Forum Onderwerp - hond mee naar Spanje (Gesloten voor reacties)

Sandra 13.02.2007 21:01
Een aantal jaren geleden zijn wij met onze dochter en hond in de buurt van Palamos (Costa Brava) op vakantie geweest en hebben hier slechte herinneringen aan. Wij vinden Spanje een heerlijk vakantieland, maar sinds onze hond mee gaat op vakantie, zijn wij minder enthousiast. We zijn van het strand gestuurd (de hond kwam niet eens in de zee), en we zijn zelfs een keer een restaurant uitgestuurd, d.w.z. wij zaten buiten op het terras, de hond lag op de houten vlonders, maar moest van de over van de vlonders af en op straat liggen. Dom genoeg, zijn we daar ook nog blijven eten. Ik ben nieuwschiering naar mensen die soortgelijke ervaringen hebben. Maar misschien zijn er ook mensen die juist hele goede ervaringen hebben? Mochten we ooit weer naar Spanje gaan, dan gaan we kamperen. Heeft iemand nog een leuke camping-tip?

Leo 13.02.2007 21:49
Heel veel stranden in Spanje zijn in het toeristen seizoen verboden voor honden, en m.i. terecht. Veel Spanjaarden hebben niet zo veel op met honden, tenzij die beestjes heel jong en aandoenlijk zijn. Je hebt het zelf ondervonden zoals je schrijft, en niet alleen op het strand. Spanje is een heerlijk vakantieland, en niet alleen de kuststrook. Bovendien doe je je hond er ook geen plezier mee om dagelijks in ruim 30graden je tijd aan een lijn te te moeten doorbrengen.
Voor de goede orde, in ben een hondenvriend en daarom gaat hij tijdens onze vakantie naar mijn zoon en niet mee naar Spanje.

Theo 13.02.2007 21:52
Na vele jaren in zuid-Frankrijk doorgebracht te hebben zijn we vorig jaar voor het eerst sinds jaren weer naar Spanje geweest. En we hebben er geen spijt van gehad, we hebben op camping Laguna gestaan vlak tegen Empuria-Brava aan. De hond mocht op het strand komen en ook overal op de camping. Ook uit eten was geen probleem in de restaurant kregen we netjes water voor de hond en werden we nergens weggestuurd vanwege de hond. Voor verdere info over deze camping zie http://www.campinglaguna.eu/ dit is van een vakantieganger die er heel vaak naar toegaat. We hebben zelf ook weer geboekt op deze voor ons heerlijke camping.

Geplaatst door: Els 14.02.2007 13:41
Wij gaan al een aantal jaren naar camping L'Amfora in San Pere Pescador,honden mogen op het strand en ook op het terras van het restaurant. Het is een grote camping maar door de indeling vonden wij dat nogal meevallen. Er is tevens een hondendouche wat ook wel lekker is als je van het strand komt en het zand even van de hond af kan spoelen. Wij hebben de hond ook meegenomen naar een restaurant in het dorp en dat was ook oke. Tegen over de camping kan je ook gezellig wat drinken en daar mag de hond ook mee naartoe.
Ik hoop dat je er wat meekan , veel plezier.

Sandra 14.02.2007 15:59
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik ga zeker even op de sites kijken die jullie hebben vermeld. Enne Leo ... op reacties als "je hond de hele dag in 30 gr aan de lijn te moeten doorbrengen" heb ik niets. Wij liggen niet hele dagen te bakken in de zon en onze hond dus al helemaal niet. Er zijn ook verstandige hondenbezitters!!! Iedereen moet maar voor zichzelf uitmaken of de hond meegaat of thuisblijft, toch? Maar ga geen etiketjes op mensen plakken aub!

Lut 22.02.2007 19:46
Wij zijn zelf met 3 honden al naar camping l'Amfora en camping Nautic-Almata geweest en hebben daar beiden de honden op het strand en in de zee kunnen laten spelen zonder problemen.Verder op de beide campings geen problemen gehad.Ook zijn we als een stuk verder naar Tarragona op camping tammarit park geweest ook daar geen problemen en honden mee op het strand.Onze honden hebben daar aan zee minder last van de hoge temperatuur dan thuis.Ze hebben daar de heerlijke zeebries en water als afkoeling en vorige jaar thuis in de tuin begin juli met de tropische hitte dan was het wat anders en dat was pas puffen voor hen.Als we toen maar aan de zee zaten met hen.

karin 21.04.2007 11:12
hallo sandra , wij gaan dit jaar voor de eerste keer naar een bungalowpark en nemen onze 3 franse bullies mee!!! een heel experiment denk ik , wij hebben in Spanje lang moeten zoeken voor een park te vinden waar onze **3** honden welkom zijn in een bungalow.We gaan naar Bonterra park op onze heenreis naar Frankrijk daar gaan we naar een bungalowpark met hondenanimatie !!en terug via camping Costa Brava .Wij wonen in Malaga, dus doen de reis andersom ! veel succes

tineke 24.04.2007 20:56
Op camping Cala Llevado in Tossa del Mar hebben ze niet alleen een hondendouche, maar ook donden uitlaatveldjes ( meer een soort veredelde hondentoiletten).

Overdag mogen de hongen in principe niet op het strand
(dat is wettelijk verboden in Spanje), maar het gebeurt wel. Wij laten onze hond altijd 'sochtends vroeg zwemmen in zee, daarna onder de hondendouche ( tegen de jeuk van het zout) en vervolgens kan ze lekker bij/onder de caravan liggen.
Op het terras mogen honden ook komen, er staan zelfs drinkbakken. In de winkel zijn ze niet welkom ( ook terecht natuurlijk), evenmin in de toilet gebouwen

nikki 13.06.2007 15:46
Wij zijn vorig jaar naar tarragona geweest tamaritpark
zonder hond maar kwamen met hond terug,ze was daar geboren en zochten een baasje al het personeel was er
zo gek mee ze hebben allemaal geld uitgelegd om de hond
te laten chippen en inenten en nu bijna een jaar later
gaan we terug ik ben benieuwd hoe ze ons hondje nu vinden want ze is inmiddels een grote hond geworden.