiden. Maar als het echt moet: Blanes overslaan