Forum Onderwerp - caravan spanje (Gesloten voor reacties)

w 09.02.2007 17:11
wij bivakeren sinds 1992 aan de spaanse costas een keer in een hotel en een keer ineen appartement vertoefd en de rest op een camping. zeker voor gezinnen met kinderen de perfecte vakantie. wel eens een tent en caravan gehuurd, en al snel er zelf een aangeschaft, waar we overigens nooit spijt van gehad hebben.
nu onze kinderen volwassen zijn gaan wij voor de zoveelste maal met zijn 2e naar spanje.
na wat wij denken misschien wel de laatste keer. omdat wij het op en neer rijden met caravan van en naar spanje zat waren hebben wij gekozen om de caravan daar te stallen, dat scheelt niet alleen brandstof maar ook tol en soms een hoop slijtage aan de auto, ook de reis is een stuk sneller(zonder overnachting)soms wel in 12 of 13 uur. de kans is groot dat wij onze caravan dit zomer in spanje te koop aanbieden.
omdat wij zelf de maand juli in spanje zijn.kan een eventueele koper deze zomer vanaf eind juli al gebruik kan maken van de caravan. welke van alle gemaken is voorzien. zoals 2 ijskasten, tuinstel (tafel 4 stoelen met kussens , strand stoelen, parasol, fiets, voortent + luifel, div. verlichting, matten , ligstoelen, ventilator, koffie zet app. waterkoker, enz.
ook vele camping benodigheden welke wij door de jaren heen aangeschaft hebben.
de caravan is 4 persoons en heeft een toilet ruimte, 2x2 persoons slaapplaats,alle ramen voorzien van verduistering en alle openslaande ramen voorzien van verduistering en rolhorren, kortom een idiale mobiele vakantie verblijfplaats, welke al in het favoriten vakantie land is. mocht u interesse hebben kunt u een reactie schrijven in dit forum.

M. van Oosterhout 09.02.2007 23:39
Mijns inziens is dit een onderwerp voor marktplaats.nl

w 10.02.2007 09:55
klopt, maar mijn gaat het niet alleen om de verkoop, maar meer om de reacties van de bezoekers.
het is op dit moment niet eens zeker of ik de caravan wel echt wil verkopen.

Geplaatst door: bibi 11.02.2007 17:14
Waar staat de caravan?

Geplaatst door: h 12.02.2007 19:22
er is veel keuze in gebruikte caravans in spanje, vele gingen u voor .
op zich geen slecht idee om de caravan daar te laten overwinteren.

Geplaatst door: w 12.02.2007 19:25
in dit geval staat de caravan vooraan in spanje, tussen toella d montgri en pals
een mooie locatie in het middelpunt van vele campings

Geplaatst door: n 12.02.2007 19:28
goed idee dat stallen in spanje, mochten er mensen informatie of tips willen?
schrijf maar wat onder deze rubriek : stallen

Geplaatst door: sandra 11.03.2007 20:53
hallo w wij vonden 3 jaar geleden dat heen en weer rijden met onze bagage wagen ook heel wat . we hebben de bagage wagen met koelkast erop en tafels en stoelen daar gestald.we rijden nu smorgens weg en savonds pikken we daar het wagentje op en dan nog 10 min. naar de camping.
echt een aanrader vinden wij. sandra.

Geplaatst door: d 12.03.2007 07:44
hallo sandra, dat doen wij ook al jaren (maar dan met de caravan)en het bevalt ook wel. maar misschien zijn er nog andere opties , je weet het nooit zoveel mensen zoveel ideeen. het kan altijd beter nietwaar.
en een nadeel is, in de na middag of avond je tent nog opzetten met alles wat er bij komt valt ook niet altijd mee na een lange rit

