Forum Onderwerp - altijd wind?? (Gesloten voor reacties)

steve 14.01.2007 14:06
We zijn in 2005 in spanje geweest(nautic Almata). Erg leuk maar heel veel wind/stormachtig. Hebben 3 nachten aan de tentstokken 'gehangen" en zijn toen maar vertrokken. Horen verschillende berichten over wel veel/weinig wind. Is het zo dat je echt onder Barcelona moet kamperen om minder last van "storm" te hebben?

anita 14.01.2007 14:36
Wij zaten op amfora in st pere pescador in 2003 en hadden geen last van veel wind. Ook niet op cala gogo

Joke 14.01.2007 14:49
In de baai van Rosas (zo ongeveer van Rosas tot aan L'Estartit/Playa de Pals)hebben wij inderdaad af en toe veel wind gehad. Zuidelijker daarvan (Llafranc tot aan Tossa) hebben we dat nooit gehad, voor zover ik me kan herinneren. Verder naar het zuiden zijn we nooit geweest, dus dat weet ik niet.

w 14.01.2007 18:06
al jaren naar spanje, een keer heel erg veel wind gehad , was op delfin verde, elke nacht, nachtdienst en elke nacht aan de tentstokken hangen. je moest wel wakker worden, de caravan gin zo op en neer of dat het leek of dat hij rijdend achter een auto hing. soms op andere ampings ook wel wind gehad maar nooit zo als dat jaar. je moet ook een beetje massel hebben om geen regen en geen wind te hebben maar aleen maar mooi weer. op de camping castel mondgri in estartit hebben we nog nooit 1 haring de grond in geslagen, was ook niet nodig, nooit geen zuchtje wind gehad.




Res 14.01.2007 22:06
Ik denk dat je een beetje pech hebt gehad. Het waait er wel altijd in de middag een beetje, surfwind, maar dat is 's avonds weer over.
Van de 6 caravanvakanties op Las Dunas (San Pere Pescadore) hebben wij 1x een hele erge winderige onweersnacht gehad. Niet aan de stokken gehangen, gewoon een extra touw gedraaid om de middenvoorstok in de voortent, ook nog nooit een tent in de lucht zien gaan. Stormbanden bestonden toen nog niet.

margreet 14.01.2007 22:24
In 2003 naar La Ballena geweest (San Pere Pescador). Inderdaad, 14 dagen lang veel wind op het strand, zodra je achter de duinen bent (dus op de camping)is de wind weg. Volgens mij staat er so wie so altijd wind; er wordt er niet voor niets gekite-surfd, en in het jaar dat wij er waren, waren er ook EK/WK wedstrijden. Zegt genoeg, lijk mij.
Op Cala Gogo geen wind en in Calella c.q. Blanes een verkoelend briesje.
De wind was voor ons een reden niet meer naar de baai van Rosas te gaan.

Geplaatst door: Karen 18.01.2007 11:39
Wij hebben eind augustus tot eind september 2005 en 2006 op l'Amfora gestaan hebben inderdaad wel wind gehad maar niet dat je zeg ik moet aan de tentstokken hangen. In 2006 wel slagregens, helaas. Het klopt dat je onder Barcelona minder last hebt van de wind dit komt gewoon omdat je wat verder van de bergen afzit.In Pals is het ook al minder.

marjolein 18.01.2007 22:06
in estartit ook veel wind gehad,die hele baai heeft vaak last van tramontana

Res 18.01.2007 23:31
De wind waait nu hier. Straks is de wind op en daarom bedenk ik nu dat in de zomer2007 het in Spanje minder gaat waaien.

wil 18.06.2007 23:23
In 2004 gestaan op Laguna Castello D'Empure's (EmpurioBrava) gestaan en 3 dagen lang bijna weggewaaid bleek normaal te zijn aldaar. In 2005 ook daar geweest, er werd wel wind voorspeld, maar zijn een dag voor de verwachting weggegaan.
In 2006 weer naar de zelfde camping geweest, en hebben daar weer wind meegemaakt gelukkig niet zoals in 2004, maar wel een gescheurde luifel opgelopen door de wind (Luifel was 100% nieuw dus daar lag het niet aan), overburen hadden ook een volledig vernielde luifel, elders op camping raam van caravan eruit gewaaid, kortom weer die (vr.....) wind meegemaakt.
Terwijl onze achterburen die in Blanes stonden geen enkel windje hebben meegemaakt, dus inderdaad in de baai van Rosas, of te wel net achter de Pyreneën heb je (bijna)altijd last van harde wind.

Geplaatst door: karel 22.06.2007 10:53
wij zijn net terug uit spanje omgeving sant pere pescador.
de heenweg erg veel wind gehad in frankrijk we konden nog maar 4o km rijden met de auto en caravan op het moment dat we de grens over waren in spanje was de wind bijna weg.
alles bij elkaar hebben we in de vakantie van 3 weken maar 3 dagen harde wind gehad waarvan 1 dag dus in frankrijk.natuurlijk waait het daar vaak op de campings als je hier aan het strand gaat staan met je caravan heb je toch ook altijd wind.