Forum Onderwerp - cp. pola, tossa de mar (Gesloten voor reacties)

koos 04.02.2007 19:15
Dit lijkt ons de camping die we zoeken, maar er zijn nog een paar dingen die we graag zouden willen weten zoals: Is reserveren noodzakelijk voor de eerste 3 weken in juli?
-is er (veel) ongedierte zoals mieren en muggen ?
-zijn er redelijke uitlaatmogelijkheden voor onze hond en wordt de hond op rustige momenten op het strand gedoogd of is men uitgesproken anti hond ?

Gaarne reakties

groet koos

Geplaatst door: Leendert 08.02.2007 01:21
We waren daar in het voorseizoen 2001 dus of je moet reserveren voor juli weet ik niet.
Ongedierte?? Muggen heb ik niet gezien. Gelukkig!!
En mieren?? Ik had er geen last van maar heb wel mensen gesproken die problemen hadden met mini-miertjes. Kropen overal op en in.
Misschien afhankelijk van de plaats waar je staat??!!

Maar....we hebben campings gehad waar 't het ene jaar stikte van de mieren en het jaar daarop geen centje pijn. Ik weet 't niet meer!!



Lut 09.02.2007 16:45
Tossa is een bergachtig gelegen dorpje en omgeving met zeer mooie baaien en strandjes maar ik denk dat het geen probleem zal zijn om op rustige momenten op het strand te komen met je hond.De camping ligt daar in een dalletje van bergen er om heen waar je op een hoogte een weg hebt die rond de camping heen gaat.Ik ken de camping van er rond heen te rijden vandaar.Je zit tussen tossa en loret de mar.Ik ken wel mensen die jaren naar deze camping trokken en er zeer tevrede waren.Als je zeker wil zijn van je hond op het strand te kunnen nemen moet je naar een van de campings in de baai van rosas bv camping l'amfora of las dunas enz....

tineke 12.02.2007 22:20
Camping Pola ligt niet tussen TOssa en Lloret, maar juist in de tegenovergestelde richting op tussen Tossa en San Felieu. De camping ligt wel in een baaitje onder aan een heuvel, maar dicht bij een grote hotelketen.

Wij zijn diverse keren naar camping Cala Llevado geweest ( die dus wel tussen Tossa en Lloret ligt) en daar kun je 'sochtends vroeg of 'savonds wel met de hond aan het strand/ in zee. Maar eigenlijk is het in heel Spanje verboden om honden op het strand te laten.

De afgelopen 2 jaren was het niet nodig om de eerste 2 weken van juli in Spanje een campingplaats te reserveren. De derde week staat alles meestal wel vol.

Henk 16.02.2007 17:32
Hallo,

Wij zijn er 2 keer geweest; hele leuke camping, verouderd maar zeer net sanitair; kleine plaatsen; eigenaars van honden staan allemaal samen aan de ingang van de camping, vandaar is het eindje stappen tot het strand; maar honden mogen niet op het strand. Reserveren is zeker noodzakelijk in juli, in geval van een tent, voorzie jullie van sterke haringen en zware hamer want de grond is zeer hard. Verder is de camping heel rustig gelegen en ook van de gasten wordt rust gerespecteerd na 24.00u. In juli hadden we wel veel last van mieren, je kunt je slaapplaats best "ommuren" met anti-mier product.

hermi 19.02.2007 22:09
Zouden ze ook koelkasten verhuren op de camping??