wil 24.03.2007 17:47
Mijn vrouw wil ook de caravan van ons in spanje achterlaten.
Ik vind dit niet zo'n goed idee, juist omdat het en caravan uit 2004 betreft, en ik daar zie hoe sommige caravans daar uit de stalling komen.
Een deukje hier, een kapotte raam daar, een ontbrekend achterlicht (gestolen??)hebben we zelfs gezien vorig jaar bij mede kampeerders.
Kortom niet iedereen is even blij met stallen daar.
Hebben vorig jaar een grote stalling gezien in Blanes toen we daar even gingen kijken.
En hoe je daar de caravans ziet staan, voorover, achterover, neuswielen eraf.
Dus ik zie onze caravan daar niet tussen staan nee echt niet, ik heb tot nu toe nog niemand gesproken wiens caravan zonder problemen daar meerdere jaren gestaan heeft.
Er zullen best wel uitzonderingen zijn.
En de stalling daar is voor mij duurder dan meenemen naar nederland.
En hier krijg de caravan in het vorjaar een onderhoudsbeurt, alles word gechekt, hier kan ik 'm ook nog even opzetten om de vootent en luifel te controleren, en daar in spanje kan je pas controleren of alles goed is wanneer je daar ben.
in 2005 had mede kampeerder ook zijn caravan weer op de plaats laten zetten, en toen bleek er raar maar waar de stokken weg (slot geforceerd in stalling in spanje)en moest hij eerst een compleet frame in de winkel (In saint pere pescador)gaan kopen, deze winkel was beperkt open, conclusie 2 dagen verpest en aanslag op vakantie budget.
Nee voor mij niet de caravan in Spanje laten staan, en inruilen vanaf een foto van de caravan die in Spanje staat is wel verdomde moeilijk.

Geplaatst door: Petra 24.03.2007 23:51
Wij hadden vorig jaar ook de caravan in Spanje staan en dachten dit houden we wel een tijdje zo, maar toen we daar vorige zomer (2006) aankwamen was er van de buitenkant niets bijzonders, maar toen we binnen keken lagen er allemaal keutels en het bleek dat er muizen in onze caravan zaten! Geen fijn idee. We hebben alles moeten schoonmaken! We hebben dit jaar gewoon weer de caravan mee naar Nederland genomen. Dus we doen het nooit meer de caravan in Spanje stallen!

wil 26.03.2007 19:33
Mijn inziens heb je gelijk

Geplaatst door: Rianne 04.04.2007 13:27
@ W.: als je de caravan wilt verkopen, zou je dan ook niet even vermelden: welk merk, bouwjaar en gewenste prijs? Kan men evt. de stallingsplaats dan overnemen?
Waar is de caravan geregistreerd?

theo 16.04.2007 20:19
natuurlijk zijn er voor en tegen`s, maar het niet de bedoeling elkaar af te kraken maar juist zoveel mogelijk verschillende ideeën te plaatsen , zoveel mensen zoveel wensen en daarmee ook zoveel verschillende meningen, maar goed zo toch.
overigens ken ik meer mensen die de caravan in de Spaanse winterstaling laten staan dan dat er mee naar huis gaan. ik ken 1 iemand die er problemen gehad heeft maar dat had hij ik holland ook kunnen hebben in Nederland hebben we immers ook uitgehongerde muizen zeker in de winter dus ook in Nederland is het niet verstandig je caravan bij de boer te stallen. het belangrijkste is dat men alle etensresten uit de caravan haalt (kijk alles dubbel na zelfs een stukje (ergens tussen gevallen) stukje koek van de kleine kinderen kan muizen aantrekken.

wil 07.06.2007 22:18
In onze zaak (caravanbedrijf) hebben we een ex spanje stalling caravan gehad, je wil niet weten wat voor problemen er aan deze caravan waren alvorens deze weer normaal op de weg kon.
Kachel vol zand, ringverwarmingbuizen idem dito, rubber ingedroogd (water kwam op diverse plaatsen binnen) asrubers van ellende uit elkaar gevallen van de droogte, en de caravan was niet te reinigen, overal stof tussen lak ingevreten, dus een aanradr neeee...............
had ik al eerder geschreven.

c 08.07.2007 22:08
Gelet op de verhalen, en wat ik zelf gezien heb, nooit maar ook nooit onze caravan in Spanje achterlaten. Bespaar inderdaad tijd en geld, maar door de ellende betaal je 'm dubbel en dwars terug.

Henk 09.07.2007 22:54
Wij hebben de caravan ook 5 jaar in salou bij hollanders in de stalling gehad en zijn er zeer tevreden over,alle caravans werden op de pootjes gezet en werden een dag voor dat we hem ophaalden open gezet om door te luchten. ook reperaties werden er gedaan en je kon hem er ook laten keuren.
Dat allemaal voor een zeer schappelijke prijs.