Forum Onderwerp - cantabria pais vasco (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: ® karla 30.12.2006 20:32
De prijzen van de campings in Spanje vind ik een stuk hoger dan in Frankrijk.Weet iemand ook goedkopere campings in Noord West Spanje ? En over dit gebied zijn ook weinig meningen gegeven. Gaarne informatie over rustige campings.

*Gerrit* 01.01.2007 23:26
Helaas, eigenlijk zijn er daar (waar wel in Spanje?) geen ‘echt’ goedkope campings en zeker niet in het hoogseizoen. De stads-Spanjaard wil de koelte van de bergen in de Costa Verde en/of de zee en de prijzen zijn er dus navernant (hoewel niet zo hoog als aan de Mid. Zee). In voor- en naseizoen gaat er overigens fors wat van de prijs af.
Rustige campings zijn er in het hoogseizoen ook niet (vol met Spanjaarden en da’s niet rustig ;-)), hoewel de mate van onrust wel evenredig is aan de grootte van de camping en het aantal voorzieningen.
Maar wat let je om toch te gaan? De streek is prachtig, de mensen zijn aardig als je een beetje met ze meebeweegt en er wordt je –financieel gezien- niet echt een poot uitgedraaid. Maak aan de hand van deze site een lijstje van campings, vertrek t.z.t. en zie maar eens waar je uiteindelijk strandt.

Geplaatst door: ® karla 02.01.2007 10:18
Gerrit, we zijn er al vaker geweest dus het gebied trekt ons heel erg. Maar we verblijven er graag 2 maanden en dan is de dagprijs van een camping belangrijk. Ik hoopte dat op deze site veel mensen kwamen om tips door te geven net zoals op de Frankrijk site waar vaak de mooiste en goedkoopste campings worden vermeld. Deze site wordt heel matig gebruikt en bijna alle informatie gaat over Cataluna. Maar ik blijf zoeken en alles wat ik vind wordt genoteerd. Toen ik voor het eerst de Pico's zag was ik tot tranen toe geroerd, terwijl ik toch al jaren alle berggebieden van Frankrijk bezocht heb.

*Gerrit* 03.01.2007 00:04
@ Karla
Als je in/bij/aan de Costa Verde twee maanden blijft, dan zit je er waarschijnlijk een hele tijd buiten het hoogseizoen. Ik veronderstel dat je dan niet alleen maar trekt, maar ook langer op een camping blijft staan. Bij de niet al te grote campings valt er dan wel wat te onderhandelen. Zo in de trant van: “en als ik nu een week/14 dagen blijf, kunnen we dan een ‘arrangement’ afspreken?”.
Zoals ik al suggereerde; Franse campinkjes met bijbehorende Franse prijzen zijn spelden in de Spaanse hooiberg, maar misschien is het volgende wat. Zo’n 10 km ten westen van Ribadesella (Asturië) ligt aan de ‘oude’ doorgaande weg een kleine boomgaardcamping. Ik weet niet meer hoe die heet en zo, maar het leek ons daar toen heel aangenaam. (we stonden in het naseizoen op een nabijgelegen verlaten megacamping en bleven maar even). Verder heb ik (behalve Playa de Isla in C.) eigenlijk in de kuststreek van Donostia tot aan Gijon geen lekkere “Franse” campings kunnen ontdekken.
Overigens, wat het aantal reacties hier in vergelijking met de Frankrijk site betreft: La France heeft 11000 campings, over het grootste deel daarvan is nog geen mening gegeven. Op basis van de op de Spaanse site gegeven meningen kun je na nauwelijks anderhalf jaar al een behoorlijk zekere trektocht door Spanje maken.